• Babe85

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Ny vecka och nya möjligheter!
    Hoppas verkligen att denna veckan ska gå snabbt.. Vill så gärna ha fredags morgon!
    Ska bli spännande att se om det kommit några ägg på denna kuren =)

Nån mer som känt av viktuppgång eller svullnad på Pergo?

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-26 11:47:47 följande:

Hej igen! Jag ska kolla om det finns några ägg imorgon, riktigt pirrigt. Jag har kännt mig jätte svullen och öm till och från. Mest var det de första dagarna efter sista tabletten i kuren. Jag har börjat motionerat och jag har lyckats gå ner två kilo redan. Men annars lägger jag på mig vikt blixtsnabbt, en vecka utan motion och onyttigheter så är det kört! Kör du med ÄL-test?
    Hejsan!
    Förstår pirrigheten... själv så längtar jag (inget som tillhör vanligheten vid gynbesök)
    Vi har inte ätit så exemplariskt de 2 senaste veckorna och det har slunkit ner både godsaker och alkohol..
    Men, man ska inte ha ångest för något som man själv valt!
    Bara att börja om och lära sig =)

Tänkte börja testa i morgon, är då dag 12. Har läst att man kan testa mellan dag 10-19
    I vilken dag gör du ditt besök i morgon?
    Det blir dag 15 för mig.. är det inte för tidigt?

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-26 14:21:43 följande:

Det är lätt hänt! Precis så var det för mig innan jag började träna. :) Det är jätte svårt att hålla sig alla gånger. Men jag ökade så snabbt i vikt, så jag bestämde mig att nu får det räcka! Jag började också testa på dag 12 med ÄL-test. Imorgonbitti kl.07.00 ska jag till läkaren och då är det dag 14 och jag hoppas att jag inte lossar innan så han kan se stl på ägget. Om det har det så kan i alla fall se om det varit ÄL eller inte om det inte finns något ägg. Första vändan med pergo var jag där först på dag 10 och sen dag 15. Jag hade ett ägg på G men det lossade inte som det skulle. Så jag har stora förhoppningar inför imorgon, jag skulle bli så glad om det finns ett ägg. :))
    Precis så jag kände när jag började med LCHF, men ibland tar man ut svängarna och är man då sockerkänslig så är det kört!
    Har börjat om på ny kula i dag =)
    Ska hålla mina tummar och tår för dig i morgon när jag cyklar hem..
    Ja slutar jobba 07.00 =)

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-27 12:34:12 följande:
    Hej allihopa! Nu har jag varit hos doktorn. Slemmhinnan såg fin ut så han trodde att det kan vara något på gång. Dock såg han inget ägg över 10. Hur stora ska det vara när man ägglossa? Men jag ska tillbaka på måndag för att kolla äggen, Eventuell ägglossning är framflyttad till dag 20. (är på dag 14 idag)
    Hej!
    Kul att ni hittade ägg iallafall =) Bara att hoppas att det växer till sig!

Jag har fått till mig att ägget lossnar då det är i storlek mellan 18-24, men det är ju individuellt såklart!

I morgon ska jag börja testa =)
    Känns så långt till fredag!

"Hoppet är det sista som lämnar en människa"
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-08-28 15:21:09 följande:

Okej, då hoppas jag verkligen att äggen växer till sig lite till! :)) Jag ska köpa ett nytt ÄL-test idag och fortsätta från och med fredag och testa igen. :) Jag håller tummarna för dig på fredag, vilken tid ska du vara där?
    Tack =)
    Jag ska vara där klockan 09, och jag kommer vara såå nervös!
    Kommer att åka själv för första gången, har ca 7 mil att åka.
    Eftersom att det inte finns så många som vet om detta så =)

Testa på och försök att inte tänka för mycket =)
  • Babe85

I dag har jag varit på VUL.. Inget glädjande dock.. =(
    Hade endast ett ägg på 10 mm...
    Återbesök på måndag för att se om det växt till sig!

Tar ett djupt andetag och drar till gymmet!

Hoppas ni alla får en trevlig kväll och helg!

• Babe85

I dag var jag på återbesök hos Gyn..
    Det visade sig att de ägget som jag hade i fredags på 100, hade endast växt till sig till 12 mm.
    Kommer inte att ta fler Pergotabletter nu.. utan vi ska lugna kroppen och sen framkalla en mens om den inte hinner komma själv på 20 dagar..
    Efter menstruation så ska vi köra igång med sprutor.. Kommer dock inte ihåg vd dom hette :/

Det positiva i det hela var ändå att ägget växt till sig något och att jag hade ägg som stannade kvar! Glad

Nu ska jag ägna mig åt sambon, träning och vettig kost de närmste 3 veckorna..

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-09-02 16:36:01 följande:
    Halloj igen! Härligt att höra Vela81, måste verkligen kännas skönt!! :)) Jag var hos min läkare idag, samma sak som förra gången, inga ägg kvar :( Så nu ska jag direkt börja med en ny proverakur och sen hormonsprutan vid namn Gonal-F. Jag ska ta en spruta om dagen fom. cykel dag 2 och tills det har växt till sig ägg mogna att lossa. Då ska jag ta en ägglossningsspruta. Kalset kommer kosta 2200kr (med högkostnadskort) Det känns både bra och jobbigt. Det jobbiga ligger nog i det ekonomiska, Men vårt framtida barn är värt varje öre. Det som känns bra är att jag kommet få ÄL nu med hjälp av sprutorna, så ingen mer ovisshet i det :)
    Hej!
    Tråkigt att ni inte hittade något ägg, men tappa inte gnistan för de =)
    Va skönt att börja med sprutor och slippa ovissheten!
    Själv så får jag avvakta till den 24e för att ta en ny omgång med primolut-nor...
    Sen blir det sprutor även för oss =)

Vad har du fått kostnaden ifrån?
    Min gyn nämnde ingenting om priser nämligen.

• Babe85
    PCO85 skrev 2013-09-02 21:19:10 följande:

Hej!

Nej, gnistan finns kvar! :))) Man får kämpa vidare och min man var helt underbar idag när jag kom hem och var inte alls lika orolig för kostnaden.

Jag var på apoteket idag för att hämta ut alltsammans, Provera, Gonal-F och ägglossningssprutan och då frågade jag innan hur mycket det skulle kosta efter högkostnadskort (som jag får nu på en gång efter summan blir så pass hög). Men det var tydligen beställningsvara och jag ska hämta det imorgon. ;P Sen kör vi igång. Så slutsiffran landade på 2200kr! :)  

Hur går det för dig? Börjat med sprutorna?

Priset har jag som sagt inte hört något om, men som du säger.. Det är bara pengar som man lägger på något underbart =)
  • Babe85
    PCO85 skrev 2013-09-05 17:18:16 följande:

Hej! Jag har goda nyheter! Jag missförstod hela systemet, jag betalde 1800kr och sen har jag HELT gratis i ett helt år. Jag åkte hem med världens leende på läpparna och med en känsla att ha vunnit högsta vinst :) Jag är på dag tre på Provera och ska ha mens runt den 16 oktober och börja alltså med sprutorna den 17:e oktober på mensdag 2. Det känns sjukt pirrigt och på något sätt mer på riktigt, solklart och underbart. Med pergotime var det fortfarande så ovisst. :) ----->Primolut, jag håller verkligen tummen för dig!!
    Okej =) Ja men det var ju riktigt bra nyheter!

Hoppas tiden går snabbt nu så vi kommer vidare =)

Var på Ullared igår.. Kan ju inte säga att man längtar mindre tills man blir gravid själv, när man ser en gravid/höggravid eller familjer med små typ överallt!
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)