97a skrev 2013-08-07 01:45:21 följande:
Hur menar du med hur jag skriver? Är det nåt fel? Jag skriver alltid såhär. Jag är myndig om två år. Bara för att du är vuxen kan en tonåring ha rätt. Pinsamt att se vuxna som tror att allt de säger är rätt. Hade jag haft bättre internet hade jag blivit riktigt jävla förbannad nu men du får hålla ut några timmar.
Du skriver som det du är... En tonåring... Med samma attityd och syn på livet som så många tonåringar haft före dig. Men oroa dig inte.. en dag kommer du kunna se tillbaks på din egen naivitet och se på det hela med ett leende, och kanske lite lite skam för hur du var så envis med att inte lyssna på de som faktiskt hade erfarenheten och kunskapen som du helt enkelt pga din ungdom inte har....
97a skrev 2013-08-07 01:48:35 följande:
Nu sa jag cykelväg och antahligen har man cyklat den vägen flertal gånger. Att halka som ungdom med cykeln är då ingen risk då ingen cyklar utan hellre är inne i värmen. Trafikplanering? Kan vara något jag missuppfattat men trafiken är inte på cykelbanan.
Trafik är inte bara bilar, utan även gångtrafikanter och cyklister, ja även tåg är trafik.... Så jo det är även trafik på en cykelbana, och det krävs mycket trafikplanering kring cykelvägar....
Man halkar inte bara när det är kallt ute, vattenplaning, löv, lera, och ja vanlig hederlig otur kan också leda till att man halkar. Övermod och att man just är så stensäker på vägen "för jag har ju cyklat den 1000 gånger" som gör att man missar något på vägen som sedan gör att man trillar helt oväntat. Det kan komma ett barn springande, eller ett djur, helt utan varning som gör att du tappar kontrollen.
När jag var i din ålder cyklade jag till och från bussen varje dag, kunde vägen perfekt, men en så enkel sak som att jag lyckats få nått klet under skon gjorde att jag halkade på trampan och hade bara turen att jag inte slog i huvudet utan bara smällde i armbåge och axel...har fortfarande ett vackert ärr... Kunde blivit så mycket värre, framförallt då jag på tonåringars naiva sätt trodde mig osårbar...
97a skrev 2013-08-07 01:50:08 följande:
Det heter hundra gånger smartare än jag, inte mig. Titta, barnet rättar den felfria vuxna människan. Första gången i världshistorien.
Oj oj oj... jag har aldrig sagt att jag är felfri, framförallt inte när det kommer till skrift då jag har dyslexi och gör massor med småfel, lägg till att jag pratar 3 språk så blir det än mer frustrerande att alltid få till det rätt. Men du erkänner i alla fall att du är ett barn

det är ganska så stort av dig
Men visst känns det bättre för dig så visst du rättade mig, duktigt av dig att uppfatta mitt grammatiska fel, inte alla hade brytt sig utan istället tänkt på vad det var jag skrev: Nämligen att en olycka händer bra mycket lättare än vad du tror. Har du aldrig snubblat, gått in i något, trampat snett, tappat något osv osv man kan vara hur försiktig som helst men likväl göra något sånt, vad får dig att tro att bara för att man är på en cykel på en bekant väg så är man skyddad från en olycka??