kossann skrev 2013-08-04 09:19:46 följande:
Jisses... Nu börjar dag tre... Vi är ett gäng som sammanstrålar i Stockholm en gång om året. Detta året är vi 8 personer (varav jag är den enda tjejen just nu, i em sammanstrålar en till) som har trängt in oss i en 2a. Vi brukar stanna i 3-7 dagar och hittar på allt möjligt. Dagarna brukar börja med en cider/öl till frukost, sen rullar det på :) I år så är det ju nyktert för mej. Vilket inte är det lättaste, då vi inte vill berätta att jag är gravid än. Jag köpte 4 flaskor alkoholfritt vin innan vi åkte och så hade jag en tom plast-vinflaska som jag häller över det i. Så där klarar jag mej bra. Värre är det när vi stannar till på en pub. Nu dricker jag inte öl, så det funkar rätt bra med att säga att jag tar ett glas vatten för det är så varmt. Vi gör mycket utomhus aktiviteter, så då funkar det med tomma red bull PET-flaskor, som grabbarna tror att jag fyllt över vin i, och så är det vatten.... Bra med de flaskorna eftersom de inte är genomskinliga. Idag kan det bli lite värre känner jag när den andra tjejen kommer. Jag får hälla det alkoholfria vinet i red bullflaskorna när vi är ute på dagens aktiviteter, ifall hon vill smaka på mitt vin... Som min sambo sa igår, klarar du detta utan att de andra kommer på att du inte dricker något så är du fantastisk :) Hoppas att ni har det lika härligt som jag har det på min semester!
Hehe...ja det gäller att ha fantasi för att inte bli avslöjad! Det är ju helt otroligt vad uppfinningsrik du är och jag är nog beredd att hålla med din sambo om att du är fantastisk om du ror ditt hemlighetsmakeri i hamn! Glöm bara inte att ta fram dina skådespelartalanger, så att du inte blir avslöjad genom att du "dricker" men inte blir full
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Har alltid funderat på hur det alkoholfria vinet smakar...smakar det vin eller är det mer som typ saft?