• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • Anonym (socialsekreterare)
    ummabdilleh skrev 2013-03-02 11:55:32 följande:
    det ar inte sa frivilligt sol placering som du tror...hade samma sak, sa fort jag ville ha hem min slog soc till pa en gang och kravde lvu..enligt socialtjansten sa anvander sig soc av denna tekniken med manga, lurar en att tro att det ar frivillig placering for man ska ga med pa det, sen slar de till nar man vill ha barnet tillbaka

fast har du samtyckt till att barnet är placerat enligt sol och gått med på den planering / vård som socialtjänsten bedömt som nödvändig så bryter du det genom att ta hem barnet, vilket innebär att du inte samtycker och då kan ett lvu vara nödvändigt.
  • paret

Ja soc har nya riktlinjer som säger att barnen ska ha det bra, är tex mannen våldsam så är det ingen bra miljö för barnen och då omhändertas de.
    Bor du ensam nu kan du försöka få tillbaka ditt första barn, ska inte vara nåt hinder.

• Emeli
    Anonym (socialsekreterare) skrev 2013-03-02 07:16:57 följande:

Nej, tingsrätten beslutar inte om LVU, det gör förvaltningsrätten.
    Sorry, mindes fel. Det är i alla fall inte soc som beslutar.
  • Anonym (mamma)

Men vänta nu.....soc tog ditt första barn och nu är du gravid igen. Varför inte försöka få tillbaka vårdnaden om barn nr 1 och fokusera på det istället för att skaffa barn igen????? Och vad är det för stolpskott du blivit gravid med 2 (!!!) ggr om det nu är p g a hans beteende som soc tagit ditt barn? Soc tar inte barn från biologiska föräldrar bara så där utan anledning, vet du. 

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2013-03-02 16:32:30 följande:
    Men vänta nu.....soc tog ditt första barn och nu är du gravid igen. Varför inte försöka få tillbaka vårdnaden om barn nr 1 och fokusera på det istället för att skaffa barn igen????? Och vad är det för stolpskott du blivit gravid med 2 (!!!) ggr om det nu är p g a hans beteende som soc tagit ditt barn? Soc tar inte barn från biologiska föräldrar bara så där utan anledning, vet du. 
    Kanske inte så mycket att göra åt saken nu när hon är i vecka 21...? 
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2013-03-02 16:36:00 följande:
    Kanske inte så mycket att göra åt saken nu när hon är i vecka 21...? 
    Nä, men hon ska knappast gnälla och gny här. Hon tycks ha satt sig i skiten själv. Stackars barn! 
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2013-03-02 16:37:44 följande:
    Nä, men hon ska knappast gnälla och gny här. Hon tycks ha satt sig i skiten själv. Stackars barn! 
    Hon har väl inte gnällt nåt, hon har ju inte ens skrivit i tråden? Och vi vet ju inget om vad som ligger bakom och vad som hänt. Är hon upprörd så kanske hon skrev osammanhängande och hoppade över fakta?
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2013-03-02 16:44:18 följande:
    Hon har väl inte gnällt nåt, hon har ju inte ens skrivit i tråden? Och vi vet ju inget om vad som ligger bakom och vad som hänt. Är hon upprörd så kanske hon skrev osammanhängande och hoppade över fakta?
    Jo, hon har väl gnällt. Hon skriver att hon är förtvivlad och att soc gjort detta MOT henne. Men ingen tvingade väl ts att ligga med den där karln, eller?
  • Anonym

Jag har redan suttit i en rättegång om lvu, förvaltninhsrätten avslog deras ansökan om d, då inga grunder fanns. Jag följer deras RÅD och d har funkat för mig. Är inte orolig att dom lurar mig! Skulle d så bli, så finns d som sagt inga aktuella grunder till LVU! Måste säga d att dom har även begärt flytt förbud som jag också vann. Jag litar på att mina barn har d bra och litar även på att d kommer lösa sig med tiden för alla parter!

det ar inte sa frivilligt sol placering som du tror...hade samma sak, sa fort jag ville ha hem min slog soc till pa en gang och kravde lvu..enligt socialtjansten sa anvander sig soc av denna tekniken med manga, lurar en att tro att det ar frivillig placering for man ska ga med pa det, sen slar de till nar man vill ha barnet tillbaka

• Anonym

Fast

Anonym (socialsekreterare) skrev 2013-03-02 13:50:37 följande:
    fast har du samtyckt till att barnet är placerat enligt sol och gått med på den planering / vård som socialtjänsten bedömt som nödvändig så bryter du det genom att ta hem barnet, vilket innebär att du inte samtycker och då kan ett lvu vara nödvändigt.

Anonym (socialsekreterare) skrev 2013-03-02 13:50:37 följande:

Fast nu vet man ju inte vad hon menar.. hon har kanske SOL barnen, följt vårdplanen å begärt hem sina barn. Efter utredning så visade d sig att d fanns brister kvar hon henne å då kanske dom begärde LVU. Cilket jag då tycker är fel! Då tycker jag man ska hjälpa mamman i fråga och stötta henne i bristerna. Alla barn har rätt till sin förälder om brister finns som man kan se över. Socialtjänsten har förmåga att stanna i tiden. De måste börja se förändringar också! Och ge föräldrar en andra chans!
Svar på tråden Soc tog min son