Inlägg från: Ikka |Visa alla inlägg
  • Ikka

Tre saker (lek)

Jag har inte sett någon av dessa filmerna ännu, men jag tror att de bästa filmerna du kan gå exempelvis kan gå och se på bio just nu är (beroende på din smak);

- Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

- The Hobbit: Desolation of Smaug

- The hunger games: Catching fire

Tre saker du skulle vilja uppleva innan du dör? (Finns garanterat fler, men tre specifika du absolut vill vara med om).

• Ikka

Ja, som sagt - inte sett några av filmerna ännu, nr 2 av dem ska dock ses i morgon. Men smaken är som känt precis som rôven - klôven...;)

Min pappa (såg jag upp till) på alla sätt och vis.

Min "T-rex" (min mans faster) som är en riktig tuff, kunnig, engagerad och fantastisk person och VD i ett företag som skapar jobbmöjligheter samt hjälp till personer som behöver det. Oerhört inspirerande människa!

Flera av mina nära väninnor - men en allra specifikt som är trebarnsmor och sent under graviditeten med det tredje barnet så blev hennes man väldigt skadad (enda som är som tidigare är att han i skallen är den han var före olyckan) och hon blev fysiskt sett så gott som ensamstående med sina barn.
    Hon är så fantastisk på alla sätt och vis med sina barn, har alltid fått mig att le i situationer som inte varit de roligaste genom livet sedan vi lärde känna varandra på gymnasiet och är en tuff, vacker kämpe....

Tre saker du inte vill vara utan?

• Ikka

Luft (syre)

Vatten

Mat (kanske skulle kunna, men skulle absolut uppfattas som ett smärre monster under tiden) =P

Tre saker du har lärt dig under år 2013?

• Ikka

Archandra säger bara en sak - all heder och hjärta till dig från mig! Hade inte kunnat formulera de svaren bättre själv...

Tre saker som är bra med att någon är snäll:

- Tja, att människan är snäll? ;)

- Tecken på att personen vill väl (är empatisk).

- Brukar finnas en öppenhet och hjälpsamhet hos någon som är att betrakta som snäll, vilket jag uppskattar...

Tre saker du alltid har med dig i arbetsväskan?

• Ikka

Oj, det finns allt ett gäng större skådisar...hmm....3 av alla dem alltså....;)

- Anthony Hopkins

- Nicole Kidman

- Robert De Niro

----skulle kunna rabbla många fler både från förr och nu...

Tre storfilmer?

• Ikka

- Fazers mjölkchoklad

- Marabou gräddnougat

- Geisha

Tre bra resebolag?

• Ikka

Tre råd till mig själv:

- Fortsätta vara sann emot mig själv och gå på min intuition - men lyssna bättre på mig själv i det och låta det styra mer i mitt liv.

- Göra som de flesta barn jag känner och äta godis bara på lördagar (dåliga vanor växer fram när jag varit ledig ett tag)...;)

- Läsa mer i böckerna jag läser på kvällarna ist för att göra annat trams...=P

Tre saker som är ovärdeliga för dig? (Obs! saker nu, inte människor - för alla människor är ju ovärdeliga).

• Ikka

- Det är helt plötsligt vårtermin (även om det ännu är vinter) och på väg emot månader med ljusa dagar och kvällar...

- Kvällar med tända ljus, en filt osv. är en bra lösning i mörkret och kylan (fastän det inte är så kallt)...

- Vanliga år skulle jag säga snö och en frisk, klar vintrig luft ute - älskar att vara ute sådana dagar - i år har januari än så länge inte bjudit på det, men övriga år så...;)

Tre bra saker med att vara vuxen?

• Ikka

Att mitt yngsta syskon lyckas få en rejäl vändning i sitt liv - finner och får rätt stöd, ork och kraft till att lyckas vara med och ändra på det.

Att fler än mig och maken kommer bo i vårt hus redan under detta år. Står inför en familjehemsutbildning just nu.

Att kampen om att få säljaren till vårt hus att fatta och ta sitt ansvar för dolt fel kommer till ände och vi får pengar för den renovering vi tvingades göra och ännu har delar kvar att arbeta med....

Tre saker som känns viktiga i ditt nuvarande liv som du hade kunnat utesluta om du behövde det?

• Ikka

Tulpaner!!! Hade räckt att skriva dem. =P

Liljor av olika slag...

Pioner (aldrig fått dem som snittblommor men de är oerhört vackra både i rabatt och bukett).

Tre åldrar du än så länge tyckt varit som bäst i livet?

Svar på tråden Tre saker (lek)