Lite uppdatering på min front : Var igår på VUL kontroll då jag tar Pergotime. Två blåsor som utvecklats i rätt riktning, en på 13,5 mm (som läkaren sa är normal storlek när man är på cd 13 som jag var då) och en på hela 20,5 (!) mm....så jag hoppas på dessa två "kompisar" som förhoppningsvis gör vad de ska denna månad....när jag själv följer "regelboken" för bebisverkstan med extrem exakthet
Che71: Jag instämmer med tidigare kommentarer här i tråden...tycker också det vore smart att kolla upp ifall du eventuellt har en cysta eller ej...det hade jag gjort iaf. Finns ju ett uttryck som heter "Better safe than sorry", och det vore ju inte kul att låta tiden gå med något som kan ställa till allt värre än vad det är - därmed inte sagt att det MÅSTE vara något negativt, men för mig hade det känts bättre att veta än att gå i ovisshet. Bara ett tips och en tanke från mig till dig
Hoppas03: Nej, min cykel håller sig regelbunden hela tiden, MEN om jag är under stark stress och press (rejäl sådan alltså) så kan det bli plus eller minus några dagar. Tränar gör jag inte så mycket, men har läst en hel del om detta då jag också haft en del MF och det verkar som man bör ta det lite lugnt på motionsfronten när man är "nygravid", fast de barnmorskor jag pratat med om detta bara ler, skakar på huvudet och säger att "Nej, nej, det har ingen betydelse om du tränar, det påverkar inte graviditeten och orsakar inte missfall". Ställde denna fråga eftersom jag fick mitt ena MF dagen efter hård träning och andra MF efter ordentligt mys i vintras. Så vid nästa graviditet ska jag "göra om och göra rätt" - i mina ögon sett....kan bli ganska tråkigt liv, men som jag tidigare skrev till Che "Better safe than sorry"!