Inlägg från: mariafii |Visa alla inlägg
  • mariafii

Första barnet - BF januari 2014

annadenise skrev 2013-07-24 13:30:50 följande:
    Jag tror inte de finns några regler för karuseller. De brukar ju handla om att man åker på egen risk. Oftast brukar de ju handla om att man skall ha upnått en viss längd,, att man kan spänna på bältet, att säkerhetsspärr  går ner etc..däremot är det nog bäst att undvika karuseller när man är gravid och sattsa mer på lite lugnare varianter, så som tekoppen eller någon annan karusell som går vääääldigt långsamt.. Jag skulle inte våga åka något iaf

Ja det är sant och jo det förstår jag ju att det är mer risk ju längre gången du är :)
    Gravid v.15 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii

Dom senaste dagarna så har jag fått för mig att jag kanske inte är gravid. Hemma i mina myskläder eller när jag ligger ner så ser jag ingen mage. Sen tar jag på mig mina jobb-mammabyxor och så ser jag gravid ut igen. Vill att magen växer mer

Gravid v.15 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii
    tinis skrev 2013-07-31 17:17:04 följande:
    Usch, första dagen efter semester :/ Så tråkigt men tiden knatar på det är iaf sommarens sista dygnspass för mig, otroligt skönt! Men idag har det varit en sån där dag som jag är orolig o nervös inför att bli mamma o hur livet kommer bli. Typiskt! Är.det fler som fortfarande har Sanna känslor ibland? Som tur är så är dom bra dagarna fler

Jag längtar sååå mycket efter barn men nu när jag väl är gravid är det så svårt att förstå och vissa dagar blir jag livrädd och undrar vad jag gjort för jag kanske inte alls blir en så bra mamma som jag hoppas och trott på. Vet att det ordnar sig och är normalt att känna så man får försöka slappna av.

Äntligen har jag semester och gått in i v.16 nu. Jag tror mig har känt bebisen 1-2 gånger.

1 v + 4 dagar till RUL och 7 dagar till bröllopet, ohhh vad jag längtar      
    Gravid v.16 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii

Hoppas alla haft bra sommar. Nu har jag haft semester med bröllop och RUL. Var underbart att få se lilla bebisen som mådde bra. Jag ligger samma i tiden som sist så BF 19 jan och är i v.19.

Idag ska jag till BM och prata. Fler än jag som gått upp mycket i vikt?  

Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii
    Tokfrans skrev 2013-08-20 09:18:02 följande:
    ska till bm idag med, ska se om jag gått upp i vikt hade gått ner sist tack vare all illamående, så hoppas jag gått upp :)

Fusk jag har gått upp väldigt mycket men jag har verkligen inte orkat träna som jag gjort förut. Rör ju på mig och så men jag äter ganska mycket mat och nu är det svårare att vara utan sötsaker så jag får ju skylla mig själv endel. Mer att bli av med sedan efter. Men dom öppnar vårat badhus den 25 aug så då är det tänkt att jag ska börja simma lite.

Jag känner våra bäst på morgon och kväll   
  • mariafii
    Tokfrans skrev 2013-08-20 09:44:45 följande:
    jag vill gå upp mer, för jag är helt platt vill ju få mage så man kan visa upp den stolt :D

Jo känner bebben väldigt mycket nu med, har t.om "klickat" av så jag vet när hen är mest aktiv. Brukar vara mellan 13-14 och sen på kvällen :)
    Känns underbart med små buffar, brukar trycka lite på magen så känner jag dom mer starkt. Är i v.17 så de har just börjat :)

Jo man ska ju gå upp lite som normalt. Ja jag njuter av att visa upp min mage. Är väl första gången nästan som jag känner mig helt säker med att gå i kläder som sitter åt. Ibland vill man trycka på stopp och bara få njuta.

Hoppas det kommer gå bra för dig hos bm. Min hade varit på semester och jag hade tid förra veckan men någon hade bokat av mig medans hon var på semester så jag satt där och väntade men fick ingen tid. Vi hade bokat den redan i juni och med alla hormoner så blev jag ledsen. Tur för dem att jag fortfarande är ledig från jobbet idag också. Att man kan bli ledsen för små saker   
  • mariafii
    Tokfrans skrev 2013-08-20 09:54:52 följande:
    haha hände exakt samma med mig förra veckan, vi hade bokat in för hon skulle vara tillbaka från sin semester då, men när jag väl satt där så vänta jag en timme sen frågade jag va som försegick, arg och frustrerad haha men hon hade tydligen förlängt de utan att informera mig eller dom hon hade. Va bra sne den dagen haha Kände mig som hulken fast röd xD

Ja jag väntade 45 min för ingen kom ut och man vill ju inte in och störa dem. Tur för dem att min sambo inte tagit ledigt från jobbet för då hade jag nog blivit mer arg. Nu blev jag bara ledsen istället. Hoppas det går ättre för oss denna gång :)
  • mariafii
    LitenKnodd skrev 2013-08-20 11:17:41 följande:
    Jo, nu tänker jag hålla namnen hemliga. Vi hade bestämt ett BB som ligger nära sambons släkt, men jag har ändrat mig till ett BB som ligger 10 mil ifrån dom. ;)
    Så jag ska slippa stressen av att dom är där heeeeela tiden.. Vet att dom skulle hänga utanför dörren under förlossningen, så tänker inte säga till dom när vi åker in. Mina föräldrar kommer få veta för dom måste passa vårat hus och hund. Dom bor fem minuter från oss, vilket gör allt så mycket lättare. Dom är inte så påstridiga heller..
    Svärmor tyckte inte att min mamma skulle köpa för mycket kläder för hon ville inte att hon skulle överglänsa henne. Jag tyckte det var så himla fjantigt! Ska inte mina föräldrar kunna vara glada och kunna köpa saker till oss?

Men det är väl problemet när man kommer från olika bakgrunder.. I min familj har vi aldrig haft problem med pengar, i hans så har dom kämpat mer...
    Så min familj har andra möjligheter att hjälpa oss, men det accepteras inte heller... :(

Känner mig bara gnällig, men det är ju som sagt mitt och sambons barn. Ingen annans!

Ååååh, sorry, men har haft några riktigt dåliga dagar. ;)
    Min mamma har sagt till min svärmor att inte köpa för mycket men det handlar inte om pengar. Vi har tre familjer där detta är första barnbarnet för alla. Min man är mer bortskämd än vad jag är och jag vill inte heller att alla köper överdrivna saker. Vi vill nog också hellre göra roliga saker ihop än ha en massa saker som ändå blir överflödiga så jag tycker det är bra att hon sa till. Och självklart får dom köpa saker det är förståligt att man vill men kan vara bra att kommunicera med varandra innan eller se vad som behövs. Men visst är det klurigt när familjer ska gå ihop då det tänks olika
  • mariafii
    Lunda skrev 2013-08-20 11:00:33 följande:
    Hade jag varit en av er som inte gått upp något hade jag varit glad. Här visar vågen redan +8 kg Rynkar på näsan.
    Försöker röra på mig så mycket som möjligt men jag orkar inte hålla något tempo på min hundpromenader längre. Är helt seg i benen och blir flåsig för minsta lilla.
    Känns extra jobbigt då jag normalt inte alls har svårt att hålla vikten utan har tvärtom kunnat äta vad som helst och ändå inte lägga på mig et gram. Men men, får väl bli hårdträning till våren sen. 

Jag har gått upp 10 kg redan men jag har lätt att gå upp i vikt
  • mariafii
    Midsommarflickan skrev 2013-08-20 18:45:26 följande:

Passerade +6 kilo idag (slutet på v20) och har ångest! Har också lätt för att gå upp, så jag är inte förvånad men har också kämpigt att gå ner... Får väl hoppas på den berömda amningseffekten! Sägs vara världens bästa bantningskur!

Känns skönt att ändå veta att jag kommer gå ner det igen för jag vet hur jag ska göra det . Är bara det att jag inte orkar bry mig nu :P
  • mariafii
    Smulan 82 skrev 2013-08-20 19:13:46 följande:

Vem fick du intyget av? Jag trode jag skulle få det idag på rul men fick det ej och glömde helt bort det då jag var i extas efter att sett lillan. Eller är det ens bm som ger en det?

Jag fick av BM idag när jag var där
  • mariafii
    Tokfrans skrev 2013-08-21 11:49:52 följande:
    va hos bm igår, kolla vikten osv. haha hade inte gått upp mycket jag, från 57.7 till 58.0 

De ni! hahah usch äter som en häst men ändå inte går upp, liiiite frustrerande, vill ju ha mage! grrr Tungan ute 

Ja tänk så olika vi alla är. Jag slår nog alla här om att ha gått upp mest och du kanske minst då :)
  • mariafii

Jag har hört att vissa går upp mer i början och att det sedan kan stanna av lite så kanske kan vara så för oss

• mariafii
    Natalie87 skrev 2013-08-22 15:32:10 följande:
    Vi köpte vagn igår, en Brio Happy Classic Telescope. Vi bor väl inte riktigt på landet men vi bor där det är en massa natur alla fall. Jag ville ha en stor, stadig vagn med ordentliga hjul som klarar av att puttas genom högar av snö, med andra ord ingen vagn med små rörliga hjul fram. Den vagnen vi köpte tror jag blir riktigt bra. Den är som sagt stadig, men väger inte så mycket. Kostar ca 6000 med bara sittdel + ca 1500 för hård/mjuklift. Om man köper ny så klart, finns ju bra begagnade också.

Vilken affär köpte ni på?
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014