BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
Hur går det kossann? Var det verkligen tanten som dök upp?
Hur går det kossann? Var det verkligen tanten som dök upp?
Så GAAAAAAALEEEEEEEEET kul kossann!!! Det är just sådana resultat vi ska ha här inne nu! Grattis så himla mycket!! Med tanke på titeln på den här tråden, du har inte känt några speciella symptom som varnat om att du varit gravid? * nyfiken *
Ja, på min front är symptomen helt oförändrade sedan senast jag skrev om dem...känner av dem lika mycket som innan, så jag vet inte vad som händer här... Är säker på att min kroppstemperatur är förhöjd iaf, klarar inte av att duscha så varmt som jag brukar, har mindre kläder på mig än vanligt och på natten kan jag knappt inte ens ha en filt över mig. Igår framåt kvällningen var jag trött och gick och lade mig en timme för att sova. Vanligtvis när jag gör det brukar jag må jättebra när jag vaknar, men igår var det motsatt förhållande. Mådde ganska illa och det gav sig inte förrän efter en bra stund, gick över helt när jag fått något i mig. Det kan ju vara för att det var väldigt varmt ute igår både ute och innanför hemmets väggar eller någon annan anledning, behöver ju inte prompt vara för att jag tror jag är gravid. Idag är det BIM -3 men jag testar inte än, är liksom ingen idé eftersom jag inte brukar plussa förrän långt efter BIM.
Hoppas 03: Vad händer hos dig? Vilket läge är du nu i...väntan på BIM om nästan två veckor eller? Så sant som du skriver, trägen vinner och det gäller i allra högsta grad dig också!
TJOOOOHOOOOO!!!! Nästan så jag har lust att fira för dig (för det får du ju inte göra själv nu ), men det kanske inte är så smart om jag trycker i mig en vinare ikväll när jag har BIM i morgon....nä....tror jag hoppar det!
Jättehärligt att du fått besked om att provet är grönt - gott!!!! Men den dagen en läkare skulle ringa mig och lämna det beskedet så hade jag nog knappt överlevt spänningen innan han berättat...phu vilken press! Sedan låter det ju lite jobbigt med att det var obehagligt...om du vill får du gärna förklara på vilket sätt...men känner du att det är för privat så struntar vi i det. Hade bara varit bra att kunna vara förberedd på ungefär vad som väntar när/om man hamnar i den sitsen...
Feber låter ju dumt. men nu är du ok igen eller har du kvar lite feber/feberkänsla fortfarande?
Måste bara berätta att jag träffade en av mina bästa vänner igår över en fika. Jag har inte sett henne sedan i mars och då lämnade jag mitt "gravid-recept" till henne som hon efter det följt slaviskt och igår fick reda på att det gett resultat - på lördag går hon in i vecka 13. Det som är det roliga med denna historia är att min kompis är 3 veckor äldre än vad jag är. Hon fyller 43 år i september och jag fyller lika mycket i oktober.
Min kompis fick förresten sitt första barn i maj förra året (då var hon alltså 41,5 år).
Sååå....det FINNS hopp att bli gravida för oss som passerat 40 år....vill bara påminna alla om det!
Men....vad är det jag sitter och yrar om...det är ju tisdag idag och det är på torsdag 1/8 jag har BIM - inget annat!
Får väl skylla på att det är så varmt här på västkusten