MinaE skrev 2013-03-28 13:03:19 följande:
Nej jag vet inte om jag skrivit att ts direkt behandlar barnen illa... ?
Jag bara anser att ansvaret är enormt och hon verkar inte palla att bära det, och att hon liksom önskar bort barnen.
Känslan uttryckt i skrift triggade mig. Jag vet inte om hennes bonusbarn märker det, men det tror jag ( obs : Tror )
Att ha sin privata sfär ser jag inget problem med att folk vill ha, även om jag inte är så själv så uttalat. Men igen -Vi är alla olika. Jag knackar på sonens dörr om jag vill nåt. Han knackar på min om jag mor förmodan ligger där inne på icke nattetid. Det är ok och respekt, tycker jag.
Men om han eller bonussonen kom på natten ( då de var mindre :) ) Skulle jag aldrig neka de lite trygghet och en stunds gosande. Visst de kan få det i egna sängar, men enligt mig är det inte samma sak riktigt. Men igen -Vi har alla lite olika syn på vissa gränser och hur man ska dra de.
Dessutom av det som framgår så skulle jag påstå att hennes bonus barn har det extra behovet av omvårdnad och kärlek som jag skriver om. ( Har läst ts och nåt inlägg till så 100 är jag inte )
Skadan är anser jag att kalla in poliser dra på höga växlar stänga ute barn i ett mycket känsligt skede från en trygg spontan kram osv..
Men ja, jag vet ju som sagt inte hela situationen.
Av det jag läst och det jag känner så kan jag säga att min uppfattning är att ts är en rätt hård människa, och att pappan är aningen mesig.
Hårda människor är inte för mig.
Så : Jag vill helt enkelt påtala vikten ( av vad jag anser ! ) i min skrift ang silkesvantar kärlek och omvårdnad osv..
Då får vi väl helt enkelt enas om att inte enas i frågan. Jag tycker att TS tar ansvaret väl utifrån det jag läst.
Hon tog en ohållbar situation och gjorde den hållbar. Hon gav barnen rutiner och regler, något som i sig skapar trygghet.. För för barn är det så att regler och rutiner är ett tecken på kärlek.. Och brist på rutiner och regler är ett tecken på att ingen bryr sig. Det är därför barn trotsar, för att testa föräldrarnas kärlek och för att testa sin egen syn på tryggheten som förmedlas.
Och jag kan inte se något som tyder på att hon önskar bort barnen, eller att barnen nekas spontana kramar eller att dom stängs ute.
Jag kan heller inte se problemet i att ge barnet trygghet i sin egen säng. Vi är många barn som inte sovit i föräldrarnas säng, som vuxit upp till vettiga och stabila vuxna individer, även när barndomen varit allt annat än perfekt.
Sen måste man ju få lov att freda sig mot angrepp, nu har TS vad jag vet inte klargjort varför där är anmälningar gjorda mot barnens mamma, men jag utgår från att det finns fog för dessa.. Och visst kan man ta hänsyn till barnen så långt det går, men om en förälder går över alla gränser så måste man få lov att göra anmälan, eller att neka den föräldern tillträde till hemmet. Men allt är dock beroende av vad som hänt.
Så... Jag ser helt enkelt inte det du ser.. Och jag ser inte TS som en hård människa.
Däremot ser jag henne som en människa som på detta forumet uttrycker sig väldigt rakt och tydligt utan att snurra in sig i förklaringar eller förskönande ordalag. Och det tror jag ärligt att TS har en poäng med, dvs jag tror hon gjort det avsiktligt, men jag tror inte det betyder att hon är en hård människa... Och där utgår jag från mig själv. Jag kan på detta forumet säkert framstå som hård och oresonlig, för att jag är väldigt rak i min kommunikation och är väldigt övertygad i mina åsikter då dom blötts och stötts så många gånger. Men hård är det sista mina vänner skulle kalla mig.. Tvärt om skulle dom säga att jag är väldigt mjuk, känslig och väldigt kärleksfull.
Och jag ser inte heller pappan som mesig. Snarare ser jag honom som någon som mått väldigt dåligt av situationen och därmed inte kunnat hantera situationen.. Något som kan hända oss alla, och som jag inte tänker döma honom för.