Födde för tidigt och pappan beter sig illa
För två veckor sedan föddes vår dotter i v 32. Jag var inlagd två veckor innan på sjukhus och är nu givetvis inlagd med henne. Vi ska vara här i en månad till ungefär.
Min sambo har två barn sedan tidigare, 8 och 11 år. Han har dem varannan helg ska ha dem nu till helgen.
Jag har legat här med vår dotter själv i några dagar och tycker det är jobbigt eftersom hon är för tidigt född och jag vill gärna ha min sambo här som hjälper till och stöttar. Det är väl ändå normalt att känna att man ska vara två om detta. Han var tvungen att åka hem där vi bor 17 mil härifrån och ta hand om hunden som varit på pensionat. Men han skulle komma tillbaka. Nu säger han att han måste umgås med sina "små" alltså barnen menar han. Och att han inte har tid att komma. Samtidigt som han säger att han ska komma och ta med barnen. Men jag behöver Honom just nu och hans stöd, inte att hans ungar dräller in.
Mår inte bra efter förlossningen då det blev akut kejsarsnitt och vill bara ha min sambo här hos oss som stöd.
Jag känner mig mer ensam om detta än om att vi är två. Är det meningen att jag ska ligga här och bli bortglömd med vår för tidigt födda dotter när han ska ägna all sin tid åt sina andra barn och inte kommer hit??