• Iam

Jag är bonusmamman ni älskar att hata

LFF skrev 2013-03-28 09:16:40 följande:
    Och åter igen, man KAN ge trygghet på 2000 andra sätt än att barnen får fri tillgång till pappas sovrum. Behöver barnen närhet så kan pappa komma till barnets rum.

Själv tycker jag det verkar bra att barnen fått regler att förhålla sig, att nån bryr sig om att styra upp barnen eftersom ingen annan verkar ha haft orken att göra det. Och nej, TS har inte sagt att barnen bara ska hålla sig i sina rum, TS har sagt att man inte beter sig hur som helst i vardagsrummet och att pappas sovrum är pappas sovrum.

Men vi kan vara överens om att vi inte är överens helt enkelt. I min värld hänger inte barnens trygghet och bekräftelse på att de får göra som de vill.

Tumme upp!
  • Iam
    Anonym skrev 2013-03-28 09:19:02 följande:
    Du verkar inte ha läst Ts inlägg.

Jo då, jag har läst allt.

Jag tvekar dock på att du verkligen läst, mer än det du själv pillar in mellan raderna. Och det vet ju både du och jag, ja jag förutsätter att du är hyfsat intelligent, att det du läser mellan raderna har inget med ts verklighet att göra. Det du läser mellan raderna är det du hittar på, för allt som läses mellan rader är antaganden, fördomar och hittepå.
  • Iam
    lightfish skrev 2013-03-28 09:19:52 följande:
    LFF

Är du också "styvmor"?

Själv tror jag på samsovning som metod att ge barn närhet och trygghet. Särskilt om barnet/barnen varit med om svåra saker...

Sen tycker jag att det är väldigt märkligt att barnen inte ska få leka i vardagsrummet...jag tycker det är super att ha en lekhörna här i vardagsrummet så att barnen kan vara där vi vuxna är.

Fast nu är det ju så att vad du tror och vad du gör är ju inte vare sig lag, eller det enda rätta. Det är rätt för dig, och förhoppningsvis dina barn. Längre än så sträcker det sig inte som rätt.
  • Iam
    Anonym skrev 2013-03-28 09:27:32 följande:
    Även jag. Du med dina glasögon och jag med mina. Jag läser vad som står, läser inget mellan raderna som du verkar ha stor kunskap om.

Då vill jag veta var det står att barnen inte får trygghet eller kärlek. Jag vill också gärna veta var det står att dom är förpassade till sina rum, och var det står att dom inte är prioriterade när dom har behov av det.

Citera gärna ts så jag kan läsa och även jag förstå hur hemsk hon är som gör detta.
  • Iam
    Anonym skrev 2013-03-28 09:32:51 följande:
    Läs Ts inlägg. Det är ingen idé att försöka förklara för en som redan har bestämt vad som står.

Du kan alltså inte påvisa var det du påstår dig ha läst går att finna?

Bra, då vet vi.
  • Iam

Jag tycker att alla anonyma, i denna tråden och alla andra trådar på detta forum, ska bli familjehem. Sen ska ni ta in ett par ungar, och älska dom lika villkorslöst som era egna. Och det räcker nu inte med att ni ger dom kärlek, ni måste verkligen känna in i själen denna stora kärlek som gör att ni aldrig någonsin kan bli arga eller trötta. Sen ska ni självfallet sova med dessa barn, även när dom kommer upp i åldern, annars betyder det att ni förpassar dom och ger dom en otrygg tillvaro. Om dom hoppar i soffan, är otrevliga eller beter sig illa får ni absolut inte säga ifrån. Kom ihåg att dessa barn kan må dåligt av att leva som vanliga barn.

Det är enligt det jag läser i detta forumet enda chansen för dessa barn att få det barndom dom så klart förtjänar.

Fast, ni är ju säkert familjehem allihop redan, och gör all detta. Eller hur?

• Iam
    Iam skrev 2013-03-28 09:55:11 följande:
    Jag tycker att alla anonyma, i denna tråden och alla andra trådar på detta forum, ska bli familjehem. Sen ska ni ta in ett par ungar, och älska dom lika villkorslöst som era egna. Och det räcker nu inte med att ni ger dom kärlek, ni måste verkligen känna in i själen denna stora kärlek som gör att ni aldrig någonsin kan bli arga eller trötta. Sen ska ni självfallet sova med dessa barn, även när dom kommer upp i åldern, annars betyder det att ni förpassar dom och ger dom en otrygg tillvaro. Om dom hoppar i soffan, är otrevliga eller beter sig illa får ni absolut inte säga ifrån. Kom ihåg att dessa barn kan må dåligt av att leva som vanliga barn.

Det är enligt det jag läser i detta forumet enda chansen för dessa barn att få det barndom dom så klart förtjänar.

Fast, ni är ju säkert familjehem allihop redan, och gör all detta. Eller hur?

Och inte att förglömma. Ni får aldrig någonsin tillbringa någon tid utan dessa barn. Har man valt att ha barn i familjen har man det 365 dagar om året, 24 timmar om dygnet utan att klaga eller känna att man vill ha egentid.
  • Iam
    MinaE skrev 2013-03-28 09:55:23 följande:
    Det där var en extremt dålig jämförelse, den finns inte ens. Sluta bena ner saker till molekyler liksom.

TS älskar inte sina bonusbarn. Punkt  Ts bonusbarn behöver kärlek. Punkt

Ts bonusbarn får föräldrakärleken från sin pappa, och hos ts får dom trygghet, omvårdnad, stabilitet och den närhet en vuxen människa ger ett barn som behöver det.

Punkt
  • Iam
    Anonym skrev 2013-03-28 09:59:26 följande:
    Se där, nu läste du galet igen. Jag försökte förklara för dig att det inte är någon idé att förklara saker för någon som redan har bildat sig en uppfattning om hur saker och ting är, baserat på sina egna erfarenheter. Och hur bemötte du det? Jo, genom att hitta på att jag skrev något helt annat, vilket bevisar att det verkligen inte är någon idé att förklara för just dig var man kan läsa att barnen inte för kärlek eller trygghet för du är inte mottaglig för annan information än den du anser är den rätta, och som du har uppfattat Ts inlägg.

Då säger vi så.

Hade du kunnat visa för mig var ts skrivit det du påstår hade jag gladeligen gett dig rätt i dina åsikter. Klart barn ska få vara trygga och leva i ett hem där dom är välkomna. Och självklart ska dom inte vara inlåsta på sina rum.

Så, jag lovar dig, visa för mig det jag missat så ska jag gladeligen ta åt mig det. Jag är nämligen inte en sämre människa än att jag kan inse att jag har fel.
  • Iam
    Oldie skrev 2013-03-28 10:08:21 följande:
    Tråkigt att du tycker det, jag känner mig extremt fyndig idag :)

Jag älskar inte mina bonusbarn. Betyder det att du anser att jag inte kan ge dessa barn kärlek? Måste man älska för att vara kärleksfull, en stabil person med en trygg famn?

Då tror jag att varje dagbarnvårdare och dagisfröken misslyckas i sitt arbete.
Svar på tråden Jag är bonusmamman ni älskar att hata