Jag är bonusmamman ni älskar att hata
2. Kanske var det så att jag inte vill träffa barnen så tidigt som jag gjorde, men efter som deras biomamma vägrade att ta hand om sina egna barn och annan barnvakt inte fanns att tillgå så hade vi inget annat val.
- Valet att ställa in en träff finns ALLTID.
5. Min man har barnen alla dagar i veckan, utan knappt någon avlastning från någon.
- Finns hur många föräldrar som helst därute som är ensamstående ut avlastning från någon, så jag vet inte om du menar att det är mer synd om just din man av någon anledning, eller om du bara menar att det är synd om alla ensamstående föräldrar som inte får avlastning, och om du nu älskar honom så mycket, varför avlastar inte du för honom?
Och om barnen är så skitjobbiga, då har du ett val, stå ut med det, le och var snäll (men uppfostra dem naturligtvis så de blir trevliga människor av dem) eller avsluta relationen och gå vidare - Ställer du honom i ett ultimatum så tror jag att han alla gånger väljer barnen, de är just barn, och det är just därför ni som vuxna i stort måste anpassa er till dem (nej jag menar inte konstant och alltid, men generellt så behöver barn mer / en annan trygghet än vuxna).
Jag hatar dig inte alls, bara mina reaktioner på din situation.
Jag hoppas allt blir bra :)