Hej! Vi fick två ägg tillbaka vid IVF och har idag tvillingar som är 15 månader. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad på alla sätt. Graviditeten var normal och jag mådde nästan inte illa alls. Tvillingarna föddes efter igångsättning i v. 38+1 och vägde båda över 3 kg. Förlossningen var snabb och allt gick jättebra.
Jag tycker inte heller att det har varit så jobbigt att ta hand om två bebisar samtidigt som jag hade befarat. Det är klart att man är trött ibland och att det kan bli lite körigt när man ska iväg nånstans t.ex., men på det hela taget funkar det hur bra som helst. Tycker det var nästan lite onödigt mycket fokus innan på riskerna och hur jobbigt det kommer bli etc. Det är förstås bra att vara inställd på att det kan bli tufft och att man är beredd på att ta hjälp av vänner och bekanta etc. Men det kan ju också vara trevligt att veta att det inte behöver bli så tufft.
Håller tummarna för att allt går bra för er. Jag skulle inte tveka på att sätta tillbaka två ifall jag var ni och blir det tvillingar så är det bara en bonus. :)