jagochpyret skrev 2013-05-15 16:17:42 följande:
Jag hoppar in i tråden jag med.. Plussade i måndags och är enl uträkningar i vecka 6 (5+2). Är jätteglad för detta men också orolig nu i början. Speciellt när man inte har några symptom. Var superhungrig måndag, tisdag.. och fick tom. äta en banan mitt i natten i måndags för jag var så hungrig. Men nu har det avtagit och halsbrännan är som bortblåst.
Lite ont i brösten har jag, speciellt i bröstvårtorna. Det gjorde mer ont i hela brösten tidigare. Men det har börjat avta. Illamående har jag inget. Bara om jag blir för hungrig, men så är det ju alltid.
Trött är jag inte heller något speciellt. Visst ska man njuta av att må bra och jag avundas inte de stackarna som mår illa. Men missförstå mig rätt, man VILL HA ett litet tecken på att det faktiskt är något som gror där inne :)
I nästa vecka ska jag kontakta en barnmorska.
Grattis till alla oss, som kanske längtar extra mycket till 2014
Jag är också på 5+2 idag och känner inget. Men var tvungen att ringa barnmorskan då jag är helt nojjig idag men hon lugnade mig lite. Första ultraljudet görs inte fören v.18 :( men jag frågade om det är vanligt att inte ha några symptom och hon tycker inte man ska vara inne på internet och jämföra sig med andra. Det är inge konstigt och när jag sa att man blir orolig för att det hänt barnet något så sa hon bara att det finns inget man kan göra åt det iaf så försök att bara ta det lugnt.
Sedan för oss som tränar så sa hon att träningen inte är någon fara men undvik hellst att springa på asfalt. Förr i tiden sas det att det kunde öka risken lite för missfall men hon sa att man inte ska vara rädd för att träna så länge det känns bra