Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Ja, jag tror att jag är på G iaf Nä che, jag har inte bokat tid i Aten (men har koll på måndagarna och Chicago), mejlar lite med dem nu för att få svar på ett gäng frågor jag har. Utifrån det får vi se när jag åker ner. Sedan krånglar FK med mig gällande den nya lagen också, de vill ha in kompletterande uppgifter på saker som är svåra (omöjliga?) och tidskrävande för mig att ordna och de måste ha dem före sista oktober. Är mycket som måste funka och passa ihop innan man kan åka. Dessutom är jag mitt uppe i uppstart av mitt egna företag och det är också ett riktigt stort stressmoment för mig...och det vet vi ju alla att stressmoment ska man INTE ta med sig in i bebisverkstan, för det hjälper inte upp situationen precis. Ja, jag har fler stressmoment i mitt liv också just nu, men inget jag vill skriva om här. Såå...ja ni fattar kanske att en Atenresa känns lite mycket att klämma in här också, men som jag brukar säga; Man kan om man VILL

• Blingbling

Ja Katt12, det känns verkligen som ett jätteprojekt... Jag är ordentligt restokig, så att ta mig till Aten med flyg är i princip samma sak som att sätta sig på en Swebus mellan Gbg och Sthlm - inget krångligt alls. Det som däremot är ett jätteprojekt är att hitta ställen att ta FBC och få IL på. Jag tycker också det känns som en stor grej med alla turer det är innan man ska åka till Aten, fylla i dr D:s listor på ens historik etc. Ja, det kanske är så att jag gör större sak av det här än vad det egentligen är. Uppskattar verkligen dina ord Katt 12, tack....de fick mig att tänka till lite

• Blingbling

Tack che, du är också så snäll som informerar o stöttar! Ja, det är därför jag nämnde IL för att jag så väl vet att VC säger ja och sedan blir man motad i dörren och när man är gravid är man inte i någon ställning att vilja slåss för sin sak, det har jag insett, men man kan heller inte ge upp om man är i det läget, för gör man det vet man så väl hur allt slutar Jag har följt Atentråden sedan första dagarna i januari i år, jag har läst varje inlägg, följt allas olika öden där, lärt mig mängder, antecknat de saker som jag känner är viktiga att veta för mig, köpt och läst (en stor del iaf) av Alan E Beers bok, läst länkar o artiklar, googlat och studerat utländska forum (motsvarande FL i USA och England) och i allmänhet satt mig in rejält i hela den här problematiken. Visst, det är superbra att ha koll....men ibland underlättar det inte att veta för mycket, ibland kan det istället göra att man blir feg just för att man vet vilka hinder som kan dyka upp på vägen och att man vet vad som kan gå fel...som en oväntad snöstorm till exempel (minns väldigt väl ditt jobbiga läge che!). Ok, man ska inte sitta här och måla f-n på väggen, men det är nog lite av detta som gör att det känns tyngre. Sedan har jag ju tankarna lite längre fram i tiden också. Jag har just fyllt 43 år och om jag skulle bli gravid och gå hela vägen fram så kommer det i så fall att bli aktuellt till nästa höst när jag är 44 år. DÅ är det BRÅTTOM om man vill ha ett syskon!! Vem vet, då kanske det också är för sent? Därför skulle jag redan nu vilja samla ägg till frysen och om jag ska göra det, ja då är det ännu ett gigantiskt projekt framför mig, för att den grejen är det heller inte något som jag är insatt i. Phu, det är alla dessa saker på en gång som gör det svårt för mig att få tummen ur. Kan också ha att göra med att jag är en person som vill ha kontroll, fast det kan man i princip glömma när det gäller en bebisverkstad och det stressar mig också en del. Sådär, nu har jag fått klaga av mig lite

• Blingbling

Katt12, japp det är PRECIS de egenskaper som jag också tror att många här inne har! Känner i varjefall väldigt väl igen mig i den beskrivningen du gör Jo, CFC gör det och även Triangeln tror jag. Här i Sverige så har en klinik i Gbg börjat för något år sedan och i Sthlm börjar de om 6-12 månader och just på den kliniken kan de möjligen också ta emot de som ännu inte fyllt 44 år. Men dr D gör det även i Aten och jag klurar på om det kanske är idé att göra det där istället. I Grekland finns mycket mer erfarenhet av detta, då de pysslat med den här grejen i några år. Dessutom så tror jag att det kan vara bra att göra det hos en läkare som har immunkoll, då jag är väldigt säker på att det är immunproblem jag har. Hmm....mycket att fundera på här...

• Blingbling

Härligt che! Du är en inspirationskälla för mig, är ju superkul att det verkar funka den här gången med Aten-hjälp!

• Blingbling

Hoppas att ni snart "kommer loss" från era tråkiga hormoner Hoppas och kossann...sedan är det full fart igen!

• Blingbling

Bra kossann! Härligt att det är snurr i bebisverkstan igen, men jag förstår att det känns jobbigt med att se din dotter och tänka på att ni egentligen skulle vara sida vid sida... Tog också Pergo den här cykeln, så då får vi satsa på att vara sida vid sida, du och jag istället

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?