• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • idakohler

Soc tog inte ditt barn för att straffa dig utan för att skydda ditt barn. Byt perspektiv.

• Dr Mupp
    LillMyra skrev 2013-03-02 03:51:24 följande:

Alla är vi olika. Skönt för dig att du i en sådan situation inte skulle känna smärta. Men då kan man ju fråga sig om du verkligen älskar din partner. En frisk människa tycker nog alltid att det är svårt att slitas ifrån någon man älskar, vad det än må bero på.
    Klart jag älskar min man, men skulle det stå mellan mina barn och min man skulle jag välja mina barn alltid. Om soc sa att om du inte flyttar ifrån din man så omhändertar vi barnen så hade mannen varit ute ur huset innan de hunnit blinka. Jag hoppas verkligen han känner samma sak. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Queenie70
    Alla är vi olika. Skönt för dig att du i en sådan situation inte skulle känna smärta. Men då kan man ju fråga sig om du verkligen älskar din partner. En frisk människa tycker nog alltid att det är svårt att slitas ifrån någon man älskar, vad det än må bero på.

För En frisk människa råder det inga tveksamheter om att välja barnens välmående före en partner, hur smärtsamt det än må vara.
  • Otäcking
    LillMyra skrev 2013-03-01 22:44:40 följande:
    Det är nog bland de svåraste val man kan ställas inför, att välja mellan sin partner och sitt barn.
    Woot? Det är väl ändå jävligt enkelt, om än tungt.
    I rather get som shrooms than be a prude, then I can go to space and still feel your face between my legs
  • LillGris

Vem sa att man inte skulle känna smärta? Det skulle smärta mig oerhört att välja bort min sambo. Men det skulle göra tusen gånger mer ont att välja bort mitt barn. Hur mycket jag än älskar karln så älskar jag ungen mer, därför vore det inte ett svårt beslut. Tungt, smärtsamt? Ja. Men jag skulle inte tveka. Helt ärligt, behöver man ens fundera på saken är det lika bra att barnen får komma till en familj där deras bästa sätts i första hand.
  • Maddiogora

Klart man väljer ett oskyldigt barn framför en man , dock hoppas jag verkligen att jag aldrig hamnar i en situation att jag haft så dåligt omdöme att jag skaffat barn med en sådan man man överhuvudtaget. Och verkligen inte två.......

• taquine
    pluvdo skrev 2013-03-02 01:42:52 följande:
    Förresten, bara jag som tycker TS val av signatur är lite... B? "Besviken tjej" liksom. En 26-årig kvinna som fått sitt barn LVU:at.

Tänkte samma, hade det hänt mig hade jag varit minst sagt förkrossad, 
  • Anonym

Är i samma situation, eller var i samma situation. Mannen lämnade jag i samma veva!Mina barn bor hos min syster. Jag som dig var självisk!! Tänkte som dig. En dag insåg jag att det var för barnenns skull detta hände, inte för att straffa mig! D tog mig ett å ett halvt år att inse. Jag har nu gjort som soc sagt, arbetat med mig själv, och d har slutat med utökat umgänge! Som sen leder till att dom får flytta hem. Jag har dom frivilligt placerade SOL. Jag är på godväg, men inte riktigt färdig än. D är smärtsamt utan barnen men d enda jag kan ge barnen är detta, en lycklig mamma. Skit i varför barnen blev omhändetagna, se vad du som mamma kan göra för att få hem dina barn, samt kunna ta hand om d kommande. Hur du har hjärta att skaffa fler barn vet jag inte, jag skulle aldrig skaffa mig fler när mina inte bor hemma och vi är stabila. Men vi är olika. Lycka till!

• Anonym

Och din kommentar, hoppas jag får behålla det här barnet låter hemskt. D barn du redan har, älskar du inte d? Låter som" jaha, då förlorade jag d barnet.. Gör mig ett nytt och ser vad som händer. " Lät iskallt!

• view

Ts. Soc tog barnet från dig för att du förmodligen utsatte det för fara genom att stanna kvar då är du oxå en dålig förälder.

Svar på tråden Soc tog min son