Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Grattis Mestis!! Jättekul med någon mer som plussat

Du skriver att du ska ta Pergo suppar....är det det som du menar eller är det Progesteron du tänker på? 

• Blingbling

Här är en till som också blir trött, inget plus på stickan här heller... Tant röd har inte kommit än, men hon står på tröskeln och väntar för jag känner noll och ingenting när det gäller symptom. Så fort tanten kommit börjar jag med Munkpeppar igen, det är tydligen det enda som hjälper mig att bli gravid.

• Blingbling
    queenleia skrev 2013-06-03 12:42:45 följande:
    Mysa varje dag är inte fel. Och som jag hoppas det biter denna månad.

Brukar vara ganska trevligt "jobb" Håller tummarna för dig!
  • Blingbling
    kossann skrev 2013-06-03 19:40:58 följande:
    Hur har det gått Blinbling? Har mensen dykt upp? Jag provade att ringa BM idag för att höra om Pergotime, men hon sa åt mej att ringa VC, och där fanns inga tider, så jag skulle ringa imorgon kl 7 för att kolla om det fanns tid imorgon.  

Det är bara en sak som händer här och det är att jag ännu en gång är förpassad till Limbo-Land...där sitter jag nu utan varesig tant eller plus (testade ju i söndags på BIM och ett mer negativt test har jag aldrig sett...). Men det är ju bara bra om tanten är lite sen, för då hinner flaskan med Munkpeppar som jag beställt idag förhoppningsvis hinna dyka upp i brevlådan innan första dagen i nästa cykel drar igång Bra kossann att du eventuellt får Pergotime utskrivet, det är ju många som blir hjälpta av det. Vanligtvis är det ju cykeldag 5-9 som man kör den kuren och då hinner du ju med det i den pågående cykeln!
  • Blingbling

Mestis, en liten undran från mig gällande progesteronet som du nämnde blir kladdigt...funkar det alls med mys när man tar de där eller är det bara att hålla sig ifrån sådant under "progesteron-tillskott-tiden"?

• Blingbling
    Tigrinna skrev 2013-06-04 17:30:25 följande:
    kossann och bling- tråkigt med mensen, känner så väl igen det!  bling- gissa vad som hände mig i förrgår!! dunderförkyld, feber, huvudvärk, trött, allmän sjukdomskänsla... orolig för att immunförsvaret nu ska attackera embryot. Ska till barnmorskan imorgon och har börjat äta D-vitamin, små doser, flera gånger per dag! usch så nojjig jag är nu! 

Ok, bra att du kör D-vitamin, men du måste köpa en flaska Eskimo fiskolja också (finns på Apoteket och hälsokost). Se till att får dig en tesked på morgonen och en på kvällen! Det är ju inte säkert att det är immunförsvaret, men bra att du är uppmärksam på det. Käkar du folsyra nu? Minst 400 microgram måste man helst få i sig och det är inte bara för att fostret inte ska få något ryggmärgsbrock, det hjälper också trycka ner immunförsvaret också. Hur mycket D-vitamin petar du i dig om dagen totalt? Själv ligger jag på 3000 IE. Ska egentligen ligga strax under 4000 och jag kanske höjer till den dosen om det blir aktuellt för mig. Här på min front har ännu inte tanten dykt upp...idag BIM +2 = Limbo-land.
  • Blingbling

Nej kossann, tiden rinner inte ut! Du fixar detta nu med Pergon! Är det i övermorgon du tar första tabletten?

• Blingbling

Du har fyllt 41...tänk på mig då som fyller 43 om några månader... I slutet av 1800-talet/början av 1900-talet var det väldigt vanligt att få barn även mellan det att man var 45-49 år också! Nej, inte ge upp än kossann! Visst, så känner jag också ibland "det här kommer ALDRIG att funka, det blir inget barn alls för mig"...men det hjälper ju inte att tänka så, det enda man kan göra är att försöka igen. Har en kompis som försökt bli gravid i flera år och när hon fick höra om Pergotime frågade hon sin läkare, men han "trodde inte på det". Hon tjatade och bad och han skrev väl ut till slut, om än motvilligt. Det gick raka spåret mot en fullgången graviditet och hon fick sin son när hon just fyllt 45 Du får gärna hålla oss uppdaterade om hur du upplever Pergotime, om du får biverkningar eller så.

• Blingbling

Nä, ge upp ska man INTE! Ok, gissar att de brukar ta blodgruppering i sjukvården som rutin, eller? Vad har du själv för blodgrupp? Har du noll? Bra att du kör både D-vitamin och fiskolja! Det ska tydligen funka att sänka immunförsvaret med tomatjuice också...men jag är lite för feg för att testa nya saker ibland och just tomatjuice är en sådan sak...har fått för mig att det inte smakar något vidare gott... :-s Hmm...jaha...jag hoppas det är en "vanlig" influensa du har...är det någon annan i din närhet som varit sjuk? När jag har fått mina gravid-flunsor så har de varat i typ 2 dygn och sedan har det bara varit feber/bakfyllekänslan kvar.

• Blingbling

Ja, jag är också noll men positiv...så jag kommer ju också åka på den blodgrupperingen om/när jag blir gravid, för det är vi med noll som måste göra den grupperingen om jag fattat det hela rätt. Ja...tror du missat en grej i sammanhanget När man blir gravid så taggar vanligtvis immunförsvaret ner för att acceptera embryot och på så sätt kan en graviditet fortgå...alltså immunförsvaret lugnar sig och säger till kroppen att "det som nu dykt upp i kroppen är lugnt och godkänt". MEN hos vissa tjejer så taggar inte immunförsvaret ner, det ö-k-a-r istället och ett larm går i kroppen; "Varning! Varning! Det har dykt upp en inkräktare i kroppen, typ cancer eller annan muterad cell!" Immunsystemet går bananas och skickar ut de mest aggressiva krigarna som det hittar; mördarcellerna och T-cellerna. När dessa är aktiverade så söker de upp målet och ser till att förinta "inkräktaren" - alltså embryot - och samtidigt så kopierar de information om embryot för att spara inför framtiden. Detta leder till missfall eftersom immunförsvaret ser till att stoppa blodtillförseln till embryot genom att klumpa ihop blod till små proppar i slemhinnan. Skulle man sedan försöka bli gravid igen så har ju immunförsvaret kopierat info om det tidigare embryot och om en ny graviditet startar så vaknar mördarcellerna till (de cirkulerar i blodet som väktare hela tiden) och attackerar direkt. Det jag känner när jag blir gravid (börjar ofta ett par dagar efter ÄL) är att jag får influensakänsla och feber, det är det vissa känner när immunförsvaret blir galet aggressivt då det uppfattar en graviditet som något otroligt farligt och livshotande för kroppen. Därför tar man fiskolja och annat för att dämpa och lugna ner immunförsvaret (eller decreasing the activity of natural killer cells, som det står i texten du klistrade in i ditt inlägg från dr B s hemsida) så att en graviditet kan gå hela vägen till en bebis. Det är på grund av att mördarceller kan kopiera information som dess attack blir mer och mer intensiv och snabb för varje försök man gör...och det är just på grund av att mördarcellerna blir starkare för varje försök som det är så fel att man i den svenska sjukvården säger "Otur den här gången - försök igen!". Det som man istället bör göra är att få behandling mot immunproblem innan man försöker igen... Hänger du med på hur jag menar nu när jag säger att det är viktigt att trycka ner immunförsvaret?

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?