• Med Lem

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Att hon inte kan styra själv att hon inte känner sexuell lust till dig gör henne lite udda. Jag har hittills inte träffat någon irl som inte kan styra om sin lust till någon man i allmänhet tycker om. Det är en process att gå igenom och den tar en viss tid men om man vill så kan man.

Go figure!

• Med Lem

Jag hade inte tänkt mig att mitt inlägg skulle ge en fortsättning med fler ifrågasättanden av mickes val.

Jag såg micke ge uttryck för en vanlig missuppfattning om relationen mellan intellekt/kogntivitet och emotioner. Den missuppfattningen bör påvisas.

Mickes val och skälen till dom är något vi bör lämna åt honom att fundera över.

• Med Lem

Jag hade inte tänkt mig att mitt inlägg skulle ge en fortsättning med fler ifrågasättanden av mickes val.

Jag såg micke ge uttryck för en vanlig missuppfattning om relationen mellan intellekt/kogntivitet och emotioner. Den missuppfattningen bör påvisas.

Mickes val och skälen till dom är något vi bör lämna åt honom att fundera över.

• Med Lem
    Fool skrev 2013-09-20 17:24:09 följande:
    ?But one of the worst results of being a slave and being forced to do things is that when there is no one to force you any more you find you have almost lost the power of forcing yourself.? 

C.S Lewis 

Jomen. Men mickes läge är just nu väl beskrivet och körens uppfattning likaså. Jag kanske håller med dig i sak men ser ingen mening med att fortsätta berätta för micke vad han borde och kunde göra om han vore den statistiske medelmannen i sin situation som vi känner den. Han kan ha andra bevekelsegrunder än vi någonsin kan få reda på.

Jag kan gissa lite, men det beror på att jag känner både ett och två par med liknande förutsättningar. En av dessa män kallas t o m "Micke"... Jag skulle inte heller redogöra för sådant som hindrar den mannens sexualitet. Det vore att outa honom eftersom det är så unikt. Hans fru kallar honom sin vackre make....
  • Med Lem
    molly50 skrev 2013-09-21 14:59:22 följande:
    Men du måste väl ändå hålla med om att det verkar lite märkligt att TS fru,om hon nu verkligen älskar honom,inte vill försöka hitta en lösning på deras problem tillsammans. Så att de kan få tillbaka lusten för varandra igen.

Tråkigt men inte märkligt. Få kvinnor verkar föreställa sig att deras egna känslor kan medvetet påverkas, ens av dom själva. Fler män än kvinnor accepterar det som en möjlighet a priori, män har ofta en mer mekanistisk attityd till hela sig själv.

Många kvinnor och lite färre män förväxlar sina känslor med nån orubblig aspekt på sin personlighet.

Man lever som bräckliga rön i sina egna känslors stormar.
  • Med Lem

Om nu frun tyckte att det var ok för henne att ligga med andra nu... då måste hon ju ha tyckt att det skulle vara ok för ts den gången.. annars tycker hon väl inte att det är ok för henne själv nu?

Kvinnor vill ha men sällan ge.

• Med Lem
    jfsebastianigen skrev 2013-09-23 15:09:01 följande:
    Vi andra behöver inte förstå TS, eller TS fru.

Vi får acceptera att andra väljer vägar som vi själva ser som avgrunder, kastreringar, egoistiska eller kanske helt ok.

Att ge TS input är väl det han efterfrågar.

Men döm inte andra efter er egen måttstock. Den funkar bara på och för er själva.

Jo. Mitt senaste inlägg var snarare menat till anonym (xx). Micke lever som han vill.

Fast jag är förbålt nyfiken på VAD i mickes historia som så förstört hans sexliv.

Rent professionellt. Det är ovanligt med så total ovilja mot sig själv. Känner bara till ett fall. Jag hoppas verkligen att det inte är så som Micke har det.
  • Med Lem
    molly50 skrev 2013-09-23 16:42:25 följande:
    Hon har hittat en lösning ja. Men TS verkar inte ha haft någonting att säga till om. Man är väl ändå två i ett förhållande/äktenskap.

Upprörd skulle jag inte vilja påstå att jag är. Däremot tycker jag det är respektlöst av henne att inte ens ta upp problemet med Micke och gemensamt försöka hitta en lösning på problemet.

Och om hon nu ansåg sig ha rätt att ha sex med en annan man bakom rygen på Micke,varför inte tillåta honom att göra samma sak?

De skulle ju kunna ha en öppen relation t ex.    

Jag får det till att Micke inte vill ha sex. Hon kanske vill ha sex med honom men han undviker ämnet eller vägrar.

Tänker man vidare efter den linjen så blir terapins upplägg inte tjänstefel, t ex. Hon kanske har stångat sig blodig mot hans vägran?
  • Med Lem
    lilleman2000 skrev 2013-10-12 11:17:37 följande:
    Herregud... Jag har svårt att tro vad jag läser samtidigt som jag börjar förstå att du inte trollar. 

Nu ska du lyssna. Jag tror att du kan vända ditt liv och bli mycket lyckligare på alla plan och det kräver dessutom väldigt lite ansträngning från din sida. Dock måste du ta beslutet. Jag tror att du lider av en endokrin störning, alltså en sjukdom som gör att din testosteronproduktion är väldigt låg eller kanske t.o.m ligger på nollnivå. Allt i ditt beteende  tyder på detta, noll sexdrift, låg attraktionskraft och hela din berättelse i den här tråden gör mig övertygad om det. Gå till en läkare och begär att få testa dina nivåer och få nebido utskrivet.

Du säger att du mår bra som det är,  fråga dig själv om det inte kan vara så att du har mått som du gör såpass länge så att du till sist tror att det är ett normaltillstånd. 

Du kommer att vilja ha mina IRL-kontaktuppgifter för att skicka ett tack-kort senare om du genomför detta 

Så kan det vara. Bra råd.
  • Med Lem
    Anonym (anna) skrev 2013-10-12 19:45:21 följande:
    Med Lem..

Hahaha, du har klart det coolaste och roligaste nicket på hela familjeliv.

Förlåt ts, men jag kunde inte låta bli att kommentera  

Tackar ödmjukast!

(ändå var det en medlem som var helt övertygad om att jag var en kvinna... )
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad