Hm, har ni provat att låta henne sova hela natten utan blöja?
Min son hade också kissiga blöjor på morgonen men en kväll så "glömde" vi att sätta på den, och på morgonen vaknade han torr och ren. (Han var då 3 år, nu 3,5)
Om han däremot får på sig en blöja så kissar han i den, tror det går automatiskt. Känner barnet att det har blöja på sig så kissar den kanske i det.
Vi har ett plastat frottéskydd under lakanet i de fall en olycka händer, vilket oftast händer när han är sjuk med feber då han inte kan kontrollera det lika lätt. Då blir han också jätteledsen, men det är bara att ta upp honom, byta i sängen, ta på nattblöja och lägga honom igen och då har han lugnat ner sig.
Han dricker oftast en-två muggar med mjölk innan han lägger sig och har en vattenflaska intill sängen, så han kan hålla sig. Om han är kissnödig och vaknar mitt i natten så går han på pottan som vi har ställt intill sängen och så lägger han sig igen.
Så jag tycker att ni ska ta bort blöjan och inte tvinga henne att inte kissa i den under natten, för jag tror hon gör det helt omedvetet och förmodligen i sömnen.
Lägger ni henne utan blöja så får hon möjligheten att hålla sig. Gör er redo med extra sängkläder och visa att det är okej med en olycka.
Om ni kör på utan blöja och det händer flera olyckor under nätterna så skulle jag tro att hon inte är redo. Jag känner till många föräldrar som gör som ni, tar upp barnet och låter det kissa mitt i natten trots att barnet kanske hade klarat att hålla sig ändå - för det KAN ju bli blött.
Lycka till!