• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Hörrni tjejer! Glöm inte att man inte måste vara så jäkla duktig hela tiden! Man måste inte ha ett skinande blankt hem & ett ständigt leende på läpparna! Allra högst förväntningar har vi nog på oss själva! När sömnen & orken ligger på minus så vad fasen, lämna över till nån annan en stund. Pumpa ur/ge ersättning & lägg er & sov ni är ändå världens bästa mammor till era barn!

• fru mia

Å sega ostbågar är ju så gott! Brukar öppna påsen dagen innan dom ska ätas :)

• fru mia
    Sara H skrev 2013-09-26 12:03:41 följande:
    Ja, precis. Min familj åker ju ända från Värmland, de kunde inte vara mer taggade inför att äntligen träffa Tor. Det blir min mamma, mina två brorsor och min ena brorsas sambo som kommer imorgon och stannar tills på lördag e.m (plus två hundar, mamman och brorsan till vår hund, så det blir rena släktträffen för alla). Sen på lördag e.m kommer min pappa och hans sambo och stannar tills på söndag. De bor på hotell dock, så den natten får vi lite lugn och ro, haha! Nästa helg kommer min mans systrar med familjer, och om två veckor kommer svärmor. Full rulle!!! Och innan vi vet ordet av är det jul och då är det dags att åka runt och hälsa på alla...

Jösses :) flyttade ni ifrån hela släkten?
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-09-26 21:45:02 följande:
    Det tar emot lite och väcka lillan hela tiden när hon sover så gott. Och hon somnar ju mitt i maten eftersom hon är trött efter jag har väckt henne. Lilla dockan

Var det i morgon ni skulle tillbaka & väga? Hoppas de går bra som ni har kämpat!
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-09-27 06:47:49 följande:
    Mycket bra sagt. Det tog jag till mig och la mig för att slumra igårkväll medan maken la pojkarna.

skönt att man skriver något vettigt ibland :)
  • fru mia
    oldy skrev 2013-09-27 07:27:40 följande:
    Jag funderar faktiskt på att komplettera med ersättning. Jag gillar inte alls att dra fram bröstet bland folk & när vi väl är bortbjudna så slutar det med att jag sitter ensam i ett rum & ammar större tiden.. Sen kan det vara skönt att bli avlastad någon gång med, vilket är omöjligt just nu då hon bor på tutten Ska ringa amningsmottagningen så jag får ordentligt med info.

Jag ville verkligen helamma men just inre stressen de innebär när man är bland folk är så jäkla skönt att slippa!
  • fru mia

Har man väl börjat lite med flaska så är det väldigt lätt att de blir mer & mer, man ska nog fundera en extra gång.

• fru mia
    oldy skrev 2013-09-27 08:12:59 följande:
    Kör du också med ersättning? Ja jag har kommit på att jag blir stressad när folk ska hit eller om vi ska iväg, just för om jag ska behöva amma inför folk. Ska köpa ersättning senare idag & prova ikväll då vi är bortbjudna :)

Japp! Ammar först & ger ersättning efter. Men om jag har brottom eller är bland folk kör jag bara ersättning eftersom amningen ändå inte funkar bra om jag är stressad.
  • fru mia
    oldy skrev 2013-09-27 09:28:42 följande:
    Okej. Är man dum om man kör på ersättning en kväll bara för att få sova lite fler timmar? Har hört att bebisar ska vara mättare lite längre på ersättning, man kanske kan unna sig det någon gång

nej det är inte dumt så länge det känns rätt för dig! För mig var det viktigt att min bebis skulle ammas för att få i sig allt nyttigt för immunförsvaret mm som finns i bröstmjölken, de är största anledningen att jag fortsatt del amma. Sen var det en som berätta (har ingen vetenskaplig källa) att det är under dom tre första veckorna dom får i sig de viktigaste under amningen, känns bättre om jag tror på de..
  • fru mia
    oldy skrev 2013-09-27 13:54:07 följande:
    En fråga till: hur värmer du det? Enligt förpackningen ska det kokas & svalna, men hon hinner ju bli riktigt arg av hunger då. Enligt amningsmottagningen gick det bra att värma i micro.

Jag kör flaskan med vatten i mikron sen i med pulver bara.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?