LitenKnodd skrev 2013-08-20 11:17:41 följande:
Jo, nu tänker jag hålla namnen hemliga. Vi hade bestämt ett BB som ligger nära sambons släkt, men jag har ändrat mig till ett BB som ligger 10 mil ifrån dom. ;)
Så jag ska slippa stressen av att dom är där heeeeela tiden.. Vet att dom skulle hänga utanför dörren under förlossningen, så tänker inte säga till dom när vi åker in. Mina föräldrar kommer få veta för dom måste passa vårat hus och hund. Dom bor fem minuter från oss, vilket gör allt så mycket lättare. Dom är inte så påstridiga heller..
Svärmor tyckte inte att min mamma skulle köpa för mycket kläder för hon ville inte att hon skulle överglänsa henne. Jag tyckte det var så himla fjantigt! Ska inte mina föräldrar kunna vara glada och kunna köpa saker till oss?
Men det är väl problemet när man kommer från olika bakgrunder.. I min familj har vi aldrig haft problem med pengar, i hans så har dom kämpat mer...
Så min familj har andra möjligheter att hjälpa oss, men det accepteras inte heller... :(
Känner mig bara gnällig, men det är ju som sagt mitt och sambons barn. Ingen annans!
Ååååh, sorry, men har haft några riktigt dåliga dagar. ;)
Min mamma har sagt till min svärmor att inte köpa för mycket men det handlar inte om pengar. Vi har tre familjer där detta är första barnbarnet för alla. Min man är mer bortskämd än vad jag är och jag vill inte heller att alla köper överdrivna saker. Vi vill nog också hellre göra roliga saker ihop än ha en massa saker som ändå blir överflödiga så jag tycker det är bra att hon sa till. Och självklart får dom köpa saker det är förståligt att man vill men kan vara bra att kommunicera med varandra innan eller se vad som behövs. Men visst är det klurigt när familjer ska gå ihop då det tänks olika