• Anonym

Jag är bonusmamman ni älskar att hata

" Man väljer inte vem man blir kär i,". Nej ,men man kan välja att inte fortsätta en relation med en som har barn om man inte inser att barnen oftast ska komma i första hand.

• Anonym
    Ess skrev 2013-03-26 15:45:05 följande:
    Självklart behöver man rätt mycket egentid om man bor med andras barn. Både med sin partner och helt ensam,  jag passade alltid på att sticka iväg när det var min mans helg att ha barnen.
    Det var ingen som frågade om Ts behov, utan om pappans. :)
  • Anonym

"Vi möblerade snabbt om och alla fick ett eget rum med en egen säng och det blev förbud för barnen att sova i min mans säng eller ens vara i sovrummet där den stod.
    Det första året blev ett väldigt tufft år då barnen fick lära sig vilka regler som gällde i huset och de fick krav på sig att bete sig efter den åldern de faktiskt var hemma."

Herregud Förvånad 

• Anonym
    Iam skrev 2013-03-26 16:12:28 följande:
    Vad är oftast, och när är det inte oftast? 
    Ibland måste man som vuxna även sätta sig själva i första hand för att va bra föräldrar, all annan tid kommer alltid barnen först.
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-26 16:14:23 följande:
    Det är barnförbud i vår säng här hemma oxå. Vad är det för problem med det? 
    Är det barnförbud i hela ert sovrum också som i TS?
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-26 16:18:07 följande:
    Så... när du pratar har barnen rätt att avbryta?
    När någon annan pratar har dom rätt att avbryta?
    När dom kallar, släpper du allt och kommer springande?
    När din man har behov av att prata med dig får han snällt vänta på att barnen inte är i närheten.. och skulle dom komma i närheten får han snällt pausa och vänta lite till?

Eller hur fungerar det?

Barnens basala behov av mat, kläder, kärlek och trygghet ska komma först ja..
    Men därefter finns det enligt mig ingen rangordning efter ålder, endast efter behov.. och ett barns behov är inte per automatik större eller viktigare.  
    Nu har jag valt att inte ha någon ny man efter skilsmässan eftersom barnen kommer först. barnens rätt till sina föräldrar ska komma först och att i ts fall där hon kommer in och ändrar på saker i deras relation hade anser jag inte är ok. Barn har behov av att sova me sina föräldrar ibland, men där har tex ts satt stopp. Inte ok i min värld.
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-26 16:21:49 följande:
    Det är ingen lek i sovrummet.
    Om vi är där inne och barnen vill prata med någon av oss är dom självklart välkomna in och göra just det.
    Men ingen lek och inga barn i sovrummet på egen hand.
    Precis som jag inte tar mig rätten att vara på barnens rum om inte dom bjudit in mig dit, eller om jag ska prata med dom.
    Deras rum, deras saker, deras privatliv.
    Mitt rum, mina saker, mitt privatliv.
    Alla andra rum är till för alla.  
    Absolut. 
    Det var ju bara det att inget av det stod i TS, bara att de inte ens får gå in i sovrummet.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-26 16:22:30 följande:
    Nu har jag valt att inte ha någon ny man efter skilsmässan eftersom barnen kommer först. barnens rätt till sina föräldrar ska komma först och att i ts fall där hon kommer in och ändrar på saker i deras relation hade anser jag inte är ok. Barn har behov av att sova me sina föräldrar ibland, men där har tex ts satt stopp. Inte ok i min värld.
    Håller med. Och om de dessutom haft problem hos sin mamma är de i ännu större behov av sin pappa. Om ett barn vaknar på natten tycker i alla fall jag att det har all rätt i världen att krypa ner hos sin förälder och känna trygghet. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-26 16:13:03 följande:
    "Vi möblerade snabbt om och alla fick ett eget rum med en egen säng och det blev förbud för barnen att sova i min mans säng eller ens vara i sovrummet där den stod.
    Det första året blev ett väldigt tufft år då barnen fick lära sig vilka regler som gällde i huset och de fick krav på sig att bete sig efter den åldern de faktiskt var hemma."

Herregud Förvånad 

Och?? Har barnförbud här med  isovrummet.Sovrummet är min fristad där jag kan stänga in mig och vara ensam så INGA ungar i vårt sovrum.
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-26 16:26:43 följande:
    Och det är ditt val att sätta dig själv så långt ner på prioriteringslistan. 
    Jag hoppas bara att du inte lägger det ansvaret på barnen, för jag tror inte att dom vill att du ska vara ensam bara för deras skull.. Tvärtom. Och om du en dag berättar för dom att du levt ensam i alla år för deras skull så tror jag du kommer att göra dom väldigt ledsna och väldigt besvikna.. Och dom kommer känna att du gjort ett val å deras vägnar som dom inte hade möjlighet att påverka eller stå för. 

Hon har inte satt stopp för att sova med pappa.. Hon har satt stopp för att sova i deras säng.. Det stoppet har vi med..
    Men om barnen vill sova med pappa så kan pappa lägga sig hos dom en stund.  
    Jag sätter inte mig själv långt ner på prioriteringslistan, jag vill lägga min tid på barnen. Och jag tycker dom är viktigare för mig än en relation just nu. Anser ändå det är fel att inte låta barnen sova hos föräldrarna när dom behöver ibland. O jag anser det är fel av ts att förbjuda mamman att hälsa på sina barn. TS är egoistisk och sätta sig själv först hela tiden. 
Svar på tråden Jag är bonusmamman ni älskar att hata