• Krusenberg

Zonterapi

Är det någon som har erfarenhet av zonterapi som behandling för barnlöshet?

Vi har försökt sen april och är därför inte välkomna på utredning på ett tag. Har kontaktat en zonterapeut som har hjälpt många barnlösa på vägen. Ska dit på måndag och vill därför veta om någon har erfarenhet av zonterapeut när det gäller detta?
    Har använt mig av zonterapi innan och det fungerade väl för mig. Hoppas det fungerar nu också!

• Svar på tråden Zonterapi
  • semlorna

Jag har gått på zonterapi i oktober-december och tycker att det ger energi men nån effekt på barnlösheten har det inte haft. Kommer gå på massage under andra IVFen istället, bara för att jag mår bra av det :)

• Adina15

intressant att höra, ja det är väl olika för alla förstås. massage är väl aldrig fel iofs. jag har testat akupunktur som skulle vara så himla bra, men det funkade inte på mig det heller. ändå trodde jag stenhårt på det. nu har jag bara testat 1 försök med det så kanske funkar det nästa gång. men när man är så här usatt som vi ofrivilligt barnlösa är så är man rätt utsatt och lätt "offer" för alternativa metoder. ALLT för att det ska  funka!! 

håller tummarna för er i nästa ivf!! 

• Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-03-18 13:59:17 följande:
    haha så sant! nu har det ju gått några dagar, något nytt??

Mensen var som vanligt, dock några dagar kortare med "förmens".

Har ÄL nu och flytningarna är kraftiga, mer än innan.
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-03-18 16:57:20 följande:
    intressant att höra, ja det är väl olika för alla förstås. massage är väl aldrig fel iofs. jag har testat akupunktur som skulle vara så himla bra, men det funkade inte på mig det heller. ändå trodde jag stenhårt på det. nu har jag bara testat 1 försök med det så kanske funkar det nästa gång. men när man är så här usatt som vi ofrivilligt barnlösa är så är man rätt utsatt och lätt "offer" för alternativa metoder. ALLT för att det ska  funka!! 

håller tummarna för er i nästa ivf!! 

Ja man försöker ju hitta alternativa sätt hela tiden. Jag kan inte säga om det fungerar förrens i slutet av maj, början av juni.

Håller dock tummarna att det ska fungera!
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-03-24 15:38:53 följande:

Ja man försöker ju hitta alternativa sätt hela tiden. Jag kan inte säga om det fungerar förrens i slutet av maj, början av juni.
    Håller dock tummarna att det ska fungera!
    precis, här gäller det att testa allt. och då menar jag allt! tänker du även på vad du stoppar i dig/diet eller annat eller lever du f ö precis som "vanligt"?
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-03-24 23:11:57 följande:
    precis, här gäller det att testa allt. och då menar jag allt! tänker du även på vad du stoppar i dig/diet eller annat eller lever du f ö precis som "vanligt"?

Jag lever som vanligt.

Tränar 2-3 dagar i veckan samt äter hyffsat hälsosamt.

Enda tillskottet är folsyretabletter.
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-03-26 06:35:13 följande:

Jag lever som vanligt.
    Tränar 2-3 dagar i veckan samt äter hyffsat hälsosamt.
    Enda tillskottet är folsyretabletter.
    låter sunt. förr eller senare måste det ju bara gå!
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-04-02 09:25:31 följande:
    låter sunt. förr eller senare måste det ju bara gå!

Ja jag hoppas det!
  • Krusenberg

Nu har jag varit på en (förhoppningsvis) sista behandling. Skulle egentligen varit där efter första mensen men jag var iväg på semester så jag var där nu efter andra mensen.

Allt var bra och inget av ställena han masserade/"provocerade" gjorde ont! :)

Den senaste mensen var helt normal. Ingen kramp dagen innan. Lite bruna flytningar dagen innan, riklig mens den dagen sen bruna flytningar igen. Fick byta binda väldigt ofta den dagen det kom rikligt. I vanliga fall kan jag ha tunt trosskydd och byta hälften av gångerna. Kan inte ha tampong efter att jag tog p-spruta, alla mina slemhinnor blev snustorra.

Så nu får jag vänta en till mens innan vi testar. Hoppas behandlingen har gjort att min kropp fungerar.

• Adina15
    Krusenberg skrev 2013-04-15 21:16:46 följande:
    Nu har jag varit på en (förhoppningsvis) sista behandling. Skulle egentligen varit där efter första mensen men jag var iväg på semester så jag var där nu efter andra mensen.

Allt var bra och inget av ställena han masserade/"provocerade" gjorde ont! :)

Den senaste mensen var helt normal. Ingen kramp dagen innan. Lite bruna flytningar dagen innan, riklig mens den dagen sen bruna flytningar igen. Fick byta binda väldigt ofta den dagen det kom rikligt. I vanliga fall kan jag ha tunt trosskydd och byta hälften av gångerna. Kan inte ha tampong efter att jag tog p-spruta, alla mina slemhinnor blev snustorra.

Så nu får jag vänta en till mens innan vi testar. Hoppas behandlingen har gjort att min kropp fungerar.
    spännande att se hur din kropp reagerat. har du några andra metoder du funderar på att testa annars?
    hur lades behandlingen upp; typ varje dag i en vecka eller 1 gång/veckan eller annat? du menar att du inte behöver få mer behandling nu innan nästa mens?? 
Svar på tråden Zonterapi