• Adina15

Zonterapi

Krusenberg skrev 2013-03-08 20:24:24 följande:
    Mensen är beräknad imorgon.
    Ingen mens ännu, ingen kramp imorse, minimalt med brunrosa flytningar.
    Allt känns kanon än så länge. Väntar med spänning på mensen!
    Tänk att man kan vara lycklig för det lilla!
    haha så sant! nu har det ju gått några dagar, något nytt??
  • Adina15

intressant att höra, ja det är väl olika för alla förstås. massage är väl aldrig fel iofs. jag har testat akupunktur som skulle vara så himla bra, men det funkade inte på mig det heller. ändå trodde jag stenhårt på det. nu har jag bara testat 1 försök med det så kanske funkar det nästa gång. men när man är så här usatt som vi ofrivilligt barnlösa är så är man rätt utsatt och lätt "offer" för alternativa metoder. ALLT för att det ska  funka!! 

håller tummarna för er i nästa ivf!! 

• Adina15
    Krusenberg skrev 2013-03-24 15:38:53 följande:

Ja man försöker ju hitta alternativa sätt hela tiden. Jag kan inte säga om det fungerar förrens i slutet av maj, början av juni.
    Håller dock tummarna att det ska fungera!
    precis, här gäller det att testa allt. och då menar jag allt! tänker du även på vad du stoppar i dig/diet eller annat eller lever du f ö precis som "vanligt"?
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-03-26 06:35:13 följande:

Jag lever som vanligt.
    Tränar 2-3 dagar i veckan samt äter hyffsat hälsosamt.
    Enda tillskottet är folsyretabletter.
    låter sunt. förr eller senare måste det ju bara gå!
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-04-15 21:16:46 följande:
    Nu har jag varit på en (förhoppningsvis) sista behandling. Skulle egentligen varit där efter första mensen men jag var iväg på semester så jag var där nu efter andra mensen.

Allt var bra och inget av ställena han masserade/"provocerade" gjorde ont! :)

Den senaste mensen var helt normal. Ingen kramp dagen innan. Lite bruna flytningar dagen innan, riklig mens den dagen sen bruna flytningar igen. Fick byta binda väldigt ofta den dagen det kom rikligt. I vanliga fall kan jag ha tunt trosskydd och byta hälften av gångerna. Kan inte ha tampong efter att jag tog p-spruta, alla mina slemhinnor blev snustorra.

Så nu får jag vänta en till mens innan vi testar. Hoppas behandlingen har gjort att min kropp fungerar.
    spännande att se hur din kropp reagerat. har du några andra metoder du funderar på att testa annars?
    hur lades behandlingen upp; typ varje dag i en vecka eller 1 gång/veckan eller annat? du menar att du inte behöver få mer behandling nu innan nästa mens?? 
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-04-16 20:12:48 följande:
    Tre behandlingar; mån, fre och mån igen.
    Sen en till efter första mensen. Dock kunde jag inte så jag fick ta det efter andra mensen.
    Nu ska jag inte tillbaka om jag inte har fortsatta problem.
    ok.. har du några andra alternativa metoder som du tänkt testa om detta inte hjälper?
  • Adina15
    Krusenberg skrev 2013-08-13 10:40:33 följande:

Vilken gullig och sympatisk människa du är! Kram på dig!
  • Adina15
    dec2010 skrev 2013-08-31 08:35:00 följande:
    Anders, patienter som vart flera gånger hos läkaren som säger att det inte finns nåt att göra åt det, som testar zonterapi o plötsligt blir bra. Tycker du de är nån placeboeffekt o lur det med?

Zonterapi är ju att hjälpa kroppens eget självläkningssystem på traven.
  • Adina15
    Längtar efter barn skrev 2014-01-06 17:09:15 följande:
    Grattis till graviditeten Krusenberg
    verkligen, riktigt stort Grattis Krusenberg!
  • Adina15
    Andrers skrev 2014-01-16 22:47:55 följande:
    Det är faktiskt ganska vanligt att folk inbillar sig allt möjligt. Det går inte att "bevisa" att zonterapi eller någon annan metod verkligen fungerar på det sättet. 

Om det hade varit en metod som kunde fungera så skulle man kunna tro på dig men nu vet man att zonterapi är humbug och då är den naturliga slutsatsen att du bara inbillar dig.

Du måste förstå att det inte alls är något konstigt med att du kan inbillar dig sådana saker. Det är faktiskt ganska normalt.

Är man intelligent så analyserar man situationen tar in alla fakta och drar rätt slutsats. Men om man är okunnig och lättlurad så tror man på sina "sinnen" och blir lurad.

Zonterapeuterna är kvackare och deras metod är humbug. Släng inte ut pengar på detta kvacksalveri.

Vill du verkligen bli lurad?
    hah! antar du får betalt för att sitta och försöka få igång diskussionerna här på familjeliv med dina uttalanden.. blir liksom lite väl mycket provokation att det lyser igenom. det är en sak att man är av olika åsikter men du drar det liksom lite av ett steg längre, såsom man sett även i vissa andra trådar. trist.
Svar på tråden Zonterapi