• jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

• Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • Musungen

Jag trodde det var vanligare att dom säger flicka, men ut kommer en pojke! Att dom kan "gömma" delarna :)

• amandaa

Nja efter vad jag hört så missar man på att det ofta är svullet och också lika då. Alltså att man gissar på en pojke men ut kommer en tjej pga att könsdelarna  fortfarande är svullna och kan vara lika. Gissar man på tjej så är inget direkt svullet, utan man kan se som streck ungefär som ska urskilja blygdläppar, så sa iallafall vår bm. Men vi får se, så länge ett friskt barn kommer är jag överlycklig men det är kul att spekulera!

• amandaa

Säkert sant, men det var va bm sa till mig iallafall och sa att efter 700 ultraljud per år så ser oftast flickor ut så i den veckan

• bakeababy

Hej!
    Vad tror du/ni?
    Pottbild tagen vid RUL, enligt BM ska man kunna se könet, men vi fick ej något bekräftat.
    Den andra bilden är tagen vid samma tillfälle...

• bakeababy

Oj, ser att den första bilden har hamnat lite snett, den ska vara stående, hoppas ni kan se ändå hur den ska vara :) Bild underfrån, man ser rumpan o könet...

• Mollytjejen
    bakeababy skrev 2013-05-26 18:04:33 följande:
    Oj, ser att den första bilden har hamnat lite snett, den ska vara stående, hoppas ni kan se ändå hur den ska vara :) Bild underfrån, man ser rumpan o könet...
    Jag gissar på tjej Glad
  • zoemateo

Vecka 12+1.
    Vad tror ni om detta? 
    Tagit lite printscreens från en DVD vi fick med oss hem efter NUP testet.

• Bräckehäxan
    jagärglad skrev 2013-02-16 23:48:14 följande:
    Tyvärr ingen nubbe här :( Men väldigt flickig enligt skall-teorin :) Grattis!
    jagärglad skrev 2013-02-16 23:49:48 följande:
    Eller kanske lite lite av nubben man ser, eller skugga. Men är det nubben så är det en flicka!
    Nu vet jag!! Vår SON kom för en vecka sedan, så du gissade tyvärr fel på min bild... =) jag blev väldigt paff faktiskt, har känts som en tjej nästan hela graviditeten... =)

Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!