-
Skickar över en kram med styrka och positiv energi, som jag tydligen fått en stor dos av i dag =)PCO85 skrev 2013-10-10 12:05:22 följande:Jag har fått mens :(( Känns som man dör lite innombords. Men ska dit imorgon i alla fall och fråga hur vi gör nu. Besvikelse AB.
-
Hej tjejjer!
Jag har varit lite vilande från allt som har med bebisverkstaden att göra, för ett tag..
Man blir så psykiskt påverkad av allt man går igenom och i det att man följer andra..
Ibland behöver man bara återhämtning och ny energi!
Min gyn har fortfarande inte hört av sig (skulle gjort det efter senaste turen med pergon) och mensen lyser med sin frånvaro =(
Men... brösten har ömmat i snart 2 veckor! Kan det vara Äl?
Dessa frågor ska man egentligen kunna ringa sin gyn om, men jag vill inte vara den som ringer och stressar på. Hon kommer säkert höra av sig och när hon väl gör det så kanske jag har hunnit tappa några kilo till =)
Ha en bra Onsdag! -
Har denna sidan gått i ide? =)
-
Håller med dig!NonnoE skrev 2013-11-06 12:45:20 följande:Har tagit paus ett tag.. Just nu fokuserar vi på bröllop, men det är lääääänge kvar :(
Har en på jobbet som berättade att hon var gravid, som jag misstänkte.
Hon sa också: Usch aldrig mer, hatar att vara gravid.
Vad svarar man på det?
Skulle ge vad som helst för att må dåligt och veta anledningen.
Senast igår fick jag höra "vänta tills du fött barn".. Men ja tack svarade jag!
I detta läge så tänkte inte människan sig för, hon vet mycket väl om hur dåligt jag har mått och mår över barnlöshet! Skulle kunna genomlida ett stort helvete bara för att få ett plus!
All styrka till oss! -
PCO85: Vi har inte hört något på 2 månader! Så i fredags tröttnade jag och ringde upp..
Fick prata med en sköterska där som också tyckte att det va himla konstigt att vår gyn inte hört av sig.
Stod i journalen att vi skulle ha kontakt för vidare utredning..
Så.. på fredag kommer jag att ha en telefontid med henne.
Har hunnit med 2 egna blödningar vilket bara är positivt =)
Men denna väntan är seg när man går i ovisshet.. -
Då håller vi tummarna både för dig och mig i morgon =)PCO85 skrev 2013-11-12 07:49:18 följande:
Hoho Babe85! Typiskt, ibland får man bara vara på helt enkelt. Men skönt att du i alla fall fått blödningar spontant och att du får en telefontid. :) Jag var hos Dr.G idag och äggen har fortsatt att växa och befinner sig nu på 13-14mm (har inte kommit över tio) Vi ska sänka dosen ett steg bakåt, då det var 3-4 ägg på G, varav ett större och han vill inte få för många mogna. Jag känner mig så glad!! Ska tillbaka på fredag och har sexförbud fram tills dess :)
Hade varit skönt med lite positiva nyheter i denna gråa vardag.
-
Men Bara att ladda om och hoppas att det går bättre nästa gång.
Jag hade telefontid med min gyn. Att jag fått egen blödning var ju jätte bra, men cykeln är för lång.
Vi ska vänta ut nästa mens och sen börja med sprutor.
Det beräknas omkring lucia, så vi får hoppas att jul och ledigheterna inte kommer och förstör -
Men Bara att ladda om och hoppas att det går bättre nästa gång.
Jag hade telefontid med min gyn. Att jag fått egen blödning var ju jätte bra, men cykeln är för lång.
Vi ska vänta ut nästa mens och sen börja med sprutor.
Det beräknas omkring lucia, så vi får hoppas att jul och ledigheterna inte kommer och förstör -
HoHo!! Jag lever iallafall =) något sönderstressad pga jobb, men annars så lever ja=)
Jag väntar på en tid till BM och väntar på blödning som ska komma (förhoppningsvis) runt lucia. Annars ska jag framkalla en blödning med primout.Där efter ska vi börja spruta..
Allt hamnar i kläm då allt kommer att hända under jul och klämdagarna.. Men gyn tyckte att vi skulle köra på och går det inte denna gången så kör vi vidare i Jan.
Har lagt det lite på is (iallafall i huvudet).. Nu är det så mycket med jul och det blir stress på arbetsplatsen.
Va kul för dig PCO85!! Jag ska verkligen hålla mina tummar och tår..Känslan av att det går framåt för en av oss ger motivation =)
Hejja Hejja!!
-
PCO85 skrev 2013-12-04 12:07:07 följande:Hej igen! Idag är det sprutdag 11 och jag var på UL igen. Jag var RIKTIGT nervös, men allt såg toppen ut. Slemhinnan var på 10mm och hade tre skikt och den lilla äggblåsan har växt till 18mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och ägglossning fredag morgon. Sen är det bara att hålla tummarna!
Hej! Hur går det för dig? Väntar med spänning =)
Själv så väntar jag samtal (igen) från BM.. Dom är så otroligt dåliga på att ringa på de bokade tiderna :/ Är egentligen sugen på att söka mig någon annanstans.
Min egna blödning kom igår, jag avstod ifrån primolut-nor, kände på mig att den skulle komma självmant ( även om cykeln är lång) Vill börja spruta nuu!! -
PCO85 skrev 2013-12-17 10:43:33 följande:Hej!
Jag vill bara gräva ner mig idag.
Igår kom det rosa flytningar och de har ökat lite idag. Mensvärk och illamående. Det kommer inte mycket, men det är till 99% mensen som är på G. 5 dagar kvar till BIM.
(Om man ska se något positivt, så har jag fått mens nu spontant i två månader)
Känner mig gråtfärdig och helt slut. På ett sätt är det skönt att det blir ett uppehåll nu över jul. :(
Du har inget privat i närheten av dig? Själv åker jag över en timma varje gång för att komma till min klinik, men det ät det värt!Åh! Förstår att du blir ledsen, jag hade blivit helt förstörd :(
Jag kan dela med mig lite utav min glädje =) Min BM ringde precis och vi ska börja med Puregon 50/dag i januari (mellan 15-17/1)
Vad hette dina sprutor?
Över jul och nyår så får vi andas och ta hand om våra nära och kära =) Samla energi! (säger hon som ska jobba)
-
PCO85 skrev 2013-12-17 12:27:27 följande:
Härligt med glada nyheter!!! :)) Måste kännas bra! Min spruta heter Gonal-F, tror att det är exat samma men olika fabrikörer. Ja, jag tänkte det idag, att julen blir till att andas ut och bara ro om den underbara familj jag redan har. :) Vad jobbar du med?Jag jobbar i en nattpatrull, hemtjänst i bil =)
Har super goa kollegor så julen känns inte så ångestladdad ändå.
Vad jobbar du med?
-
mylady skrev 2013-12-27 14:08:39 följande:Vi for o köpte tre test till, ett digitalt. Alla visade + så är nu i vecka 5 :) helt otroligt!!!
Grattis =) Härligt med ett plus!
-
Gott Nytt År och God Fortsättning!
I år ska det vara vårt år! Det har jag bestämt =)
I dag börjar jag med primolut-nor för att framkalla en ny blödning och sen kör vi igång med Puregon =)
-
Hejsan! Hur går det för alla barnlängtande? Händer det några framsteg?