• ärdetmintur2013

Haft MA och har BIM i slutet av februari 2013

Hej Hade ett MA den 15 december 2012 och blev inlagd med cytotec. Var i v 15 men fostret dog i v 9 el v 10. Haft jätte problem med smärtor, blodklumpar mm så nu den 31 januari fick jag skrapas. Nu väntar jag på att blödningarna ska sluta och att en äl ska komma.
    Nu vill jag o killen försöka få en ny graviditet med lyckligt slut. Tanken är att detta ska vara en positiv tråd där vi kan stötta varandra.

• Svar på tråden Haft MA och har BIM i slutet av februari 2013
  • c4trin
    ärdetmintur2013 skrev 2013-03-09 12:01:40 följande:
    Åhhhh fan vad korkad jag är! Klickade in på en magbild tråd som jag var med i innan MA. De som ska få i juni. Såg alla stora fina magar. Jag skulle vart i v. 26 ungefär nu, om liten inte skulle dött. Vilken sorg jag fick tillbaka :´(

Min sambos brors tjej blev gravid nästan samtidigt som mig och hon börjar bli stor nu har jag hört (har ite träffat henne än) Jag vet inte hur jag ska klara av att träffa henne innan jag själv blir gravid igen.... SNÄLLA tips!

Usch ja, vet hur de e. Skulle också haft ganska snart (månadsskiftet juni/juli) och då nästan samtidigt som min vän. Skulle alltså bara jobbat maj ut innan mammaledigheten och allting stämde så perfekt! Nu föder hon vilken dag som helst och det har varit väldigt jobbigt att inte ha en liten i magen själv längre.

Jag hoppas att alla vi i tråden snart får våra plus och att de bebisarna stannar kvar denna gången! Vissa dagar är fortfarande väldigt jobbiga trots att några månader gått =( Hoppas att tiden hjälper såren att läka litegrann efterhand!
  • Morris79

Samma här! Ibland kommer verkligen sorgen över en... Och alla om-tankar... Om inte liten dött hade vi varit i denna veckan nu, Om inte liten dött hade min mage varit såhär stor nu... Så jävla jobbigt!!!

Tror att jag kommer få min mens snart... Sååå deppigt! :( :( :(

Stor kram till alla som längtar och kämpar!

• Fjant

Ja den där sorgen känner jag också igen. Känner mig lite stressad också att jag "måste" hinna bli gravid igen innan bf skulle ha varit för förra graviditeten

• ärdetmintur2013
    Fjant skrev 2013-03-09 22:59:25 följande:
    Ja den där sorgen känner jag också igen. Känner mig lite stressad också att jag "måste" hinna bli gravid igen innan bf skulle ha varit för förra graviditeten

Exakt så känner jag också !
  • c4trin

Idag är jag ett nervvrak. Fortfarande ingen mens, 3 veckor över på onsdag, och ont i nedre delen av magen som sjutton idag igen´o lätt illamående, värre igår o fredags. Fick liiiiten rosa flytning i morse och efter den ingenting. OM jag nu är gravid så blir jag nervös av denna lilla rosa flytning, kan inte låta bli att titta efter VARJE gång jag är på toa för jag e så nervös.

Kunde inte sova inatt heller knappt eftersom jag ska till BM och prata med henne imorgon o ta test där. OM jag nu är gravid är jag rädd att min vardag kommer se ut såhär i måånga veckor, nervös och rädd hela tiden. Är så rädd att det ska hända igen, vill inte det och undrar hur jag/vi ska orka... Åh e så trött på alla dessa tankar och rädslor!  Ena dagen tänker jag att det löser sig nog, sen kommer sånna här dagar! Kan knappt sova på nätterna heller ibland.

Jag som inte ens vet om jag är gravid ännu säkert, säger att jag inte vågar tro på de förrän det är säkert men visst finns tankarna där med tanke på alla symtom. Men om de nu visar negativt så pass lång in så kanske någonting är fel med bebisen redan nu. Ska man behöva gå igenom hela processen IGEN? 

Sry det långa inlägget men jag behövde bara skriva av mig!!

• Morris79

Åh! Fina du! Förstår alla dina tankar och oro... Måste vara helt galet jobbigt! En liten rosa flytning kan ju ha att göra med känsliga slemhinnor och att det händer en hel massa i magen i början på graviditeten, jag håller tummarna för att det är så! Lova skriva imorgon efter att du varit hos BM, alla mina tankar är hos dig!!! KRAM!

• ärdetmintur2013
    c4trin skrev 2013-03-10 16:58:13 följande:
    Idag är jag ett nervvrak. Fortfarande ingen mens, 3 veckor över på onsdag, och ont i nedre delen av magen som sjutton idag igen´o lätt illamående, värre igår o fredags. Fick liiiiten rosa flytning i morse och efter den ingenting. OM jag nu är gravid så blir jag nervös av denna lilla rosa flytning, kan inte låta bli att titta efter VARJE gång jag är på toa för jag e så nervös.

Kunde inte sova inatt heller knappt eftersom jag ska till BM och prata med henne imorgon o ta test där. OM jag nu är gravid är jag rädd att min vardag kommer se ut såhär i måånga veckor, nervös och rädd hela tiden. Är så rädd att det ska hända igen, vill inte det och undrar hur jag/vi ska orka... Åh e så trött på alla dessa tankar och rädslor!  Ena dagen tänker jag att det löser sig nog, sen kommer sånna här dagar! Kan knappt sova på nätterna heller ibland.

Jag som inte ens vet om jag är gravid ännu säkert, säger att jag inte vågar tro på de förrän det är säkert men visst finns tankarna där med tanke på alla symtom. Men om de nu visar negativt så pass lång in så kanske någonting är fel med bebisen redan nu. Ska man behöva gå igenom hela processen IGEN? 

Sry det långa inlägget men jag behövde bara skriva av mig!!
    Det går säkert bra ska du se, lycka till kram
  • c4trin

Morris79 skrev 2013-03-10 17:43:49 följande:
    Åh! Fina du! Förstår alla dina tankar och oro... Måste vara helt galet jobbigt! En liten rosa flytning kan ju ha att göra med känsliga slemhinnor och att det händer en hel massa i magen i början på graviditeten, jag håller tummarna för att det är så! Lova skriva imorgon efter att du varit hos BM, alla mina tankar är hos dig!!! KRAM!
    ärdetmintur2013 skrev 2013-03-10 18:47:26 följande:
    Det går säkert bra ska du se, lycka till kram

Tack tjejer! Ibland känns det skönt att skriva av mig. Är oron inför imorgon och efter att ha pratat med henne om allt detta hoppas jag verkligen att det känns bättre! Har hört att livmodern växer snabbare andra gången man är gravid eftersom kroppen känner igen vad som ska hända och om jag nu är det kanske det är en förklaring, att den växer väldigt snabbt och blev en superliten blödning. Är bara så nervös och orolig. Lovar att skriva så fort jag vet mer!!!
  • c4trin

Nope, ingen bebis denna månaden heller. Visade negativt hos henne igår och på kvällen kom mensen igång. Är glad att jag gick dit och pratade med henne iaf, annars hade jag kanske trott att det var MF igen. Nu hoppas vi på nästa månad istället! Tack för allt stöd tjejer

Svar på tråden Haft MA och har BIM i slutet av februari 2013