Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Med första tog jag pcb. Visste att jag intr ville ha epidural och klarade mig utan det. Provade lustgas men det var inget för mig.

Med andra så hann jag inte få något men behövde inte heller tyckte jag. Var i duschen mycket innan vi åkte in och hade en varm rispåse på magen hemma och i bilen. Använde mig av andning och avslappning och när det var som värst så tryckte min man nere på ryggen. Det hjälpte bra.

Nu tänker jag försöka naturligt igen.

• Carla300

Pcb är livmoderhalsbedövning. Tyckte att det hjälpte jättebra en timme eller så. Välbehövlig paus efter nästan ett dygn med onda värkar.

Det är nog väldigt svårt att veta hur förlossningen kommer att bli! Mina två har varit ganska olika och den som gick snabbare så gjorde mindre ont.

Vecka 28+0 idag, 12 kvar då:) Inte så mycket kvar nu ändå! Om 9 veckor räknas bebisen som färdig.

• Carla300

Hoppas att bebisen stannar inne till vecka 37+0 i alla fall stumpan84!:)

Jag ligger på sjukhuset just nu men inget dramatiskt, bara sockerbelastning. Men nästa gång jag ska hit är antagligen för att föda, om allt går som det ska. Hade gbs med sonen så fick stoppa förlossningen två gånger när han ville ut för tidigt. Sen kom han 16 dagar efter bf 4,15kg... Dottern trodde man att var stor så fick åka on på extra ul men hon var nog normal. Så har fått vara inne på en del extra. Den här gången var ju kub resultatet jättedåligt men inget fel har hittats så får väl förlita mig på att allt är bra med ungen.

• Carla300

Stumpan84: Hoppas att det går bra på ul idag!

Märker att det börjar vara lite jobbigt att plocka upp saker från golvet. Får ont i ryggen av det redan fastän jag har liten mage och bara är i vecka 29. Med två små i huset blir det ändå ganska mycket leksaksplockande från golvet:p

• Carla300

Med sonen började slemproppen släppa i vecka 35+0. Han föddes i vecka 42+2. Med dottern började slemproppen lossna runt vecka 25(!) men hon föddes i vecka 40+3. Hade tydligen lite dålig slempropp med henne men den återbildades säkert hela tiden för den släppte varje dag fram tills hon föddes. Nu har jag inte sett av slemproppen ännu och går in i vecka 30 imorgon.

• Carla300

Okändkvinna: jag har också bf den tredje!:) Jag väntar tredje barnet och kan tipsa om boken "föda utan rädsla". Den är bra även om man inte är rädd inför förlossningen så titeln är lite missvisande.

• Carla300
    Okändkvinna skrev 2013-06-17 23:36:19 följande:
    ÅH vad roligt att vi har samma datum. Hur mår du? Tack för tipset, ska ta och leta på biblan om boken finns där :)

Jag mår nog riktigt bra! Lite halsbränna ibland och stickningar nere i magen om jag anstränger mig för mycket. Själv då?:)
  • Carla300

Välkommen sjufyrasju:)

Tänk, snart är det bara två månader kvar till september! Inte länge kvar innan vi har våra små här:) Har ni tagit reda på könet? Vi gjorde ju fostervattenprov så vet till 100% att det är en pojke vi ska få:)

• Carla300

Jag har ju gjort fostervattenprov så vi vet med 100% säkerhet att det är en pojke. Ändå så kollade de könet både på rul i vecka 21 och på hjärt-ul i vecka 23. På hjärt ul kollade de inte ens hur stor bebisen var, men nog könet:p Knasigt.

• Carla300

Har haft lite av en internetpaus under midsommarhelgen. Har haft en riktigt trevlig midsommar!

I fredags sparkade lillen jättemycket neråt. Kändes som att han på riktigt tänkte sparka ut foten genom livmoderhalsen! Skitläskigt. Ska prata med bm om det när jag ska dit på torsdag. Annars är allt bra. Men börjar för första gången någonsin känna mig ful som gravid. Har alltid tyckt att det är så fint med stor mage men i helgen blev jag lite trött på den.

Imorgon går jag in i vecka 31. En milstolpe:) 10 veckor kvar då. Nästa milstolpe är 32+0 för då får jag föda på mitt sjukhus om bebisen vill ut. Sen vecka 35+0 för då tänkte jag börja med hallonbladste och sen 37+0 för då räknas bebisen som färdig. Inte så värst mycket kvar nu:) Och har inte ställt något i ordning ännu...

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?