Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

Jag postade innan det var klart. Vad jag ville säga mer var att jag inte är rädd för dessa människor. Faktiskt. Jag vet att "ni" har hotat och förföljt andra kritiker men gör mitt liv till ett helvete och jag kommer använda det. Inte mot er men i min sak.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-02-16 09:53:20 följande:

Och vi är många som kan vittna om att du har hållit allt på en konstruktiv och ödmjuk nivå och inte har gått över någon gräns.
    Det du gör är värdefullt.
    purple box skrev 2013-02-16 10:02:14 följande:
    Kan inte annat än att hålla med ovanstående! {#emotions_dlg.flower}
    skogsvitter skrev 2013-02-16 10:46:20 följande:
    Du ska ha en enorm eloge att du klarar av att hålla den nivå du gör och att du orkar och vågar dra detta framåt, otroligt värdefullt!!  {#emotions_dlg.flower}

Nej men tack, jag känner likadant för er och andra som uppmärksammar detta oavsett om det är på FL, facebook, i andra forum, bloggar, IRL..Tack alla{#emotions_dlg.flower}

Idag fick jag höra att någon uppmärksammat denna tråd på AW forum och frågat om det som står i TS är sant. Detta var svaret AW gav
    "Kära Linn - tror du verkligen på allvar att det går att MISSHANDLA en liten bebis på fyra månader till att sova tolv timmar i sträck natt efter natt? Kram."
    Och en annan forummedlem:
    "Jag ska svara kort, men lova att om du har fler frågor så gå in på föraldraforumet, och där inne, under "Övriga forum" finns Kackelforum, och där kan du starta en tråd om just det du undrar på. Jag lovar, vi kommer springande för att svara på dina frågor om du uppriktigt undrar på vad som kan vara sanning eller inte om Anna Wahlgren, i det du hittar i trådar på bla. FL.

Helt generellt i trådar som den du visar till, kan jag säga att jag ofta hittar saker som är tagit helt ut av sin sammanhang. Det man läser kan ofta endast förstås om man ser sammanhangen.

Så sammanhangen är viktig. VIKTIG.

Eller hur reagerar du när du läser: Bortvänd mor lät främling begå övergrepp med vasst föremål mot skräckslagent och storgråtande barn.

Ganske vidrigt, eller hur?

Tills du av sammanhängen fattar att det rör sig om ett barn som får vaccin på BVC.

Så läs kritisk, och titta efter den viktiga sammanhängen."

Detta svarade AW på och skrev:
    "Kära Hege - tack. Men va gäller denna Linn jag kan inte hjälpa att jag tänker på de berömda orden Ulf Adelsohn yttrade en gång till en ovanligt tjatig journalist: "Antingen vill du inte förstå, eller också är det något annat fel." Kram!"
    www.annawahlgren.com/guestbook.php

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 21:29:08 följande:
    Det finns alltså vuxna människor - förnuftiga människor, kärleksfulla människor, mödrar själva - som på fullt allvar tror att man kan MISSHANDLA små fyramånadersbebisar till att sova så skönt tolv timmar i sträck natt efter natt. Tack! Jag har fått svar på min fråga.
    Är du själv intresserad av att svara på några frågor?Jag hoppas att du är det. Som sagt, det handlar om de metoder och råd du ger och har gett. Din person och din dotters bok vill jag helst lämna utanför då det finns mycket vi inte vet och jag önskar en tråd fri från personangrepp.
    Jag är varken en gosedjursmamma som du så fint kallar det, förespråkare för 5-minutersmetoden eller sömnmedicin till barn och samtidigt tycker jag inte alls om den metod du har skapat. Jag tycker sömn är viktigt men jag tycker också att vägen dit är viktig. Det är väl det som främst skiljer oss åt. För dig verkar det vara lite "medlen helgar ändamålen", rätta mig om jag har fel. Du ser inget problem med att späda barn lämnas ensamma att skrika under väldigt långa perioder om de är arga (enligt ditt sätt att se på det). Du ser inget problem med att lämna dem i eller att ta hand om sin egen avföring under protester om de vaknar på vad som är fel tid enligt det schema som är inspirerat av dig. Du ser inget problem med att se på eller ignorera ett barn skadar sig själv utan att ingripa eftersom det då ska sova och faktiskt får ta hand om sina livskriser själv som alla andra. Som sagt, vägen dit.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Jessi08 skrev 2013-02-16 22:58:20 följande:
    Var har du käst detta?Tyckte själv att hon var lite väl hysterisk i sin barnuppfostran..fnissade till massa gånger när jag satt å titta i boken..el har hon skrivit flera?
    Jag kan ge dig länkar (om inte forumet hinner radera allt, de brukar vara bra på det när en tråd som denna uppmärksammas). Trådar tas bort, enskilda inlägg tas bort. Tills dess gå in och läs här och säg vad du tycker:
    www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-start
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 22:56:56 följande:
    Tack! Jag har fått svar på min fråga!
    Ja, nu vet du att de flesta här inte tycker att man ska lämna barn ensamma skrikande, i sin egen avföring eller se på när ett barn skadar sig själv. Jag hoppas det känns bra.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-02-16 23:13:00 följande:
    Du har inte fått svar på någon fråga. Du har inte kommunicerat. Du för en monolog.
    Det är ju precis detta som du lär ut att föräldrar ska göra med sina bebisar: Svara inte på det bebisen verkligen vill. Svara inte på dess behov. Svara "Goddag Yxskaft", svara med en ramsa.

Du gör ju likadant här och nu. Du "svarar" med en ramsa som inte säger någonting, som inte kommunicerar och som bara gör dig själv lika otillgänglig som du anser att förädlara ska vara för sina bebisar.

Jag uppfattar det hela som mycket, mycket sorgligt.

Tack{#emotions_dlg.flower}
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 23:25:36 följande:
    Försöker fortfarande fatta hur vuxna människor - förnuftiga människor, kärleksfulla människor, mödrar själva - på fullt allvar kan tro att det går att misshandla en fyramånaders bebis till att sova tolv timmar i sträck, natt efter natt, och med njutning. Nej, jag upphör inte att förundras! Godnatt.
    Att diskutera med dig är som att prata med en vägg. Du bryr dig överhuvudtaget inte om vad vi skriver och du bemöter verkligen inte inläggen, du drar de slutsatser som passar dig och lämnar sedan. Du bekräftar bara en hel massa saker jag redan har sagt genom detta. Du kommer ingenstans med en sådan taktik här. Att det fungerar att vara enkelspråklig och dömande på ditt forum, det vet jag. Här får man ha olika åsikter, tycka annorlunda och ifrågasätta varandra utan att bli dömd, utfryst, mobbad, hotad..
    Du är välkommen tillbaka. Sov gott.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-17 13:35:08 följande:
    Det är just det som är så störande. Man får aldrig till en diskussion!

Som exempel har vi: Jag följde FB-tråden där man, bland mycket annat, tog upp hur nicket "Farmor" behandlades på AW forum.
    Frågan gällde en pappa som inte fick krama sin 4-åriga tjej (hon ville inte) och AW svarade att det var ju bara att nappa tag "i henne och krama henne av hjärtans lust" - mot hennes vilja, och sen "smälla en puss på läpparna".... Obestämd
    "Farmor" försökte på ett mjukt, ödmjukt sätt säga till AW att nu måste hon väl ändå ha felat i tankarna. (Mao, det var väl inget bra råd, typ) och nämnde något om barnets integritet - och vilket liv det blev! AW sa "Jag tror Farmor blandat ihop åldern 4 med 14",,,Drömmer

Iaf, det blev liv, "Farmor" blev helt överkörd av "sekten" på forumet men fortsatte ändå med vänlig stämma att stå fast vid vad hon sagt. Och tråden fortsatte, och fortsatte, till slut blev tråden lång. Någon frågade nåt i stil med "Nu har farmor sin chans här, varför skriver hon inget" och då kom hon tillbaka och skrev "Kanske för att 9 av 10 av mina poster försvinner här".

DIskussion tog fart igen. Då säger AW plötsligt "(ngt jag inte minns...) jag vill inte ha dig här!" till "Farmor. Sen var hennes konto historia.

Jag tycker det är viktigt att sträcka upp en tändare ur åskådarhavet och säga: "Farmor" du är inte bortglömd! Vi vet och vi såg!

PS citeringar är inte exakta utan de är citerade efter mitt minne. Andemeningen är dock exakt.
    Det var den här tråden gissar jag?
    annawahlgren.com/forum/viewtopic.php&t=25309
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-02-17 11:08:00 följande:
    För min del spelar det ingen roll om användaren är Anna Wahlgren, Kalle Anka eller Sean Banan. Det är ändå inte personen vi debatterar utan de hemska metoderna.

Så sant!
    Jag kan dock inte låta bli att undra vad det handlar om då denna "Anna Wahlgren" har varit medlem under flera år och utgett sig för att vara henne också i andra trådar.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-17 19:13:07 följande:
    Åh herregud vad den var rensad!
    Ja den var det.

Helt seriöst, vem hittar på sånt som stycket som börjar "även om du måste jaga henne för det" och slutar "skratta som åt en lek"?? På allvar?!

Ja, jag minns också detta. Såg nu att ett enda inlägg var kvar av signatur farmor som jag inte på något sätt upplevde som personlig eller elak. Detta är väl som med mycket annat hon lär ut, det handlar om makt och tvång. Jag tänker på solfjädern (fungerar inte den variant hon skriver om i boken så har hon också kommit på en brutal variant som hon ger råd om på forumet, det ömma järngreppet med mera.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..