• Anonym (kan jag.)

alkohol & sobril

Jag tar sobil för mina panikattacker/ångest. Jag tog sobril i går kl ca 21:00 jag tar 10mg. Jag ska på tjejfest nu kl 18:00 och jag undar om jag kan dricka alkohol. Fasst jag tog sobril i går kväll.

• Svar på tråden alkohol & sobril
  • Anonym (kan jag.)
    Anonym skrev 2013-03-01 21:57:29 följande:
    Hej igen!

Jag menar, som jag sa, att det är ingen fara för din fysiska hälsa, att dricka. Däremot som många sagt, kan det vara dumt att bli full när man inte mår bra psykiskt. Jag är psykiatrisjuksköterska men ingen moraltant ; ) Tänk dig för bara så det inte slutar med att du mår sämre psykiskt.

tack :) jag har tagigt någta öl, nu å känner att nu vill jag inte ha mera: :) ´vi ska snart dra ner på krogen, jag kommer att ta en öl där, men bara ta lite av den. men du menar att det inte är faligt att ta några öl när man tagigt sobril dagen innan kl 20-21 , (sitter via mobilen har liet svårt att skriva :))
  • alexDeLarge

Benzo och alkohol kan sluta hur som helst. Sobril brukar vara lugnt, men passa dig för z-drogerna. Fast nu var det så länge sen du tog medicinen så det är ingen fara.

Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • Anonym (kan jag.)
    alexDeLarge skrev 2013-03-01 22:04:53 följande:
    Benzo och alkohol kan sluta hur som helst. Sobril brukar vara lugnt, men passa dig för z-drogerna. Fast nu var det så länge sen du tog medicinen så det är ingen fara.

så det är inga fara nu tror du . visst jag känner mig lite full nu :) jag är inte så van att dicka hihihihiihi. har läst å läst att man kan sluta andras men sobril & alkhol .:(
  • alexDeLarge

Det är inte farligt fysiskt. Däremot kan man bli lite smågalen.

Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • Anonym (kan jag.)
    alexDeLarge skrev 2013-03-01 22:15:28 följande:
    Det är inte farligt fysiskt. Däremot kan man bli lite smågalen.

hahahahaha galen är jag redan :P
  • Anonym

Om du blir galen har det ingenting att göra med Sobrilen du tog igår kväll. Men, hallå! Har någon här gett dig rådet att det är en bra idé att supa dig full när du mår psykiskt dåligt? Om du tänkte att jag gav dig klartecken så har du missförstått mig. Hoppas du mår bra i morgon.

• Anonym (kan jag.)
    Anonym skrev 2013-03-01 22:22:35 följande:
    Om du blir galen har det ingenting att göra med Sobrilen du tog igår kväll. Men, hallå! Har någon här gett dig rådet att det är en bra idé att supa dig full när du mår psykiskt dåligt? Om du tänkte att jag gav dig klartecken så har du missförstått mig. Hoppas du mår bra i morgon.

Ville bra tala om att jag mår bra idag

• Hypnotica
    Elin 885 skrev 2013-03-01 21:27:56 följande:
    jaha?
    men man ska ändå inte dricka alkohol om man är i behov av så pass starka tabletter (beroendeframkallande medel ÄR starka, oavsett vad DU säger), men jag tycker inte att någon ska varken röka eller dricka, totalt onödigt.
    aja nu dags för tv mors.
    Sobril är inte särskilt starkt - det beror helt på vad man jämför med. Jag är medicinkänslig och har ätit gnaska många olika bensopreparat i kortare perioder men aldrig känt den där "kicken" folk beskriver eller blivit beroende/fått utsättningssymptom. Det är väldigt olika på olika människor helt enkelt.

Och ja - jag har även druckit alkohol under medicinering (inte samtidigt som jag har tagit tabletter - jag har sett till att det gått tillräckligt många timmar emellan) utan några problem.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • RobinAfKi

Här är en tjej, alltså trådskaparen, som frågar om rådgivning, och några extremt "torra" människor säger skarpt att "tar du sådana STARKA mediciner, så skall du inte dricka alkohol". Jag tror personen ifråga vet att blandningen av Sobril och Alkohol är något att sätta ett frågetecken på, därav hennes inlägg.

Jag skall då rent ut sagt, till alla som googlar, eller bara undrar samma fråga säga, att Alkohol tillsammans med Benzo inte är livsfarligt i måttlig mängd, MEN, jag garanterar inte att du kan hamna i ett tillstånd som heter "andningsuppehållstillstånd" vilket innebär att om du dricker för mycket på Benzo så kan kroppen koppla bort signalerna som skickas från hjärnan till andningssystemet, vilket resulterar i att du helt enkelt slutar att andas.

Men allt beror på dos av både Benzo samt Alkohol, men ställer du frågan på internet, så har du redan fått ditt svar. Alkohol och Benzo är ingen bra idé, såvida du inte försöker uppnå någon form av hög-känsla, men jag antar att det inte är det du är ute efter.

/RobinAfKi 

• råd och hjälp

Har en fundering ang sobril 10 mg, har haft den ett tag nu men frågan är kan man få magproblem då jag har tagit 2 st 10 mg och sen druckit 2 drinkar?lite orolig faktiskt /catha

• EnLitenSvamp

Bara att "köra", det värsta som kan hända är att du blir lite väck.

Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • frappa
    råd och hjälp skrev 2013-12-20 10:41:18 följande:
    Har en fundering ang sobril 10 mg, har haft den ett tag nu men frågan är kan man få magproblem då jag har tagit 2 st 10 mg och sen druckit 2 drinkar?lite orolig faktiskt /catha

Sobril eller andra benzos, har liten påverkan på magen.

Då har alkoholen mer påverkan på magen.

Svar på tråden alkohol & sobril