• Med Lem

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Om det du säger är sant... BYT terapeut.0

• Med Lem
    Med Lem skrev 2013-05-14 18:26:39 följande:
    Om det du säger är sant... BYT terapeut.0

Och efter lite eftertanke, nej, terapeutens råd är bra.

Det är tråkigt att det blir jobb och extrakostnader, men du måste lära dig att leva på egen hand.

Sitt nu inte och sukta efter henne. Ut och träffa folk, hälsa på bekanta och känn efter vem du själv är. Det är snart sommar. Gå och bada, sitt på kaf?er och träna fysiskt. Löpning och styrketräning är väldigt lämpligt.
  • Med Lem
    Anonym (xx) skrev 2013-05-15 11:15:11 följande:
    Nja jag skulle aldrig kunna göra som henne men jag kan förstå henne till viss del, tror jag, eller som jag föreställer mej förstås. Jag menar att slå näven i bordet, vara alfahanne och ställa hårda krav inte skulle hjälpa ett dugg ifall hon har det som jag föreställer mej just nu, jagtror nämligen att hon har fått ett sexliv men inte har det bra och enkelt.

Hon kunde försökt få till ett sexliv med TS... men mot honom var hon konsekvent avvisande. Så pass att hans ursprungligen normala libido blev pyttelitet.

Hon bör ha ett eget ansvar, och jag ser inget som tyder på att hon ens övervägt att försöka med honom.
  • Med Lem
    Med Lem skrev 2013-05-15 13:24:39 följande:
    Hon kunde försökt få till ett sexliv med TS... men mot honom var hon konsekvent avvisande. Så pass att hans ursprungligen normala libido blev pyttelitet.

Hon bör ha ett eget ansvar, och jag ser inget som tyder på att hon ens övervägt att försöka med honom.

Det jag höll på att säga när bussen gungade till så det postades... är att, om man får tro TS så har hon på det sättet till slut skadat honom allvarligt genom ett konsekvent och medvetet beteende.

Jag har svårt att se annat än att hon har ett ansvar för att hjälpa TS att få tillbaka en normal psykisk och fysiologisk funktion.

Han har inte slagit näven i bordet. I stället har hon kvävt honom.

Vad skulle hon med honom att göra om hon inte var intresserad av hela honom?
  • Med Lem

Jag vet att det är mycket begärt, för sammanlagt är det mycket text, men ni som uttrycker att ni förstår TS fru, att hon äntligen nått fram till att leva ut sina behov.... LÄS ALLA TS INLÄGG först!

Så ser ni att det är knappast TS som hindrat HENNE. Det är snarare hon som krossat honom. Om nån krossat nån.

• Med Lem
    olleolle skrev 2013-05-18 20:22:43 följande:
    Frågan är varför man vill låta ens fru "testa något nytt" ?

Vem vill ha en sådan kvinna?

Hon var inte ett dugg intresserad att se till att sin man mådde bra i ungdomens dagar utan han fick minsann avstå från sex och nu när hon är kåtare av sig, ja då ska hon få knulla runt?

Varför vill hon inte knulla med sin man?

Hur tusan kan du jämföra segling med att vara otrogen?

Det är ju inte ens i samma världsdel.

Vadå "det händer grejor" ? Det händer väl grejor hela tiden hos män, något som många kvinnor skiter i.

Efterblivet att han ska få flytta ut medan hon gottar sig i villan och säkert knullar sin älskare där. Allt medan TS bor i en etta.

Släng ut frun och ta över huset själv eller sälj det. Bidra för tusan inte till hennes lycka mer, för hon äter upp dig och din lycka.

Tycker TS ska gå till en egen kurator o prata. Ingenstans finns hans lycka med i samtalen.

Att nöja sig med att få en fingertutte är väl inget liv.

Din kvinna hånar dig.

Hon kan inte känna kärlek till dig när hon sårar dig på detta vis.

Hon är OND.

Jag vill väl inte uttrycka mig så hårt, men inte blir TS juste behandlad.
  • Med Lem

Jag har ju mest svårt att förstå att TS accepterar sin brist på sexlust. Han har ju minnen av hur det var. Och vet att hans fru har dödat den.

Dödad sexlust kan jämföras med allvarlig kroppsskada. TS bör söka bot för denna skada.

PS det är inte fantastiskt och modigt att bita sig fast vid vad som var, bara osäkert och undergivet. Och lite patetiskt. Lite som klassens tönt som håller fast i flickan som lite berusad hade sex med honom lite för att varför inte och alla dom andra tjejerna hade slagit vad.

Sen finns ju den andres fru.

TS borde gå till henne och berätta och se om han kanske kan få trösta henne lite. Då kanske TS vaknar.

Dörrmattor är artiklar med kort livslängd.

Jag är helt övertygad om att kärlek utan sex (i vid mening) bara är bekvämlighet och rädsla för det okända.

• Med Lem
    Anonym (hmm) skrev 2013-05-26 12:15:14 följande:
    Har du berättat för din fru att du sett henne och hennes älskare? om inte så borde sanningen verkligen komma fram och det snart som möjligt.
    Du bör läsa alla TS inlägg snabbt så ser du att den enda som inte verkar veta är "pappans" fru, "pappans" barns mamma.

Fast det kanske hon gör.

Om inte så har TS ett litet ansvar för att hon bör få veta.

Det skulle kunna vara ett litet steg i "Man up"-processen.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad