• PCO85

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Hej!

Jag har precis börjat med min första kur med pergotime.
    Igår var jag på UL för att se om det eventuellt växt till sig något ägg och det hade det! :) En liten blåsa fanns det!!

Så jag ska tillbaka på måndag, på dag 16, för att se om det växer till sig som det ska.  

Jag har vetat i flera år att jag har PCO och för drygt ett halvår sen bestämde vi oss för att börja en ordentlig utredning. Och nu, efter många om och men så har jag tagit min första kur. 

Men på vilken dag lossade ni? Använde ni ägglossningstest?

Min läkare sa att jag inte behövde det, utan att han håller koll på när jag ska ägglossa. Men jag funderar endå på att köra med ÄL-test.

:)

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-06-26 21:34:17 följande:

Hej! Det skulle kunna vara jag som skrivit detta!
    Jag är i precis samma sits just nu.
    Har varit på äggkoll i dag efter första pergokuren, och ska tillbaka på måndag!

Jag fick till mig att jag skulle testa med stickor över helgen, men på stickorna står det att man inte ska använda dom vid pco..

Har din läkare sagt något om det?

Häftigt, du kan vi hålla tummarna tillsammans! Glad

Min läkare sa att det var slöseri med ÄL-test och att han skulle hålla kolla på mig. Men det känns så långt till måndag och jag tänker att jag inte vill missa ÄL, om jag nu skulle råka ha den i helgen.  Så jag har bestämt mig för att prova med några stickor fram tills på måndag. Men jag ska kanske inte ta det så allvarligt om jag märker att det är konstiga resultat.

Igår hade jag världens "mensvärk" och jag vet inte om det är för att blåsan växer till sig eller om jag börjar lossa. Hur känner du?

Jag kan passa på att presentera mig lite. Jag och min sambo har bott tillsammans i snart 3år och jag har två bonusbarn. Jag blir 28år på söndag och har alltid haft en stark barnlängtan.

Nu längtar vi alla efter ett litet syskon. :)  

• PCO85
    Irmeline skrev 2013-06-27 08:43:16 följande:
    Åh vad jag håller tummarna för oss!!

Pco85, jag hade en blåsa på 12mm på dag 12 och lossade dag 18 när vi gjorde dottern ;) hur stor var din? De växer 1-2mm per dygn och lossar kring 20-22, så då kan man räkna ut kring vilka dagar man bör lossa.
    Bra att ha sex innan lossningen så på så sätt får man lite förvarning av äl-test.

Jag har haft "mensvärk" några dagar innan äl och blivit väldigt öm på äl-dagen (så hade nog gissat rätt på när den var även utan test och temp). Det är väl när blåserna växer till som känns?

Min läkare sa inte hur står den var eller hur mycket den växer. Ska fråga det på måndag! :)

Eftersom det är den första blåsan någonsin som växer så har jag ingen aning om hur stor den var ;P Men jag gissar att jag kommer ha ÄL i helgen eller i början av nästa vecka.

Sen tänkte jag fråga en liten intim fråga, hur ofta har ni sex före, under och efter ÄL? Jag har tänkt mig varannan dag till ÄL och sen varje dag kring ÄL, typ dagen före, ÄL-dagen och dagen efter.      

Jag håller varje tumme för oss, det är så härligt att följas åt och stötta!    
  • PCO85

Oj, vi är väldigt lika och i samma sits! :) Jag har precis köpt ÄL -test och tänker köra med det tills på måndag :)

Babe85 skrev 2013-06-27 10:35:22 följande:
    Jag håller också alla tummar och tår för oss alla.

Jag känner inget speciellt i dag, men jag tänker testa Äl från och med i morgon och till måndag.

Jag fick se mitt första ägg någonsin igår, men tyvärr så hade dom bokat mig några dagar för tidigt.. Var endast 10mm. Hoppas det är större på måndag!

Jag blir 28 i aug, bor sen 3 år tillsammans med min sambo som jag varit tillsammans med i 6 år.

Vi längtar båda efter en liten

• PCO85

Dessutom har jag köpt Bisolvon, som är slemmlösande :)

• PCO85
    Babe85 skrev 2013-06-27 14:41:21 följande:
    Eller hur! Det är nästan lite läskigt detta =)

Bisolvon? Menar du att det skulle hjälpa? Mot?

Jag fick tipset av en vän att Bisolvon även löser upp slemm i livmodern och på så vis ska spermierna få lättare att simma in.

Det finns inget bevis på att det fungerar, men jag testar endå :)

Tog nyss ett ÄL-test och det visade ingen stegring, men när jag tog ut stickan kunde jag se ett svagt streck. (jag kör med clearblue)
    Så imorgon ska jag prova igen, men jag tror på ÄL till söndag. :)       
  • PCO85

Hej!

Jag får också den här stimuleringen innan semestern. Sen fortsätter vi i augusti om det här inte tar sig. Det

är lite irriterande, men för mig är all väntan värt det.

Men jag håller tummen för dig!! :)

Vela81 skrev 2013-06-27 19:59:55 följande:
    Hoppar in här

har två flickor som blir 6 & 8 i sommar. Planerar nu trean som låtit vänta på sig.

Tog ut spiralen i juli förra året och idag vid andra besöket på gyn fick jag utskrivet Pergotime.

Fick tyvärr besked att jag måste tyvärr vänta en cykel med att börja med tabletterna då mottagningen ska ha sommarstängt och det inte går att göra VUL - tråkigt att inte kunna köra fullt ut nu när jag väl fått utskrivet tabletterna...

är på dag 30 idag och får se om det blir en cykel på 32 eller 40 

Håller tummarna för er andra! 

• PCO85

Hej!

Jag är på dag 13 och negativt. Jag använder elektroniskt clearblue och när jag tar ut stickan syns ett svagt streck. Har ni det så? (testade igår och idag)

Min väninna ska att hon hade liknande innan ÄL.

Vilken tid på dygnet testar ni?

• PCO85

Hej!

Jag har ägglossning idag, på dag 15. (på min födelsedag och allt. :)) Tänk om en liten blir till idag hihi)

Men jag vågar inte lita på testet till 100%, men jag får svar på om jag ägglossat imorgon, eftersom jag ska till min läkare. :)      

Hur går det för er andra, kör ni med ägglossningstest?

• PCO85

Vilket test kör du med?

Jag kör med clearblue. Kollade man på Stickan är det svårt att avgöra. Iofs har jag haft svagt streck sen jag började på dag 12.

Lycka till! :)

SoMa72 skrev 2013-06-30 22:04:02 följande:
    Jag kör med ältest, är på dag 11 idag och började testa igår. Starkare idag än igår, får se om/när äl blir eftersom jag inte hade nån sist.

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)