Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Ett par saker till che... Du skrev att om du är gravid så "kommer det aldrig att gå vägen", men det är ingen mer än ödet själv som har svaret på just den frågan. Det finns ju vissa som missköter sig galet mycket medan de väntar barn, men det blir ändå fullt friska bebisar. Sedan har jag läst på lite om IL och den effekten håller ju i sig 8-9 veckor när man tagit ett sådant, så det är ju bara 4-5 veckor sedan du fått ett sådant om det var i förra månadsskiftet och då håller sig ju immunförsvaret fortfarande lugnt. Det var allt för det här inlägget...over and out!

• Blingbling
    kossann skrev 2013-08-04 09:19:46 följande:
    Jisses... Nu börjar dag tre... Vi är ett gäng som sammanstrålar i Stockholm en gång om året. Detta året är vi 8 personer (varav jag är den enda tjejen just nu, i em sammanstrålar en till) som har trängt in oss i en 2a. Vi brukar stanna i 3-7 dagar och hittar på allt möjligt. Dagarna brukar börja med en cider/öl till frukost, sen rullar det på :) I år så är det ju nyktert för mej. Vilket inte är det lättaste, då vi inte vill berätta att jag är gravid än. Jag köpte 4 flaskor alkoholfritt vin innan vi åkte och så hade jag en tom plast-vinflaska som jag häller över det i. Så där klarar jag mej bra. Värre är det när vi stannar till på en pub. Nu dricker jag inte öl, så det funkar rätt bra med att säga att jag tar ett glas vatten för det är så varmt. Vi gör mycket utomhus aktiviteter, så då funkar det med tomma red bull PET-flaskor, som grabbarna tror att jag fyllt över vin i, och så är det vatten.... Bra med de flaskorna eftersom de inte är genomskinliga. Idag kan det bli lite värre känner jag när den andra tjejen kommer. Jag får hälla det alkoholfria vinet i red bullflaskorna när vi är ute på dagens aktiviteter, ifall hon vill smaka på mitt vin... Som min sambo sa igår, klarar du detta utan att de andra kommer på att du inte dricker något så är du fantastisk :) Hoppas att ni har det lika härligt som jag har det på min semester!

Hehe...ja det gäller att ha fantasi för att inte bli avslöjad! Det är ju helt otroligt vad uppfinningsrik du är och jag är nog beredd att hålla med din sambo om att du är fantastisk om du ror ditt hemlighetsmakeri i hamn! Glöm bara inte att ta fram dina skådespelartalanger, så att du inte blir avslöjad genom att du "dricker" men inte blir full Har alltid funderat på hur det alkoholfria vinet smakar...smakar det vin eller är det mer som typ saft?
  • Blingbling

Japp Hoppas03, jag återkommer med en recension i framtiden Hoppas bara att det röda vinet är "ganska okej" i varje fall, för jag är inte så glad i vitt alls och öl händer det nästan aldrig att jag dricker. Jag har vissa perioder i mitt liv som jag bara tvärstoppar allt som har med kaloriintag att göra (godis, glass, kakor, choklad etc) och det inkluderar även alkohol, så därför kommer ingen att reagera speciellt mycket när jag säger att jag har kaloristopp - vilket jag också har sedan förra tisdagen - och därför heller ej dricker alkohol nu.

• Blingbling

Kör helt klart i dina spår Tigrinna, progesteronvaggisar morgon och kväll (100mg), men har bara fått dem utskrivna så de räcker till vecka 7, då ville läkaren kolla på VUL hur allt ser ut. Jag kommer INTE att acceptera att det räcker till vecka 7, då det inte är förrän i vecka 13 (12 fullgångna veckor) som man säkert vet att moderkakan helt tagit över och sköter progesteronbiten själv. Speciellt när mitt prog.värde i allmänhet ligger i nedre skalan av referensramen för vad som anses normalt av läkarna. Så...snart dags att ladda för det första "kriget" mot sjukvården Annars fortsätter jag pressa mitt immunförsvar med ren fiskolja (1 tsk på morgonen och en på kvällen), folsyra (800 mgr), D-vitamin (4000 IE), C-vitamin (1 brustablett per dag), Albyl Minior (1/3dels tablett per dag) ....mycket piller blir det, men jag mår fint här och inte tillstymmelse till varken feberkänsla eller influensasymptom. Prima liv helt enkelt Hur går det med dig? Vilken vecka är du nu i? 13?

• Blingbling

Tigrinna: Fattar inte att tiden går SÅ fort...redan vecka 15 för dig!! Har hört att det kan kännas som magbubbel till att börja med, så du kanske har rätt Ja, jag hoppas jag får nya utskrivna, men jag läste på nätet att läkarna anser att det räcker med att skriva ut prog till vecka 7 nu....såg det i någon läkarinformation när jag googlade, men jag kommer stå på mig om att få det till efter vecka 12 är över iaf!

• Blingbling
    Hoppas03 skrev 2013-08-09 10:57:08 följande:
    När jag var gravid med min som tog jag progesteron 1 ggr per dag ända till vecka 16. Jag tror inte heller det blir något problem att få det utskrivet till vecka 12. Härligt att det går så bra Tigrinna!

Tack för info Hoppas...då kanske jag inte behöver kämpa så mycket för att få till ett nytt recept med Progesteron...vore skönt i så fall för det lär väl dyka upp andra saker att ta strid för framöver ändå
  • Blingbling

Bra jobbat kossann att du klarade dig "helskinnad" undan! Då fixar du säkert morgondagen också! Själv så kör jag hela tiden med undanflykten att jag är inne i en total kaloriförbudsperiod (vilket ju också är helt sant), då godis, andra sötsaker och alkohol inte ingår i min meny på saker som jag får peta i mig. Som tur är så reagerar ingen på det då jag brukar köra sådana perioder när jag tycker att vikten skenar iväg på ett sätt jag inte gillar. Propsar någon på med "att lite vin kan du väl ändå ta", så blir svaret att då är jag inne i sockerkarusellen igen och det är så svårt att återgå till restriktionerna då det tar ungefär en vecka innan sockerdjävulen släpper greppet om en...och jag hade tillräckligt jobbigt som det var att komma över den gränsen och vill inte börja om från början igen bara på grund av ett glas vin. Folk brukar förstå detta, men vi får se om jag trasslar in mig själv i mitt resonemang någon gång framöver

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?