che71 skrev 2013-11-21 20:30:29 följande:
Bling Bling det finns svenska läkare som skriver ut IL påsar (min VC läkare gör det) men värre med att de ska sätta droppet, det satte sig en ssk emot o gick till verksamhetschefen o sen var det stopp där.
Kortison för mig är bra för eksemen på mina händer är nästan helt borta o ryggvärken på morgonen likaså.
annars kan jag inte säga att jag blir piggare eller går ner i vikt, som gravid har jag gått upp 3 kg denna graviditet redan. Illamående har jag varit, mest på kvällar, men det är borta nu, bara fortfarande svårt att borsta tänderna (kräktes i helgen för första gången)
BlingBling- känner du någon som jobbar inom sjukvården (privat alltså)?
I så fall kan du kanske få hjälp med nål i armen o att sätta droppet på det sättet?
Men FBC remisshjälp behöver du o recept på Fragmin också(för att köpa Clexane i Aten för en hel graviditet blir dyrt)
Glöm inte tomatjuice!!! Det kan sänka TNF a.
Tack för info che!
Ja, jag känner ju lite som att ifall jag skulle haft IL så skulle det vara gjort redan för 4 veckor sedan då cykeln började... Har inte orkat ta tag i det här med VC ännu, men så fort jag vet att jag ska till Aten eller liknande så ska jag börja slåss för att få hjälp - någon inom vården känner jag inte...tyvärr. Har letat igenom alla som jag känner, men hittar ingen.
Ska tillbaka till läkaren som sänker mig den 6 december. Är han motvalls så har jag fått tips på läkare i Sthlm som kanske kan skriva ut Fragmin till mig. Det är också något jag i så fall får satsa på till nästa gångs försök.
Jag är 99,9 % säker på att jag har trötta binjurar, de bara suger åt sig kortisolet som kommer från Prednisolonet, så jag är glad för det iaf
Tomatjuice....jo jag har tipsat folk om det själv efter att ha läst om det på engelska/amerikanska forum...men själv står jag över just den drycken....