BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
Gott! Då blir vi snart ett stort gäng på stranden om ett år!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Tigrinna, SÅÅÅÅ härligt att läsa! Då är du ett stort steg framåt och det är ju superbra! Mindre kul är att tydligen måste slåss för mycket inom vården... Själv kommer jag också vilja/kräva att få ett mkp och för mig finns liksom inga alternativ. Men vad är det som gör att vården inte låter en få det om man vill? Fick du någon förklaring, eller var de bara allmänt motsträviga?
Nä KUB kan vården glömma för min del då det blir aktuellt...finns också fler saker som vården kan glömma när det gäller mig...stackars folk som får målmedvetna mig som patient när jag vet exakt hur/vad/på vilket sätt jag vill ha allt
Kul att du hittade hit SoMa!
Sedan är det klart att det blir en extra bra ÄL för dig när jag stöttar med min BIM i samma veva SoMa!
Hehe, tack Tigrinna för dina fina ord Är en sådan person till naturen som själv ALDRIG ens tänker tanken på att ge upp något som jag så gärna vill ha...ok, man kan kalla det att vara envis, men själv tycker jag det känns mer rättvist att kalla det målfokusering och målmedvetenhet. Det kommer ju så klart många hinder som dyker upp längs vägen till de saker man vill göra och ha i livet när man är så fokuserad som jag kan vara/är...men ju fler sådana här hinder man stångar sig blodig igenom och hur ont det ibland gör (för så är det ju oftast det känns), så är det ändå den här glädjekänslan och upprymdheten över att verkligen ha lyckats med sin plan som gör att man orkar jobba vidare med nya projekt! Det här gäller i allt jag gör och jag blir så himla glad över er tjejer här i tråden som också verkar vara en hel del som mig - ni ger heller inte upp (eller rättare sagt så kommer det att dröja ett bra tag innan jag tillåter er att ge upp...
) och det ger mig en hel massa energi tillbaka!
Bara en sådan sak som du berättade nu Tigrinna, att du till slut lyckats tjata dig fram till att få ett mkp - GRATTIS till det och jag blir så glad för att du lyckats få det du önskade! Samtidigt så ger ditt lyckofulla kämpande mig en hel massa energi som jag sparar till den dagen det är min tur att gå samma "krigsrond" mot vården som du nu gjort...då kommer jag att tänka på dig och att du lyckades och det ger också mig kraft i "kriget" och att till slut också få ett sådant prov
Ser fram emot kommande uppdatering när du varit hos BM...även om hon kanske inte (som ingen i svenska sjukvården) tror på något samband mellan problematiskt immunförsvar och graviditet... Du skrev förresten att du har varit febrig, hur länge har du varit det? Eller var det bara tidigare idag och har gått över nu?
Fler än jag som har jobbigt med rättstavningsprogram ser jag... kossann, du är ju inte på BIM än...tänk på mig som tidigare när jag var gravid i början av året, då plussade jag inte förrän BIM +5 och BIM +7 - innan dess var det bara tokblanka test som skrek "MINUS"! Än finns hopp!