• mimmie01

Gravid med tvillingar via IVF?

Hej alla gravida med tvillingar, jag är bara nyfiken om det finns några här i tråden som blivit gravida med tvillingar via IVF? jag vill gärna ta chansen att få tillbaka 2 befruktade ägg vid ET och vet att chansen finns att det kan bli en tvillinggraviditet, men det skulle jag gärna vilja då jag är 38 & vill ha fler barn. (dock vet jag att det kan bli en riskgraviditet)
    Hur ser ni på eran tvillinggraviditet? Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?
  • eamb

Hej, jag har ungefär samma historia som Eos79. Har en son på snart tre år som kom till på vårt första IVF-försök. Nu blev det plus på 4:e frysförsöket och det ägget delade sig så nu väntar vi enäggstvillingar i oktober :)

• Eos79
    eamb skrev 2013-07-07 22:01:52 följande:
    Hej, jag har ungefär samma historia som Eos79. Har en son på snart tre år som kom till på vårt första IVF-försök. Nu blev det plus på 4:e frysförsöket och det ägget delade sig så nu väntar vi enäggstvillingar i oktober :)

Grattis! Härligt med två syskon:) Har ni tagit reda på vad det blir för kön?
  • kattm

Jag är gravid med tvillingar efter FET i maj. Idag är det v 10+5. Vi förlorade vår dotter dagen efter förlossningen (moderkakan lossnade under värkarna och det blev urakut snitt, men hon hann få för svåra skador) i mars förra året. Hon kom till på naturlig väg efter tre misslyckade IVF:er. Vi gjorde IVF nr 4 i höstas, då blev jag gravid men det visade sig vara ofostrig graviditet som fick avbrytas med cytotec. Vid den IVF:en fick vi två embryon till frysen, och ett av dessa förde vi tillbaka i maj. Vi valde att bara föra tillbaka ett embryo, eftersom tvillinggraviditet räknas som riskgraviditet och vi gärna ville ha en så riskfri graviditet som det bara går, med tanke på vår bakgrund, men naturen ville tydligen annorlunda. Nu när vi börjat vänja oss vid tanken vill så klart ha båda två! Vi hoppas på att allt ser bra ut vid KUB om en och en halv vecka.

Roligt att vi är flera som är ungefär lika långt gångna. Glad

Annanax, stort lycka till imorgon!

vårt 2012, hoppas att du slipper fler blödningar!

• Eos79

Grattis kattm! Hoppas allt går vägen denna gång. Dubbel lycka med två bebisar.

Roligt att det bara skiljer en dag mellan ossGlad 

• Eliezer4

Hej!

Här har ni en till som väntar tvillingar via IVF. Vi satte in ett ägg den 23/5 och på testdagen den 6/6 så fick vi plus. Tre veckor senare när vi var på Carlanderska och gjorde VUL så hittade läkaren två tickande små hjärtan. Så vi ska få enäggstvillingar. Har inte tvillingar i släkten, så det ska bli riktigt kul det här. Våra första barn. Har kämpat med IVF i 2,5 år. Och nu äntligen så tog det sig.
    På onsdag (17/7) ska vi på inskrivning på MVC. Hoppas vi får se våra små skruttar igen då.  BF 2014-02-11. 

• Eliezer4

Var på läkarbesök idag och fick se våra två små skruttar igen. Deras hjärtan slog fint och de sprattlade med både ben och armar. Det var helt underbart att se. Går in i vecka 12 imorgon. 

• Miranda79

Hej! Skrev här för ett tag sedan... vi blev gravida m tvillingar genom IVF i Uppsala. Hade BF 27/6 men de kom den 12:e efter igångsättnung pga min havandeskapsförgiftning m högt blodtryck bla... Allt gick bra o det var en häftig känsla om än sjukt slut efteråt!! :) Vår Rebecca kom först 2790g och 11 min senare kom vår Joel 2270g. Ni har ngt häftigt framför er som väntar!!!!!

• vårt 2012

Hej!

Jag går idag in i vecka 11 och hoppas få börja njuta av det här snart..
    Har blött till och från, och varit in 2 gånger sen start för vul och båda två växer å allt ser ut som det ska..
    Jag får snart psykbryt pga av blodet...

Det den senaste dr gissade på är att jag har kärl som brister i tappen..
    Men Åh vad jag vill få tro att et här ska gå vägen.

Grattis Miranda79 till 2 underbaringar :)

• eamb
    Eos79 skrev 2013-07-08 20:11:11 följande:

Grattis! Härligt med två syskon:) Har ni tagit reda på vad det blir för kön?
    Tack!!! Ja, det blir två killar till i familjen :) Själv då?
  • Catharina 410

Hejsan!
    I mitt senaste inlägg ville jag hinna med vår stora fest innan de kom. Det kan jag berätta att jag hann. Vi festade i 12 timmar och hade årets roligaste fest. Jag stod vid grillen och drinkbordet och fixade mat och drinkar till alla. De sista gästerna fick skjuts hem efter kl 05.
    På onsdagen skulle jag på ultraljud. Jag brukar cykla till KS, men den här dagen ösregnade det - så jag och sambon tog bilen i stället. Väl där konstaterades det att tvilling 2 var lite liten och hade sämre flöde, så vi skulle räkna med att komma på mer frekventa kontroller.  När vi sedan hade tid hos överläkaren sade hon att hon letade plats till oss då det skulle ske samma dag eller dagen efter. Tala om att det blev en chock.

Vi fick till slut en plats på SÖS och det blev snitt dagen efter (på min födelsedag). Carl var 46 cm och vägde 2475 g och Gustaf var 40 cm och vägde 1622 g. Då var jag i vecka 35+1.

Vi var kvar på neo drygt två veckor, och nu har vi varit hemma i 1 1/2 vecka. Sonderna har de själva dragit bort och Gustaf har bara ett apnélarm kvar. Vi har hemsjukvård tre dagar i veckan.

Omtumlande, men helt underbart. Världens sötaste grabbar.

Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?