Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Jamen visst Sladdis - det är faktiskt så det brukar vara för mig i vanliga fall...mycket lättare att charma en karl än att försöka övertyga en dam! Flört  Skämt å sido, så går det säkert bra...ville bara skriva av mig lite när man blev väckt av ett - till att börja med iaf - surkart i andra änden av telefonen... {#emotions_dlg.djavulsk}

• Blingbling

kossann, lyssna noga nu: DU ÄR I-N-T-E FÖR GAMMAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Finns ingen som kan säga/besluta/tycka att man är för gammal...ingen förutom kanske EN enda person och det är du själv. Vad "alla andra" säger och tycker i det här sammanhanget är totalt oviktigt! Men jag tror inte någon av oss här i tråden ens skulle försöka bli gravid om man tyckte man var för gammal, eller vad säger ni andra? De som tycker de är för gamla försöker ju inte ens plussa - tråkigt för dem.

• Blingbling
    Katt12 skrev 2013-08-17 07:11:25 följande:
    Tack Blingbling!! Var det din första Pergotime kur? Jag har just ägglossat efter att ha kört munkpeppar sen cd1. Lite deppig dock, eftersom jag har endo och får starka inflammationskänningar i samband m ÄL. Känns svårt att bli gravid när miljön blir så störd av hormonerna, som väl tyvärr gödslar på endon. Börjar bli nyfiken på IL-behandling för att lugna kroppen, men känns som ett jätteprojekt att ge sig in i...

Varsågod Nja, det var egentligen min andra Pergokur, men den första kuren tog jag i maj och trodde att ÄL skulle komma på samma dag som den brukar i cykeln. Så allt mys var planerat just inför och till den dagen jag utgick från att ÄL skulle vara, sedan var inte jag och min kille på samma geografiska plats på någon dryg vecka. Det var bara så att ÄL skedde 5 dagar senare än vanligt och det är tydligen ganska normalt att allt försenas när man tar Pergotime. Det här upptäckte inte jag på nätet förrän jag gått 5 dagar över BIM och undrade vad som hänt, men när mensen väl drog igång så gjorde den det ordentligt. Sådan känsla av mens-smärta har jag inte haft sedan jag var drygt 20 år ungefär...men då fattade jag ju att tabletterna gav verkan iaf. Sedan höll jag upp en månad (juni) eftersom det kan vara så att effekten av Pergon ligger kvar till månaden efter också, men då det inte hände något så tog jag den andra kuren i början av juli - kombinerat med Munkpeppar. Sedan blev allt som det blev Du skriver att du får starka inflammationskänningar vid ÄL, är det typ ÄL-smärta du menar (har tyvärr noll koll på vad endometrios är och innebär...)? När jag tar MP så känner jag av exakt när ÄL är, under vilka timmar samt ibland har jag också känt på vilken sida ägget släppt, sådant har jag nog aldrig känt tidigare i mitt liv. Men dessa inflammationskänningar du skriver om kanske inte går att förväxla med en eventuell ÄL-smärta? Var det din första kur peppar? Ja, har själv klurat lite på att verkligen åka utomlands för att få hjälp med immunbehandling, men det är ett stort projekt och kostar dessutom en hel del pengar, fast det kan nog vara IL som ofta är "nyckeln till framgång".
  • Blingbling

Gott att höra kossann att allt är bättre idag! Jag tror att allt kommer bli jättebra i framtiden, tänk bara så kul det blir för barnen som kommer att ha någon som är jämngammal precis så nära i släkten! Kram på dig och tack för att du också finns här hos oss i tråden

• Blingbling
    Katt12 skrev 2013-08-19 06:46:38 följande:
    Problemet med endon är att det kan uppstå en toxisk miljö i livmodern och i hela bäckenet, runt äggstockar o s v. När ägget släpper frigörs tydligen dessutom östrogen som gödslar endon ytterligare. Och så rinner follikelvätskan ut, och den kan ju då som sagt oxå vara "giftig". Endo är en riktig skitsjukdom. Grejen är att jag har två barn som kommit till efter laparaskopi där man rensat upp endon vilket lugnar miljön, men nu vill man inte göra fler laparoskopier utan hänvisade till IVF. Börjar dock inse att för mig (och en del andra) så hjälper inte IVF om man inte först får ordning på miljön i kroppen. Så min immunproblematik tror jag är helt kopplad till detta. Jag läste ditt "immunrecept" Blingbling, och ska testa att köra mjölk- och glutenfri diet, tomatjuice o s v. Parallellt börjar jag fundera på att försöka få till IL på ngt sätt, frågan är bara hur. Suck. Det finns ju i Aten tråden flera ex på tjejer som blivit spontant gravida efter sådan behandling.

Fy sjutton...ja den där sjukdomen är ju verkligen inget att leka med...! Tack för att du tog dig tid att förklara så jag fick lära mig något nytt! Om inte jag läst fel så finns det de i Aten-tråden som fått hjälp även med lapraskopi i Aten, i kombination med immunbehandling...är inte säker, men tror det är så. Visst, det kostar ju en del pengar att få hjälp med det i Aten, men det är kanske inte billigare med IVF...? Tycker det låter helt vansinnigt om man här hemma får uppmaning att gå på en IVF direkt - utan någon behandling innan...säger sig ju själv att chansen att lyckas då är mikroskopisk... När det gäller IL så läste jag igår i Aten-tråden att dr G i London kan ge telefonkosultation och skriva ut recept på IL som man kan ta med till Apoteket här hemma, kan ju kanske vara ett alternativ för dig?
  • Blingbling
    che71 skrev 2013-08-19 09:13:59 följande:
    ÄL testet gav utslag idag på självaste födelsedagen!!

Härligt och dubbelgrattis!!! Nu är du ju också med i det gänget som SKA plussa i månadsskiftet aug/sept och i bästa fall blir det ett TRIPPELplus då! Åh, vad jag längtar tills i slutet av månaden för att få veta om det verkligen blir så...
  • Blingbling
    Katt12 skrev 2013-08-19 09:40:11 följande:
    Ja, jag såg att de erbjuder laparoskopier på Life Clinic och kanske även på Serum. I värsta fall får det väl bli så. Känns lite läbbigt bara, eftersom det är ett stort förtroende att låta ngn göra detta ingrepp. Blir det fel kan ägganlagen ryka:( Är på det sättet väldigt tacksam mot min svenska läk som gjort bägge mina op och ändå hade jag AMH 1,8 senast jag kollade trots min ålder. Önskar han kunde göra om det, men som sagt, det ville han inte. Det är privat vård som gäller om man vill ha en trea i min ålder... Så IL är nog förstahandsvalet för att lugna miljön framför en ny, för mig okänd, läk som ska in o operera. Det blir nog en tel konsultation m Dr G framöver. Hoppas, hoppas han är villig att skriva recept om jag berättar om min bakgrund.

Håller tummarna för dig och det är ju fint med ett AMH på 1,8! Själv hade jag 0,85 i början av året och läkaren tyckte det var RIKTIGT bra värde med tanke på att jag var 42...så du måste ju ha ett riktigt dundervärde där
  • Blingbling

TJOOOOOHOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
    Vilken grej SoMa72!!! Herrejösses vad roligt...blir så GLAD för din skull!!
    Tänk om det verkligen är fler....då blir det fler grattis framöver    

Nu blir vi snart ett stort gäng som ska på turné på de Halländska stränderna sommaren 2014 - med en massa bebbar!!! ÅH, så kul!!! Skål 
    Hmm...ja ni kanske märker att jag har lite av projektledargener i mig (jobbar med projekt till vardags också), men jag menar alltså allvar med att ses i Halland någon gång till sommaren....tro bara inte att det är något jag skriver! Funderar till och med på att starta en liten blogg om oss över 40 här inne, som kommer från olika håll i landet, har olika bakgrunder och som aldrig träffats i verkligheten, men nu ska ses på en strand-turné i Halland med våra nybakade bebbar till sommaren - skulle ju lätt kunna sälja storyn till någon tidning eller nå't sådant!
    Kanske kan vi få till någon form av sponsring också - vem vet! Tungan ute

Ok, då inväntar vi bara fler plus i slutet av månaden och i början av september....DET är också spännande värre...för det vore ju galet kul om ni andra också kunde plussa så vi blev ett ännu större gäng på vår mammalediga turné      

• Blingbling
    Tigrinna skrev 2013-08-20 16:00:08 följande:
    Nu börjar plussen komma här i tråden, vi får väl snart göra en BF-lista!!

Hehe, ja det vore kanske en idé!
Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?