• Porcelain

Hur mycket ska/får man bry sig???

Nu har ju jag bara varit med i bilden sen i juli men eftersom att min sambo ibland får sova borta i jobbet så är det jag som har fulla ansvaret för 12åringen..

Jag bokar och är med på läkarbesök, på bup, i skolan osv.. För att min sambo sagt att vi ÄR en familj, så jag har lika mycket att säga till om som honom (dock så anser inte jag att jag har det, så jag frågar o låter honom bestämma ibland) men det kan ha att göra med att mamman inte funnits med i bilden sen dottern var 6månader gammal och börjat vela ha kontakt först nu.. 
    Men sambon ringer mamman så fort vi varit på möten och hon tycker att det är jätte bra att jag är med för då får ju dottern se att jag är här för att stanna och inte ska knuffas bort så fort de handlar om något viktigt..

Så jag tycker absolut att du ska gå på uppvisningar och allt där till, om det är det du vill själv så klart..
    För ni vill väl vara en familj som håller i evigheter? Då är det bara att finnas med på allt :) 

• Porcelain
    bonusmamman01 skrev 2013-02-18 17:19:56 följande:
    Tack för ditt svar =) Klart jag vill stödja och vara med barnen i allt, eftersom vi faktiskt är en familj här också. Men det är inte så lätt när barnens mamma sätter sig emot att jag bry mig om barnen. Enligt henne ska jag skita i hennes barn och skaffa mig egna istället. Väldigt moget tycker jag =(
    En sån biomamma råkade jag oxå ut för i ett tidigare förhållande, men jag strundade helt i det.. Jag var med på uppvisningar, avslutningar och allt ändå.. För jag frågade barnet vad hon tyckte, och hon ville ha mig med.. Och då kunde jag ju inte säga nej..

Så stå på dig och tänk inte allt för mycket på vad biomamman säger, för hon bor ju inte hos er..

{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Hur mycket ska/får man bry sig???