• SoMa72

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

NonnoE skrev 2013-06-23 19:08:02 följande:
    Jaha, okej.. Då ät jag med ;)
    Ja, hoppas ändå lite fortfarande..
    Mest att jag ägglossade dag 19 på enkel kur, så känns konstigt att jag ska ha ÄL så här sent med dubbel.. Men vet ju iofs inte hur det du funkar :p
    Men med tanke på att jag hade en blåsa på 13 mm i måndags så borde det ju ha hänt ngt ny tycker man. Men samtidigt konstigt att jag fick ÄL av enkel men inte av dubbel :/
    Jag har fått äl av enkel, men inte nu med dubbel, kan ju vara mitt MA som fortf spökar...
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Irmeline skrev 2013-06-24 13:58:37 följande:
    På dag 13 idag och imorgon tänkte jag ta mitt första äl test. Väntar mig inte pos test förrän dag 16-17 ung. men vill kolla ändå...

Ja, man vet ju  aldrig... Hoppas den kommer snart iaf
  • SoMa72
    Irmeline skrev 2013-06-25 10:16:12 följande:
    Äl test neg idag på dag 14, men börjar få känningar i äggstockarna... Några dagar kvar...

Heja, heja!
  • SoMa72

Jag kör med ältest, är på dag 11 idag och började testa igår. Starkare idag än igår, får se om/när äl blir eftersom jag inte hade nån sist.

• SoMa72
    PCO85 skrev 2013-06-30 23:44:18 följande:
    Vilket test kör du med?
    Jag kör med clearblue. Kollade man på Stickan är det svårt att avgöra. Iofs har jag haft svagt streck sen jag började på dag 12.
    Lycka till! :)

Jag använder Testlagrets
    PCO85 skrev 2013-07-01 15:27:31 följande:
     Vi såg inget ägg idag och han kunde inte se antydan till ÄL.Förvisso ska jag haft ÄL igår kväll, om man går efter testet. Så nu blir det ett break och så ska jag börja med provera i slutet av juli och sen dubbelkur av pergotime. Funkar inte det, så föreslog min läkare sprutor.
    Men han var jätte förstående och såg till att jag inte gick därifrån besviken. Men jag känner mig konstig nog lugn. Jag visste jue att det är mindre chans vid första försöket. 
    Åh, precis som för mig förra månaden då... Men tänk på att man inte har ÄL varje månad utan ca 10 st/år, så det kan ha varit en av de månaderna för oss båda.

• SoMa72
    Linnea77 skrev 2013-07-02 12:44:43 följande:
    Fick brev från min läkare idag! Hade inte haft ngn ÄL denna månad på min andra pergotime enkelkur känns lite tröstlöst! Hade visst haft ett skitlågt värde 1,7. Bim +1 idag, ingen mens o negativt. Visst blir mensen sen med pergotime om man inte haft ngn ÄL?

Ja, den kan bli sen då, jag fick min mens på BIM-1 nu när jag inte hade ÄL trots dubbelkur, så den kan komma tidigare också.
  • SoMa72

Håller tummarna, Irmeline! Jag vill oxå ha ÄL den här cykeln, dag 14 idag och inget positivt test än...

• SoMa72

Tack! Fast jag får för mig att jag brukar ha äl ca 14 dagar efter mens. Var en väninna som sa att man kan få ÄL tidigare om man inte haft ÄL månaden innan. Hoppas jag inte haft det supertidigt och missat?

• SoMa72
    PCO85 skrev 2013-07-05 00:38:37 följande:
     Dagen innan jag gick dit gjorde jag ÄL-test och fick utslag, kan man få det trots att det inte finns något ägg?
    Vi får kämpa vidare. Får inte du provera för att få igång mensen eller vill du inte ta det?
    Jag ska börja med provera igen i slutet av Juli och sen dubbelkur med pergotime i aug.
    Jag hade också fullt utslag på ÄL-test dagen innan mitt VUL, men det visade uppenbarligen fel eftersom blodprovet visade att ÄL uteblivit...  

Hoppas det tar sig för dig innan aug!   
  • SoMa72
    Irmeline skrev 2013-07-10 00:19:18 följande: 

Jag kör utan vul nu, en chansning ja, men för otålig att vänta till i höst.
    Angående äl-test så hade jag starka streck hela månaden innan jag tog pergo, men i mina pergocykler har de varit ganska svaga innan stegringen. Hade billiga testers förut men de var så känsliga att det var rätt starkt jämnt. Med testlagrets så var det negativa strecket svagare så använder bara dem nu.

Håller verkligen tummarna! När har du BIM?
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)