• jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

• Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • Madde87
    jashrinah skrev 2013-02-22 12:57:56 följande:
    vad är skallteorin förnått ? :) 
    Man kan tydligen se en skillnad på pojkars skalle och på flickors. Jag vet inte hur man kollar, men vissa kan se sånt, man utgår från nån skallteori
  • Madde87
    jagärglad skrev 2013-02-22 13:30:47 följande:
    Ja du man ser ju inte så mycket, men jag gissar ändå kille :) Grattis, och lycka till på rul, har också den 4e :D
    Du gissade solklar kille på min bild utifrån skallteorin. Min bild är från v.19 kan man utgå från skallteorin så sent också?
  • jagärglad
    Nattafnatta skrev 2013-02-21 14:46:22 följande:

Tack för din gissning. Men du kan inte gissa genom att se där nere på denna bilden eller? Glad Tycker ändå det verkar som om den lilla visar lite, haha.
    Tyvärr tror jag inte det, eller jag vet inte riktigt vad som är vad iaf :)
  • jagärglad
    johannanasc skrev 2013-02-21 17:32:51 följande:
    Här har jag lite bilder om du vill gissa :D

Vul 9+4 

V 18+4

Ser tyvärr inget, men huvut på denna bild var lite näpet så kanske en tjej? :) Grattis!
  • jagärglad
    Sol88 skrev 2013-02-21 18:36:33 följande:

ingen aning om va de är för kön så gissa gärna på min ^^ .. v.14
    Gissar tjej :) Grattis!
  • jagärglad
    nena76 skrev 2013-02-21 19:57:42 följande:
    Gissar flicka :) Synd den var så suddig bara.. Grattis :)
  • jagärglad
    ShuppShupp skrev 2013-02-21 22:26:05 följande:
    Bilden kom visst inte med....

Bra bild, fast ingen nubbe syns alls ändå :P Men kanske lite tidigt? Men eftersom man inte ser någon så tänker jag tjej iaf :) Grattis!
  • jagärglad
    jashrinah skrev 2013-02-22 00:06:36 följande:

vecka 17 

vecka 30/31

kanske rätt enkla bilder för dig haha :P 
    Det här är en flicka! eller hur? Grattis :)
  • jagärglad
    Madde87 skrev 2013-02-22 10:28:50 följande:
    Du gissade solklar kille på min bild utifrån skallteorin. Min bild är från v.19 kan man utgå från skallteorin så sent också?
    Tror det blir tydligare och tydligare, eftersom man kan se vad människan har haft för kön om man gräver upp ett huvud i en grav tex. Ju mer utvecklad desto lättare tänker jag. Men sen är det ju så att man kanske inte kan avgöra sådant på ett ul-kort direkt. Utan det är gissningar av mig hur jag tolkat bilden :) Behöver ju inte alls stämma kan jag säga :)
Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!