• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stina är jättefint oldy! Hade ni bestämt det innan? Min lilla har hunnit bli 3 veckor har äntligen kommit upp till sin födelsevikt igen efter ett rejält viktras så nu väger hon nästan 3500g :) De är så spännande att kolla här varje dag om fler har fått & hur alla mår :)

• fru mia
    Stora My skrev 2013-09-04 12:23:21 följande:
    Nu är den lille fixerad. Bm ville inte gissa kön och tyckte att jag nog inte kommer ha så mycket förvärkar och sånt utan att det startar pang bom bara. Så nu ska jag lägga mig i soffan och i alla fall hoppas på lite känningar.

Skönt att bebisen fixerat sig! Hur har dina tidigare förlossningar startat?
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-09-04 13:24:10 följande:
    Fru mia: tidigare har jag haft förvärkar 1-2 v innan, värkarbetet varit långdraget. Sist var jag in men fick åka hem med sovkur och sen tillbaka två dagar senare då han föddes. Tror inte mina egna värkar har varit så starka. Första gången hade jag tidig vattenavgång och igångsättningen slutade med snitt.

ok! Tänkte att om dina tidigare varit likadana kanske även denna starta likadant men då kan de ju starta hur som helst. Hoppas det är pågång! Alla mina har startat på samma sätt med värkar så jag räknade med de den här gången med & så blev det :)
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-09-04 18:40:23 följande:
    Vattnet har gått och värkarna likaså! Är på väg till Förlossningen, 17 dagar för tidigt! Håll tummarna!

Wow!!!! Lycka till!
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-09-05 06:38:47 följande:
    Igår kom vår efterlängtade Tor! Kl 21.50, exakt 4 timmar efter vattenavgången. Han var 17 dagar för tidig, men med sina 3835 g var det helt dags! Allt har gått jättebra, en stor eloge till personalen här i Helsingborg som hanterade sätesläget på bästa sätt. Jag svävar på moln! <3

Shit va duktig du är! Hade aldrig vågat föda i säte tror jag, såå imponerad! Jättestort grattis!!!!
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-09-05 06:52:04 följande:
    Jag har haft värkar 15-20 min hela kvällen och natten. Vet inte om det har öppnat upp så mycket. Ingen slempropp har gått. Vi ska åka in på koll. Tror ju jag behöver värkdropp för att få fart på det hela, så var det förra gången. Antingen blir vi hemskickade eller så blir vi kvar.

Hoppas hoppas! Lycka till!
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-09-05 09:09:44 följande:
    Stora My: hoppas att det händer nåt snart :) Gud vad många bebisar det har kommit nu. Vill också ha min nu! Bf i morgon! Har inte haft några känningar alls inatt. Sovit nästan hela natten. Men det lilla jag kände igår kväll är helt borta. Reste mig upp vid ett tillfälle igår pga av trycket i strupen. Så som jag brukar göra och sambon frågade direkt ( eftersom jag gjorde en konstig min pga av illamåendet) "har du en värk nu??" -"nej det har jag inte" "nähä.. När ska du få det då?, vår bebis vill aldrig komma ut.." Haha stackarn är nästan mer otålig än mig nu.

Man glömmer nog lite hur jobbigt de måste vara för männen i väntans tider, stackarna!
  • fru mia

Stora my & carla: även om det inte känns så nu är ni ju faktiskt riktigt nära förlossningen! Snart är dom ju här!

• fru mia

Vart har mammamu74 tagit vägen???? Hallå mammamu! Du måste uppdatera nu! Hoppas allt är bra!

• fru mia
    Carla300 skrev 2013-09-07 03:04:34 följande:
    Min man var bombsäker på att förlossningen skulle starta inatt och nu ligger jag vaken med värkar! Har hittills bara haft tre men de känns ordentligt så tror nog att det här är på riktigt nu!:) 10 minuter mellan. Har sovit från och till de senaste timmarna med molvärk i mage och rygg. Får se när vi åker in. Lite svårt att veta hur snabbt det gå den här gången...

Å vad spännande!!!! Lycka till!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?