Inlägg från: Ikka |Visa alla inlägg
  • Ikka

Tre saker (lek)

Tar några från Triumf: 

Mango/passion-sorbet 

Choklad 

Hallon/saltlakrits 

Tre saker du behöver göra?

• Ikka

Lindex (barnkläder) 

Lagerhaus 

ICA (iaf där vi handlar typ all mat och mycket förbrukningsvaror)

Tre saker du gärna drar ut på?

• Ikka

Libero Touch

Libero Up & Go

Libero Comfort 

Tre saker du ofta gör när du är ledig?

• Ikka

Oj, vad svårt! Är egentligen ingen stadsperson utan mer resa runt längs kuster eller uppåt berg, mindre samhällen, lite mer längs landsvägar osv....

Men de bästa städerna jag varit i - så här långt - får bli dessa tre då: 

Trapani (mindre stad på Sicilien) - ligger vackert vid havet och är inte en helt typiskt italiensk stad sett till husen, inspiration från nordafrika tydligen. Trevlig, vacker stad med härlig strandpromenad. Går linbana upp på ena berget intill till helt fantastiska utsikter längs med Erice - spanska kvarteren där och vidderna att spana på åt det håll som San vito Lo Capo ligger. 

Verona (norra Italien) - mycket sevärdheter och går att gå emellan dem och få sett mycket även om en inte har gott om tid på sig. 

Paris - det jag minns av staden så var den storslagen. Gillade kvarteren i de äldre delarna nära Notre Dame bäst. 

Tre länder du vill besöka?

• Ikka

Något gott nötkött, en god svampsås, ugnsrostade rotfruker och/eller sötpotatis till det och en härlig sallad. (Görs i bland nån gång i veckan, eller en på 10 dagar iaf).

Tacoslasagne med nachos, typ rysk yoghurt och sallad som tillbehör. (Görs inte sååå ofta - men så enkel och uppskattad).

Någon pastarätt med nån gryta till, kräftor, kött, veg eller möjligen fisk till. (Varieras). 

Tre saker du lärt dig det senaste året?

• Ikka

Att Donald Trump kandiderar till president och faktiskt verkar vara ett av alternativen folk håller på....vad hände där??? 

Ignoransen som jag möter då och då och bristen av vilja att ens försöka förstå sina medmänniskor och deras situation (kan röra sig om en rad olika saker) - det kan chocka/förvåna mig -  beroende på vem/vilka det kommer från....

Diverse större olyckor, kriser och annat sådant som slänger runt livet/vänder det upp och ner chockar mig också (så klart)...

Tre saker du önskar? 

• Ikka

Desperate Housewives 

Dexter 

Gilmore Girls 

Tre saker du gärna dricker?

• Ikka

Midsommarstång med tillhörande dans. 

Midsommarkransar. 

Speciell mat så som: Jordgubbar, gräddfil med gräslök, färskpotatis kokad med dill, sill (även om jag inte äter just sill), ev. grillat kött...

Tre saker du är orolig för?

• Ikka

Hmm...

Har precis läst en av de böcker jag tänkte läsa nu under sommaren: 

"Himmelstrand" av Jon Ajvide Lindqvist 

Läser denna bok nu: 

"Kriget har inget kvinnligt ansikte" av Svetlana Aleksijevitj

Planerar att även läsa antingen:

"Bön för Tjernobyl" eller "De sista vittnena" också av Svetlana Aleksijevitj

Tre filmer du sett mer än 5 ggr?

Svar på tråden Tre saker (lek)