Katt12 skrev 2013-08-17 07:11:25 följande:
Tack Blingbling!! Var det din första Pergotime kur? Jag har just ägglossat efter att ha kört munkpeppar sen cd1. Lite deppig dock, eftersom jag har endo och får starka inflammationskänningar i samband m ÄL. Känns svårt att bli gravid när miljön blir så störd av hormonerna, som väl tyvärr gödslar på endon. Börjar bli nyfiken på IL-behandling för att lugna kroppen, men känns som ett jätteprojekt att ge sig in i...
Varsågod
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Nja, det var egentligen min andra Pergokur, men den första kuren tog jag i maj och trodde att ÄL skulle komma på samma dag som den brukar i cykeln. Så allt mys var planerat just inför och till den dagen jag utgick från att ÄL skulle vara, sedan var inte jag och min kille på samma geografiska plats på någon dryg vecka. Det var bara så att ÄL skedde 5 dagar senare än vanligt och det är tydligen ganska normalt att allt försenas när man tar Pergotime. Det här upptäckte inte jag på nätet förrän jag gått 5 dagar över BIM och undrade vad som hänt, men när mensen väl drog igång så gjorde den det ordentligt. Sådan känsla av mens-smärta har jag inte haft sedan jag var drygt 20 år ungefär...men då fattade jag ju att tabletterna gav verkan iaf. Sedan höll jag upp en månad (juni) eftersom det kan vara så att effekten av Pergon ligger kvar till månaden efter också, men då det inte hände något så tog jag den andra kuren i början av juli - kombinerat med Munkpeppar. Sedan blev allt som det blev
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Du skriver att du får starka inflammationskänningar vid ÄL, är det typ ÄL-smärta du menar (har tyvärr noll koll på vad endometrios är och innebär...)? När jag tar MP så känner jag av exakt när ÄL är, under vilka timmar samt ibland har jag också känt på vilken sida ägget släppt, sådant har jag nog aldrig känt tidigare i mitt liv. Men dessa inflammationskänningar du skriver om kanske inte går att förväxla med en eventuell ÄL-smärta? Var det din första kur peppar? Ja, har själv klurat lite på att verkligen åka utomlands för att få hjälp med immunbehandling, men det är ett stort projekt och kostar dessutom en hel del pengar, fast det kan nog vara IL som ofta är "nyckeln till framgång".