• mimmie01

Gravid med tvillingar via IVF?

Hej alla gravida med tvillingar, jag är bara nyfiken om det finns några här i tråden som blivit gravida med tvillingar via IVF? jag vill gärna ta chansen att få tillbaka 2 befruktade ägg vid ET och vet att chansen finns att det kan bli en tvillinggraviditet, men det skulle jag gärna vilja då jag är 38 & vill ha fler barn. (dock vet jag att det kan bli en riskgraviditet)
    Hur ser ni på eran tvillinggraviditet? Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?
  • Catharina 410

Vad härligt Annanax! Jag är i 34+1 och det känns långt ifrån att något skulle komma igång snart. Har inga känningar av något slag - men magen växer rätt mycket och killarna rör sig mer och mer.
    Lycka till! 

• Annanax

Jag låg inne på värkstoppande dropp redan förra onsdagen och kommer gå nästan två veckor extra tack vare bricanyltabeletter. Då kom värkarna som en blixt, så det kan gå fort.

• Catharina 410

Vad spännande. Jag hoppas de stannar kvar ett tag till. Åtminstone över helgen eftersom jag har stor fest på lördag. ;)

• Annanax

Ja, parta ordentligt först och sen kan de komma! Det är en bra plan! :) Är det tungt nu eller går det bra?

• Eos79

Hej!

Här är en till som ska ha Twins. Vi satte tillbaka ett fruset em som visade sig sen på VUL i v.9 (är nu i v10+1) att det delat på sig, så det blir enäggstvillingar. Trodde inte det kunde hända så det kom som en chock. Vi har en tjej på 3 år genom ivf tidigare och tyckte det räckte med ett barn till men är nu väldigt glada över att det blir två syskon tillGlad.
     Kul att se att det är så många fler som väntar tvillingar. 

• Krissie74

Grattis Eos79, vad spännande. omtumlande och härligt! Då är vi nästan lika långt gångna i graviditeten, jag är idag i v.10+5. Fick tillbaka 2 embryon, bägge tog sig, detta var vårt sjätte försök. Jätteglad över våra 2 pyren, men fortf. chockad att det verkligen är sant :)

• Eos79

Tack! Ja det känns både häftigt och omtumlandeGlad. Vi har haft väldig tur, vid båda ivf försöken har det tagit sig på första försöket.

Grattis till alla ni andra på tråden som väntar tvillingar!! Kul att så många vill dela med sig av sina graviditeter. 

• vårt 2012

Hej på er Alla!

Jag har genomgått IVF och på 6:e behandlingen så verkar det ha tagit sig! är i v.7+3 idag och vi fick se redan i 5+6 två små tickande hjärtan.

Men en fundering För några dagar sen fick jag en blödning på kvällen, ordentlig sådan, men inte ont och inga klumpar, den avtog å sen har det varit, ursäkta mig men, brungegg.

Kliniken där vi går har sommar stängt och kvinnokliniken ville ej ta emot mig så vi for igår på en privat vårdcentral och gjorde vul, och båda två pickar fortfarande på och allt ser ut som det ska.

Har ngn av er haft ngn liknande blödning?

Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?