alkohol & sobril
Jag tar sobil för mina panikattacker/ångest. Jag tog sobril i går kl ca 21:00 jag tar 10mg. Jag ska på tjejfest nu kl 18:00 och jag undar om jag kan dricka alkohol. Fasst jag tog sobril i går kväll.
Jag tar sobil för mina panikattacker/ångest. Jag tog sobril i går kl ca 21:00 jag tar 10mg. Jag ska på tjejfest nu kl 18:00 och jag undar om jag kan dricka alkohol. Fasst jag tog sobril i går kväll.
Benzo och alkohol kan sluta hur som helst. Sobril brukar vara lugnt, men passa dig för z-drogerna. Fast nu var det så länge sen du tog medicinen så det är ingen fara.
Det är inte farligt fysiskt. Däremot kan man bli lite smågalen.
Om du blir galen har det ingenting att göra med Sobrilen du tog igår kväll. Men, hallå! Har någon här gett dig rådet att det är en bra idé att supa dig full när du mår psykiskt dåligt? Om du tänkte att jag gav dig klartecken så har du missförstått mig. Hoppas du mår bra i morgon.
Här är en tjej, alltså trådskaparen, som frågar om rådgivning, och några extremt "torra" människor säger skarpt att "tar du sådana STARKA mediciner, så skall du inte dricka alkohol". Jag tror personen ifråga vet att blandningen av Sobril och Alkohol är något att sätta ett frågetecken på, därav hennes inlägg.
Jag skall då rent ut sagt, till alla som googlar, eller bara undrar samma fråga säga, att Alkohol tillsammans med Benzo inte är livsfarligt i måttlig mängd, MEN, jag garanterar inte att du kan hamna i ett tillstånd som heter "andningsuppehållstillstånd" vilket innebär att om du dricker för mycket på Benzo så kan kroppen koppla bort signalerna som skickas från hjärnan till andningssystemet, vilket resulterar i att du helt enkelt slutar att andas.
Men allt beror på dos av både Benzo samt Alkohol, men ställer du frågan på internet, så har du redan fått ditt svar. Alkohol och Benzo är ingen bra idé, såvida du inte försöker uppnå någon form av hög-känsla, men jag antar att det inte är det du är ute efter.
/RobinAfKi
Har en fundering ang sobril 10 mg, har haft den ett tag nu men frågan är kan man få magproblem då jag har tagit 2 st 10 mg och sen druckit 2 drinkar?lite orolig faktiskt /catha
Bara att "köra", det värsta som kan hända är att du blir lite väck.
Sobril eller andra benzos, har liten påverkan på magen.
Då har alkoholen mer påverkan på magen.