Trevligt skrev 2013-04-14 08:53:31 följande:
Skrämmande läsning, det finns ett enormt stort glorifierande av detta pulver.
Vi hörde senast i veckan ang pulver med narkotiskt likt innehåll.
Öka upp måltiderna med ett par gram av kött, kyckling ( kött detta oxså ) grönsaker och bönor.
Du får på detta sätt i dig nyttiga sunda goda och mättande proteiner.
Proteinpulver är en ren och skär bluff, du har itne en aning om vad för annat som finns i detta pulver.
Det som står på burken, är långt ifrån sanningen.
Det bara lyser okunskap om hela det här inlägget. Det första (och största) felet du gör är att dra alla "pulver" över samma kam. Ja, en prestationshöjare vid namn Craze drogs tillbaka nu i veckan pga. tvivelaktigt innehåll. Vad har det med proteinpulver att göra? Enda gemensamma nämnaren kunde möjligtvis vara att dom säljs i samma butik. Bojkottar du äpplen på Ica också om det visar sig ha varit något fel på potatisen?
För någon som tränar seriöst från 3 ggr i veckan och uppåt är proteinpulver ett utmärkt sätt att öka på proteinintaget.
Däremot ska man inte byta ut en välbalanserad kost mot proteinpulver utan de bör användas just som namnet säger, som ett tillskott till kosten. Någon påstod att proteinpulver är dyrt, det stämmer inte heller. Jag utmanar vem som helst en billigare proteinkälla (pris/g).
Jag förstår att du tycker man kunde byta ut pulvret mot mera proteinrik mat, men problemet är då att man ofta får i sig en del fett på köpet, ofta ohälsosamt sådant.
Började själv träna som 15 åring och har sen dess använt (lagliga) tillskott av alla dess slag, också den nu tillbakadragna craze. Kan konstatera att det finns många onödiga (verkningslösa) tillskott, men proteinpulver hör verkligen inte dit.
Senare i tråden ville du att någon skulle backa upp sitt påstående med vetenskapliga studier. Jag utmanar dig att hitta EN vetenskapligt utförd studie som backar upp ditt påstående att proteinpulver skulle vara "ren och skär bluff". Tills dess gör jag som du själv rekommenderade i inlägg nr. 64 och ser dina inlägg som lögnaktiga och oseriösa.
Ta i fortsättningen reda på fakta innan du ger "råd".
Till TS: Låt pojken käka proteinpulver, sålänge du/han köper proteinet av dom stora kedjorna inom Sveriges gränser så är det inga problem.