Vi som vill försöka igen efter missfall
Har fått två missfall i vecka 11 inom loppet av ett halvår men vill nu kämpa ännu mer för att få ett syskon till lille L! Får man missfall kan man ju uppenbarligen bli gravid! Nu gäller det bara att göra det jag kan för att förbättra chanserna att få behålla barnet! Jag ska försöka gå ner i vikt (börjar med LCHF 130510), prova med trombyl, folacin, progesterall och ta vitamintillskott och äta hälsosamt samt röra på mig. Vi ska köra med ägglossningsstickor VARJE månad för jag tror att jag tidigare missat ägglossningen ibland. (Sist jag var gravid var ÄL på dag 18 i cykeln vilket förvånade mig då jag haft tidig ÄL tidigare.) Jag ska också försöka köra enligt rönen att mannen ska få utlösning varje dag en vecka innan, och sedan ska man köra varannan dag kring ÄL. Det är också viktigt att mannen är hälsosam och inte dricker alkohol för att maximera chanserna! Jag funderar även på att pröva med bisolvon, men kanske inte varje månad.
Finns det fler därute som vill kämpa vidare efter missfall?
Mina missfall skedde 17 dec respektive 7 maj. Första graviditeten var fosterlös medan andra avstannade i vecka 8. Det senaste missfallet är pågående men sist blev jag gravid exakt efter två månader från missfallets första dag. Så jag hoppas på att det blir plus på stickan i juli och en liten aprilbebis
Är det någon som vill följas åt?