Brumma skrev 2013-02-11 17:27:34 följande:
Ja, om man jämför med många andra kommer vi bra överens.
När jag träffade min man var de dock bara separerade sen en vecka tillbaka så det var fullskaligt krig..
Vi har inte samma åsikter om fostran, regler och ansvar (ett av skälen till att de separerade) och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon haft dottern sol mellanhand för att berätta att de ska hitta på ngt på "vår" tid..
Men efter att aldrig ha sänkt oss till att göra samma sak och stenhårt hålla på överenskommelser - samtidigt som vi gärna byter helger vid behov, alltså där vi inte blir överkörda så funkar det bra.
Och något som mamman ALDRIG ifrågasatt (iallafall inte så jag fått veta) är min plats i bonus liv.
Faktum är att jag o pappan separerade en kort period (fast det visste vi ju inte då) och mammabok tog kontakt med mig och bad mig fortsätta ha umgänge med dottern. Detta var bara ett år efter att jag kommit in i bilden, men mamman hade märkt vilket starkt band jag o dottern knutit. Så under separationen hade jag faktiskt umgänge med tösen både på mammans o pappans tid..
Det är härligt att höra att det finns mammor som bryr sig om vilka som är viktiga i barnens liv. här har det tyvärr gått så långt att min man måste kontakta familjerätten för att barnen ska kunna komma hit utan att det ska bli en massa hot och bråk från mamman. Jag har funnits i bonusbarnens liv i snart 5 år, och det har alltid fungerat bra barnen och mig emellan, men tyvärr så har mamman alltid bråkat till och från, det ska liksom vara på hennes vilkor, hon har glömt bort att barnen har rätt till båda sina föräldrar. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter =)