Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

FF konfirmerade att äl varit och enligt dem i onsdags så äl +3 idag. Bara att vänta och hoppas...

• Irmeline

Trina: trevlig semester från barnalstringen ;) ses i höst! Får hoppas sprutor är din grej. Det gjorde susen för en kompis till mig iaf!

Pling: hoppas denna kuren gör susen! :)

Mylady: du är inte överstimulerad då? Har hört att det kan kännas då. Fast av en tablett känns skumt... Ring din gyn och fråga!

Clara: välkommen!! Hoppas andra kuren tar sig! Blev gravid på min andra kur förra gången jag åt pergo.
    Jag kör utan vul nu, en chansning ja, men för otålig att vänta till i höst.
    Angående äl-test så hade jag starka streck hela månaden innan jag tog pergo, men i mina pergocykler har de varit ganska svaga innan stegringen. Hade billiga testers förut men de var så känsliga att det var rätt starkt jämnt. Med testlagrets så var det negativa strecket svagare så använder bara dem nu.

• Irmeline

Hej tjejer. Fick mens den 19:e och har precis ätit upp nästa kur (börjar dag 3). Nu laddar vi för nya tag!! :)

Trist SoMa att det inte blev nåt där heller..
    Clara: jag fick äl lite tidigare av att börja dag 3. hoppas den kommer snart!! Mys på just in case...

• Irmeline

Egentligen kan man börja när som med pergo, det som är viktigt är att man är säker på att man inte är gravid då det är fosterskadande. Har man ingen cykel alls kan man börja, eller inducera en blödning och sen börja. De vill inte att man startar direkt från en liten blödning då man då kan vara gravid. Fem dagar med rött blod så är väl sannolikheten att det är mens och inte graviditet större. Jag börjar numera på dag 3 då jag lossar lite tidigare då. Skulle kunna börja dag 1 också men man vill ju vara helt säker på att man inte är gravid ;)

• Irmeline

De sa samma till mig, jag hade 12 mm dag 12 och då sa de att man kanske inte får äl, men det gick jag, tog lite längre tid bara ;)

Linnea: kör hårt nu, när det stegrar och även två dagar till brukar de rekommendera ;)

• Irmeline

Samma här, dag 22. Har haft dag 17 och 19 också så det har varierat för mig. På dag 13 imorn så snart dags att börja testa med äl test ;)

• Irmeline
    kdbo skrev 2013-08-05 09:23:29 följande:
    Är det ngn här som försökt få ordning på äl med gi eller lchf?
    Japp! Käkade så förra gången jag blev gravid, gav kortare cykler och lägre grundnivå av LH. Har PCO så är därmed insulinresistent och måste egentligen äta GI för att inte insulinnivåerna ska rusa och i sin tur ge höga hormonhater, fettinlagring och sämre/utebliven ÄL. Har precis börjat igen... Ska tydligen minska risken för mf också har jag hört!
  • Irmeline
    Primolut88 skrev 2013-08-05 12:22:20 följande:
    Inget ägg denna gången heller.. Nu väntar vi bara på mensen så att man får börja äta 3 tabletter per dag av pergotimen.. Hoppas hoppas
    Blä... Vad jobbigt! Hoppas trippelkur gör susen!
    Ett annat tips (som jag skrev ovan) är att äta lågt GI (ej vitt bröd och socker tex) vilket kan påverka ÄL positivt och kanske ge det där lilla extra som behövs. Håller tummarna!!
  • Irmeline
    kdbo skrev 2013-08-07 09:56:26 följande:
    Idag på vul var det en blåsa på 12 och två lite mindre, ska tillbaka på fre för läkaren tyckte jag var kallad lite för tidigt. Preliminär äl på tis.
    Som jag hade på mina VUL, fick ÄL 6 resp. 7 dagar efter det. Så om en vecka kanske det är dagen D?
Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)