Litet My skrev 2013-02-17 11:41:31 följande:
Sant, och dessutom brukar man kunna fylla i vilket namn man nu behagar på ett forum, men varför skulle man bli rädd för att regga sig på AW forum?
Har själv haft ett konto där, men tyvärr fick man inte ifrågasätta AW, inte ens blygsamt och konstruktivt därav att det inte kan bli en diskussion.
Det är just det som är så störande. Man får aldrig till en diskussion!
Som exempel har vi: Jag följde FB-tråden där man, bland mycket annat, tog upp hur nicket "Farmor" behandlades på AW forum.
Frågan gällde en pappa som inte fick krama sin 4-åriga tjej (hon ville inte) och AW svarade att det var ju bara att nappa tag
"i henne och krama henne av hjärtans lust" - mot hennes vilja, och sen
"smälla en puss på läpparna"....
"Farmor" försökte på ett mjukt, ödmjukt sätt säga till AW att nu måste hon väl ändå ha felat i tankarna. (Mao, det var väl inget bra råd, typ) och nämnde något om barnets integritet - och vilket liv det blev! AW sa
"Jag tror Farmor blandat ihop åldern 4 med 14",,,
Iaf, det blev liv, "Farmor" blev helt överkörd av "sekten" på forumet men fortsatte ändå med vänlig stämma att stå fast vid vad hon sagt. Och tråden fortsatte, och fortsatte, till slut blev tråden lång. Någon frågade nåt i stil med
"Nu har farmor sin chans här, varför skriver hon inget" och då kom hon tillbaka och skrev
"Kanske för att 9 av 10 av mina poster försvinner här".
DIskussion tog fart igen. Då säger AW plötsligt "(ngt jag inte minns...)
jag vill inte ha dig här!" till "Farmor. Sen var hennes konto historia.
Jag tycker det är viktigt att sträcka upp en tändare ur åskådarhavet och säga: "Farmor" du är inte bortglömd!
Vi vet och vi såg!
PS citeringar är inte exakta utan de är citerade efter mitt minne. Andemeningen är dock exakt.