Håller också för lambohov, finns skola där och barnvänligt!
Oj... Vart början man om dessa graflunds...
Blev varnad av princip alla jag kände att inte flytta in hos dem, men vart tvungen eftersom de hade en lgnh ledig inom en månad.
Skriver punkter annars blir texten en mil;
•den nyrenoverade lägenheten jag blev lovad var fortfarande ett renoveringsobjekt dagen jag flyttade in. El-ledningar stack ur löst ut väggen, ingen toasits, dusch bland annat, fattades bänkar i köket, skåp, lister och Gud vet vad...
•stora myr-invasioner, de forsade ut ur el-uttag, lampknappar och lister, tjatade en evighet men fick leva med myrdosor konstant i ett år med explosioner av flygmyror. Fanns inte värme när jag flyttade in heller. Två element läckte vatten och funkade inte.
•Tvättmaskinerna var alltid ur funktion ock förstörde plagg efter plagg för mig. De gjorde inget åt det trots vi grannar ringde som tokar.
•de försökte få mig betalningsskyldig för att det kom mögel i badrummet. Jag tjatade om mögelmätning vid inflytt och tusentals gånger till senare om mätning, men de vägrade. Har en "mögel-känslig-näsa" så jag kände direkt att de fanns mögel där!! Men ett år senare skulle jag betala tyckte dem, då hade dessutom möglet spridit sig genom både väggar/golv till andra rum vilket förstörde tapeter och golv. De ville heller inte vänta 3 veckor på att jag skulle flytta ut men jag hade konstant kontakt med hyresnämnden (minns inte om de heter så) och de klev in emellanåt.
Min ytterdörr hade stora hål i sig, rakt igenom in till mig, och brevlådan var paj. Tog den 3 månader att ordna ny dörr fast jag ringde i panik flera gånger i veckan. Är ju en stor säkerhetsfara.
•De "lagade" trasiga saker (not) så ja fick ringa om flera gånger om varje sak som var paj!
•VARJE Gång något gick sönder och skulle bytas ut, kom de med något begagnat skit som OCKSÅ var trasigt eller äckligt! Hände med badkaret, element och diverse mindre saker.
Detta är ett AXPLOCK av vad som hände mig... Vissa kan ju ha tur, som din vän?
Men vad jag hört från andra är det standard... Ohjälpsamma, håller ALDRIG sitt ord och gör allt värre!!
Jag måste fruktansvärt psykiskt dåligt av allt detta, tog månader med tjat, krav och hot innan något blev gjort halvdant. Inte hantverkarnas fel många gånger, de har blivit tillsagda att använda gammalt skit tex. Många av dem har sett mig gråta i MÅNGA omgångar... Fick ringa om ännu fler gånger angående allt eftersom deras dataststem inte "såg" vad hyresbolagey satt in för jobb. Och ofta sket dem i att lägga in jobben överhuvudtaget.
Inte ens om jag blir hemlös väljer jag dem igen!!
Men som sagt, din vän kanske har tur? Åtminstone slipper laga saker/ha kontakt med dem...
Stångastaden tycker jag har vart fantastiska!! Lite små-oenigher men så är det ju ibland!
Förlåt långt inlägg... Och skriver från mobil!