Sockerberoende-hjälp!
Hej FL!
Jag undrar hur ni som vart sockerberoende ( addicted) gjorde för att komma ur det?
"Måste" man äta LCHF nuförtiden? ;)
Hej FL!
Jag undrar hur ni som vart sockerberoende ( addicted) gjorde för att komma ur det?
"Måste" man äta LCHF nuförtiden? ;)
Jag tycker som så!
Vill man leva utan kolhydrater så kan man ju leva efter lchf. Jag vill aldrig vara utan bröd, majs, potatis, ris, pasta etc. Då dör jag nog av sorg!! Jo, faktiskt. Sen säger då vissa lchf:are att man ju kan äta lite. Fast jag vill inte minska på det till en belöning utan kunna bli mätt.
Jag tränade spinning tre gånger i veckan och räknade kalorier. Det fungerade för mig. När jag verkligen kommit igång med det gick jag ner 1 kg i veckan.
Gör det :)
Det är ju lite svårt o jobbigt att göra en sån omställning men det är det värt :)
När det gäller just mat så finns det ingen easy way, utan det gäller att minska på kolhydraterna helt enkelt och byta ut till bättre alternativ. Mitt kylskåp vore inte till någon nytta om jag inte hade Keso mini hemma! Används till allt =)
Åhhh, utbrott man kan få på mannen ibland (fast han inte kan hjälpa det) att han bara kan vräka i sig glass, godis, chips och annat skräp utan att det syns!!!! ;-D
För mig var LCHF enda vägen. Eller low carb eller lågkolhydratkost eller vad man själv väljer att kalla det. Jag kan idag (2 år senare) äta godis en lördagkväll men det vill jag oftast inte. Och jag skulle aldrig se det godiset som en belöning. Det är ett tänk jag tycker att man bör jobba bort. Mat och belöning ska överhuvudtaget inte nämnas i samma mening.
Äter mig mätt gör jag varje dag, fast på andra saker.