• PCO85

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

SoMa72 skrev 2013-09-16 12:56:50 följande:
    Hej tjejer! I fredags var jag på vul och fick se ett tickande hjärta!  Dessutom var det utan Pergo, hade ju uppehåll under sommaren. Det finns hopp!  Vid två av de senaste pergokurerna fick jag inte ens äl, så då är det extra skönt att det tog sig ändå.    
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥

GRATTIS!!! Alla solskenshistorer ger verkligen hopp! Imorgon ska jag börja med min första Gonal-F spruta, känns pirrigt för att se om det kommer funka. Har tid nästa vecka på dag 9 för UL. :)
  • PCO85
    SoMa72 skrev 2013-09-18 09:39:09 följande:
    Tack!
    PCO85 skrev 2013-09-16 16:02:01 följande:
    GRATTIS!!! Alla solskenshistorer ger verkligen hopp! Imorgon ska jag börja med min första Gonal-F spruta, känns pirrigt för att se om det kommer funka. Har tid nästa vecka på dag 9 för UL. :)
    Tack! Håller tummarna för att det ser bra ut på UL, vilken dag ska du dit?
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥

Hej!! Jag ska dit på tisdag nästa vecka, på dag 8, sen blir det ett besök till förmodligen en vecka senare. Jag skickar en varm kram till dig priomult, hoppas på framgång nästa månad!
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-22 15:30:25 följande:
    PCO85; Hur funkar det med sprutorna? Äter du typ pergo eller nån annan tablett samtidigt?
    Har googlat lite men jag antar att det är olika från person till person.

1800, för hur många sprutor är det?
    Ursäkta alla frågor men man är ju så nyfiken

Hej!

Det är lätt att glömma bort det eftersom de ska tas på samma tid varje dag, men jag har larm på mobilen :)

Men annars så känner jag inget speciellt mer än vid pergotime, att det spänner och mensvärkskänsla. Jag tar bara sprutan, inget annat. Jag ska ta spruta varje kväll fram tills ett ägg är moget och då ska jag ta en ÄL spruta. Just nu tar jag 50 E per dag, men jag antar att man kan höja dosen om det inte funkar. Har läst andra som tar en bit över hundra per dag.
    Sprutan eller pennan, ser ut som en insulinspenna och är färdig fylld med 900enheter och det ska räcka gott och väl en månad.

Men nästa gång jag hämtar ut kommer det inte kosta något. Tack gode gud för högkostnadsskydd!! :))         
  • PCO85
    snosan skrev 2013-09-22 12:50:06 följande:
    Jag sitter här i v 20 med en livlig liten flicka i magen :D
    Tog massa träning och 6 omgångar med pergotime innan
    vi lyckades skapa denna söta lilla sak ! <3

UNDERBART <3
  • PCO85

Babe85 skrev 2013-09-22 19:09:36 följande:
    Det är tur att högkostnadsskydd finns både inom medicin och sjukvård =)

Okej =) Då får vi hoppas att det visar ett fint ägg då ju på tisdag! =)

Själv så kan jag inte längtar mer efter att få ringa gyn i morgonbitti =)
    Blir ju en annan sak nu när jag fick egen mens!
    Tur att jag jobbar i natt annars hade man väl klättrat på väggarna haha.

Va heter sprutorna? Jag fick utskrivet Pregnyl som jag skulle ta förut om ägglossningen kom igång.
    o

Gonal F heter sprutan som jag tar varje dag och Ovitrelle heter Äl sprutan. :)

• PCO85

Hoho tjejer! Har precis varit hos Dr.G och det var inga ägg som kommit igång ännu, så vi ska höja dosen lite och ska tillbaka om en vecka igen. Lite besviken, men väntat, eftersom det är första gången på spruta.

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-24 22:15:51 följande:
    Håller tummarna för att det händer något med den ökade dosen. =)

Själv så fick jag inget gehör denna månaden om att börja med sprutor..
    Vi skulle avvakta och sen skulle hon höra av sig :(
    Va jobbigt det känns när man ser fram emot något, sen blir man positivt övveraskad och sen får man inget gehör :/

Men varför får du inget gehör? Varför måste du vänta? Min läkare är väldigt angelägen om att jag ska få den hjälp jag behöver direkt.

Men......Jag måste ringa honom imorgon, för idag började jag få blodblandade flytningar =/ Vet inte varför eller om det kan bli så med sprutorna. Känns lite motigt just nu, hade stora förhoppningar den här månaden.   
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-26 10:52:09 följande:
    Förstår dig :( Jag vet inte varför, och hon har inte ringt mig heller för att prata eller berätta hur vi ska gå vidare. Antar att jag får leva vidare och avvakta.. Självklart vill man att allt ska hända på direkten, men har man kämpat så här länge så kan man väl kämpa lite till. Hur gick samtalet?

Jag slutade att blöda, så jag avvaktar. Hoppas bara att det var något tillfälligt. Men påminn mig igen, går du till statligt eller privat? Du har inte funderat på att byta? Är du inte nöjd eller känner att du inte få gehör så tycker jag du ska få hjälp av någon annan. Jag tror inte att det är meningen att man i en behandling ska behöva leva i ovisshet och vänta.
  • PCO85
    mylady skrev 2013-09-29 02:20:06 följande:
    Och där kom mensen inatt.
    Jag går sönder

Jag känner verkligen med dig. Man bygger upp en sån förhoppning och längtan. Längtan efter ett barn kan vara så intensiv.

Men det är riktigt bra att din make kan vara ett starkt stöd för dig. Man får sörja och sen bita ihop för att starta om sig för en ny omgång. Du får glädjas åt att du hade ÄL, jag har inte ens kommit så långt.

Skickar en styrke kram till dig och håller tummarna för nästa försök!    
  • PCO85
    Babe85 skrev 2013-09-28 13:54:56 följande:
    Jag går hos en statlig, och jag tror att min gyn är något gammaldags men ändå bra.
    Tror att hon vill att jag går ner några kilon innan vi fortsätter, kan ju kännas lite som pengar i sjön annars..
    Så nu lever jag på och försöker äta ännu vettigare..

Hur högt ligger ditt BMI på? Jag kämpar också med min vikt, men det är inte helt lätt alla gånger. Men jag har lyckas banta ner 3 kilo i alla fall.

Jag känner mig super nervös inför imorgon. Jag stressar så mycket och äter dåligt och jag är rädd att det ska påverka behandlingen negativt. Jag har funderat på att gå ner i tid på jobbet, så jag inte behöver stressa så under behandlingsperioden, men ekonomiskt skulle det inte funka. Men jag får se vad han säger imorgon, med ökad dos och allt.    
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)