• mylady

Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)

Godmorgon tjejer

Började min tredje kur igår.
    Nån som fått jätteont i magen? Så att det liksom sträcker o drar nästan?

Igårkväll fick jag jätteont. Kunde knappt somna. Idag gör det inte lika ont. Men fortfarande ont! Jobbigt att gå sträcka ut magen.
    Men vågar knappt ta andra tabletten om det är pergon.
    Äl kan det ju omöjligt vara är på dag 4 idag

Har inte kännt så här dom andra gångerna.
    Nån som kännt så?

• mylady

Tillbaka efter två veckors semester i sommarstugan i Finland. Härligt.

Men ingen mens i sikte.
    Är nu på dag 47.
    Inget plus. Och enligt tester ingen Äl hade jag heller.
    Så ska nu börja med provera för att sen testa dubbelkur med pergo.

Hur lång tar det att få mens när man tar provera?
    Less på denna väntan och att inte få fortsätta försöka.

• mylady

Nu har mensen kommit igång med provera och det är dags för en dubbelkur pergo. Blir spännande att se hur jag reagerar på två...

Behövde inte äta alla provera innan jag började blöda. Och det blöder mycket!! Och mer mensvärk än vanligt också! Hoppas jag slipper provera igen.

Skönt dock att jag blöder så vi kan börja igen. Det är segt när cykeln går över 50 dagar. Känns som att man förlorat ett halvår!

• mylady

Glada besked idag. Jag har haft ÄL!

Tagit min fjärde pergokur denna månad.
    De tre innan gav bara första kuren bra ÄL värden på blodprovet. Enkel dos

Den här fjärde var dubbel dos och jag fick bra värden!

Vi är så glada att dosen funkade. Trodde inte det då jag inte kännt av ÄL. Och jag känner inget i brösten vilket jag brukar de gånger jag haft äl.

Men man får väl lita på blodprovet?

Nu hoppas vi att mensen inte kommer o ett plus istället. Men vågar knappt hoppas. Vi har försökt i evigheter känns det som. Försök 21 nu.

Just nu är jag iaf glad att jag fick ÄL

• mylady

Soma72: vet inte riktigt när BIM är eftersom mina senaste månader inte varit Äl. Och månaden innan denna fick jag ta provera för att få igång det.

Men är på cd 22 idag. Så till nästa helg borde jag nog ha BIM senast tror jag.

Börjar med pergo redan dag 3 i cykeln

• mylady

Lillajagmaria: har ingen aning när jag hade Äl. Kände inte alls av det

Soma72: mm. Vågar dock inte hoppas särskilt mycket. Så många gånger man blivit besviken

• mylady

Nu borde BIM verkligen närma sig. På cd 30 idag. Provet dag 21 visade på äl. Menvet inte när Äl var. Så vet inte alls när jag ska tänka BIM. Men vågar inte testa. Vill få leva på hoppet att det kanske kan vara nåt ett tag till. Inte bli besviken igen.

Men hoppas inte särskilt mycket. Känner inga som helst symtom. Väldigt Kissnödig vissa dar men kanske jag dricker mer te just den dan. Sista dagarna varit väldigt hungrig vilket jag oftast inte är. Men kanske bara jobbat hårt o hungrig därför.
    Frusen men det är kallt o regnigt helt plötsligt. Så många som fryser. Väldigt trött på eftermiddag kväll men det är nog mörkret här uppe i norr.
    Så det lilla som jag kanske skulle kunna känna som symtom har sin förklaring.

Försöker finna mig i att tant röd kommer när som helst.

• mylady

Soma72: det var blodprov som visade att jag haft Äl. Och det provet visar ju högst en vecka efter Äl. Jag måste ju vara mer än Äl+11 idag. Det är 11 dar sen jag tog blodprovet för progestoron

Så härligt!!! Skönt att bebben mår bra.
    Min fjärde kur nu. Första på dubbeldos. Hoppas så innerligt att det tagit sig!

Svar på tråden Vi som har eller ska börja med Pergotime i Maj 2013 och vill följas åt :)